Powergame Ιβάν Σαββίδη με την LeonidsPort,για την εξαγορά του ΟΛΘ

Το ποσοστό της εταιρείας που ελέγχει μετοχικά τον ΟΛΘ έχει αυξηθεί σε 72,75%.
10:47 - 7 Φεβρουαρίου 2025

Συνεχίζεται το powergame του Ιβάν Σαββίδη με την εταιρεία LeonidsPort, η οποία βλέπει τη δημόσια πρόταση για την εξαγορά του 21% των μετοχών του ΟΛΘ να οδηγείται σε αποτυχία, καθώς η Belterra εξακολουθεί να αγοράζει μετοχές του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε τιμές υψηλότερες των 17 ευρώ. Πλέον το ποσοστό της εταιρείας που ελέγχει μετοχικά τον ΟΛΘ έχει αυξηθεί σε 72,75%.

Ανήμερα της συνάντησης των υπουργών Ενέργειας Ελλάδας και Κύπρου με αντικείμενο τη συμφωνία για το υποθαλάσσιο καλώδιο Great Sea Interconnector, που θα συνδέσει τις δύο χώρες και το Ισραήλ, οι Τούρκοι επιβεβαίωσαν ότι έβγαλαν στα διεθνή ύδατα μία κορβέτα για να προκαλέσουν, παρενοχλώντας μέσω ασυρμάτου τα δύο ιταλικά ερευνητικά σκάφη που πραγματοποιούν εργασίες στα ελληνικά ύδατα. Η νέα αυτή πρόκληση έρχεται εν μέσω πληροφοριών ότι επίκειται έκδοση NAVTEX για συνέχεια των ερευνών σε διεθνή ύδατα και ενώ εταιρείες γαλλικών και ισραηλινών συμφερόντων συζητούν τη συμμετοχή τους στην κοινοπραξία υλοποίησης του μεγάλου αυτού ενεργειακού έργου προϋπολογισμού περίπου 2 δισ. ευρώ.

Χθες πάντως μετά τη συνάντηση Θ. Σκυλακάκη – Γ. Παπαναστασίου μπορεί να μη βγήκε λευκός καπνός για τις σημαντικές τεχνικές εκκρεμότητες που καθυστερούν το project, έγιναν ωστόσο σημαντικά βήματα και το κλίμα ήταν θετικό, όπως άφησαν να εννοηθεί οι δύο υπουργοί.

«Σφαίρα» πάει η δημόσια εγγραφή για την εισαγωγή της Titan America στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης με τη διάθεση του 13%-15% των μετοχών της. Χθες, λίγες ώρες πριν ολοκληρωθεί η προσφορά, πληροφορίες μιλούσαν για υπερκάλυψη κατά τουλάχιστον πέντε φορές, με την τιμή διάθεσης να διαμορφώνεται στο εύρος των 16-17 δολαρίων. Τα κεφάλαια που θα αντλήσει η Titan America θα ανέλθουν σε τουλάχιστον 148,5 εκατ. δολάρια.

Τα μπρος-πίσω του Τραμπ με τους δασμούς (που ακόμη δεν τους έχουμε δει στην Ευρώπη), αλλά κυρίως οι εσωτερικές επιχειρηματικές διεργασίες σε πληθώρα επιχειρηματικών κλάδων της οικονομίας (ναυτιλία, ενέργεια, τρόφιμα, τράπεζες, ασφαλιστικές, κατασκευές κ.λπ.) επαναφέρουν το αγοραστικό ενδιαφέρον στο Χρηματιστήριο της Αθήνας. Μετά και το χθεσινό άλμα κατά 1,79% με «βατήρες» τη ΔΕΗ, την Πειραιώς, τον Τιτάνα, την Coca Cola κ.ά., ο Γενικός Δείκτης σχεδόν εκμηδένισε τις απώλειες της περασμένης εβδομάδας και διεύρυνε τα κέρδη του για το 2025 στο +5,1%. Στα ύψη και οι συναλλαγές, με σχεδόν 150 εκατ. ευρώ να αλλάζουν χέρια.

*Αύξηση 65% στα 105,1 εκατ. δολάρια το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ανακοίνωσε η Capital Clean Energy Carriers, η οποία παράλληλα διένειμε μέρισμα 0,15 δολαρίων ανά μετοχή για την ίδια περίοδο. Το αντίστοιχο περσινό διάστημα τα έσοδα διαμορφώθηκαν στα 64,2 εκατ. δολάρια. Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα, ο CEO της Capital Clean Energy Carriers Corp., Γεράσιμος Καλογηράτος, τόνισε ότι η εταιρεία σημειώνει πρόοδο όσον αφορά τη στρατηγική της να καταστεί κορυφαίος μεταφορέας φυσικού αερίου.

Οι μισθοί αυξήθηκαν, το εισόδημα των νοικοκυριών στο 9μηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου έκανε άλμα 7% στα 119,4 δισ. ευρώ, αλλά τα λεφτά έπεσαν στην κατανάλωση και όχι στην αποταμίευση, τονίζει σε ανάλυσή της η Eurobank. Ίσως φταίει η ροπή μας στα ψώνια, ίσως και τα μηδενικά επιτόκια των καταθετικών λογαριασμών, αλλά νομίζω ότι πιο πολύ ευθύνονται οι υψηλές τιμές σε αγαθά, ενοίκια κ.λπ. που μας «τρώνε» τα λεφτά. Καλό, θα πει κανείς, για την ανάπτυξη, κακό όμως για το μέλλον. Και το δικό μας και της οικονομίας συνολικά, καθώς η αρνητική αποταμίευση των νοικοκυριών στερεί πόρους για την εγχώρια χρηματοδότηση των επενδύσεων, με αποτέλεσμα η οικονομία να προσφεύγει στον εξωτερικό δανεισμό.

Ο…ντετέκτιβ

Εφημερίδα Απογευματινή