Η μισή Ευρώπη έχει πέσει πάνω στο deal για την εξαγορά του 21% του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Μιλάμε για Ολλανδία, Ελβετία, Γαλλία, αλλά νομίζω η πιο ελκυστική «νότα» βγαίνει από τη Ρωσία.
Εκεί απ’ όπου έλκει την καταγωγή της η «τσαρίνα» Μαργκαρίτα Λουί Ντρέιφους, η οποία πολλά χρόνια πίσω, επί Σοβιετίας, ξεκίνησε την καριέρα της από τη Μόσχα και το Λένινγκραντ ως Μαργκαρίτα Ολεγκόβνα Μπογκδάνοβα, πριν γίνει η 5η πλουσιότερη γυναίκα στην Ευρώπη μετά τον γάμο της που την κατέστησε τελικά το μεγάλο αφεντικό της Louis Dreyfus Company (LDC). Δεν ξέρω αν τελικά το 21% του ΟΛΘ και μαζί ένα μέρος του λιμανιού του Βόλου θα καταλήξουν στον έλεγχο της επενδυτικής εταιρείας που έχει δημιουργήσει με τα παιδιά της, αλλά αυτή η σύμπτωση της κοινής καταγωγής του Ιβάν και της Μαργκαρίτα δημιουργεί πολλά -μα πολλά- ερωτήματα για το τι τελικά σχεδιάζεται να γίνει με το στρατηγικής σημασίας λιμάνι της Θεσσαλονίκης και αν έχει συμφωνηθεί κάτι πιο συγκεκριμένο πίσω από κλειστές, βαριές πόρτες.
Αν τα 50 και κάτι εκατομμύρια της «τσαρίνας», που ελέγχει μια από τις τέσσερις μεγάλες εταιρείες αγροδιατροφικών προϊόντων στον κόσμο (σ.σ.: σύμπτωση, και ο Ιβάν διαθέτει μια μικρότερη τέτοια) είναι η μαγιά για να «βαφτιστεί» ευρωπαϊκή μια ελληνική εταιρεία ρωσικής επιρροής, εγώ προσωπικά δεν θα πέσω από τα σύννεφα. Ειδικά τώρα που ο καιρός χαλάει και μαζεύονται πολλά σύννεφα σε Δύση και Ανατολή και γίνονται κατσικόδρομοι ενόψει Τραμπ κάτι «δρόμοι του μεταξιού»…
Νομίζω πως μια από τις μεγάλες «ειδήσεις» που θα μας απασχολήσουν φέτος και του χρόνου στις υποδομές είναι η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου για τις περιβόητες «πρότυπες προτάσεις» που αφορούν μεγάλα έργα υποδομών, όπως η δημιουργία νέων οδικών αξόνων στην Αττική. Το υπουργείο Υποδομών έχει στα συρτάρια του κάποιες έτοιμες προτάσεις με οδηγό τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την ΑΚΤΩΡ, αλλά -αν κατάλαβα καλά- δεν έχει φράγκο να βάλει, ούτε πρόθεση να βάλει εμάς τους πολίτες να πληρώσουμε. Οπότε, πάμε για αλλαγές. Οι οποίες αλλαγές, σε συνεννόηση κατασκευαστικών και κυβέρνησης, θα έχουν γενικό στόχο και μεγάλα έργα να γίνουν και λεφτά άμεσα να μη βάλει το Δημόσιο. Και, τέλος πάντων, να υλοποιηθούν τα έργα με «μεταχρονολογημένες επιταγές» για εμάς τους φορολογούμενους που θα τα πληρώσουμε μεν, αλλά όταν έρθει η στιγμή να τα χρησιμοποιήσουμε. Εν αναμονή της παρουσίασης του σχετικού νομοσχεδίου, που θα αλλάξει τα δεδομένα στις λεγόμενες πρότυπες προτάσεις, να υπενθυμίσουμε ότι έχουν υποβληθεί από το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΑΒΑΞ σχέδια επένδυσης για την υλοποίηση νέων οδικών αξόνων στην Αττική (επεκτάσεις Αττικής Οδού) 1,5 δισ. ευρώ προς Ελληνικό, Ραφήνα/Λαύριο, αλλά και ενός νέου αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα -Οινόφυτα (από τον Όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ύψους 500 εκατ.) που θα μπορούσε να αποσυμφορήσει το κυκλοφοριακό κομφούζιο του Κηφισού.
Η στήλη περιμένει εναγωνίως τα κίνητρα που θα δώσει ο Κωστής Χατζηδάκης για την προσέλκυση νέων εταιρειών στο χρηματιστήριο και εν γένει την ενδυνάμωση της ελληνικής κεφαλαιαγοράς στην τελική ευθεία πριν από την αναβάθμισή της σε αναπτυγμένη. Να σας πω την αλήθεια, κρατάω μικρό καλάθι.
Όπως μικρό καλάθι κρατάω και για όσα μεγαλόστομα ακούω περί της φορολόγησης και του «ελέγχου» των κρυπτονομισμάτων, στα οποία η ΕΚΤ αποκάλυψε ότι οι Έλληνες είμαστε δεύτεροι στην Ευρώπη…
O…ντετέκτιβ