Θυμάστε που σας έγραφα ότι η κυβέρνηση εξετάζει σοβαρά να παρατείνει για έναν χρόνο τη θητεία του επικεφαλής της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή; Με τα σημερινά δεδομένα, εδώ που τα λέμε, το Μαξίμου, ακόμη και να το επιθυμούσε, δεν έχει και άλλη δυνατότητα. Με δεδομένο, μάλιστα, ότι ο κατά κοινή παραδοχή επιτυχημένος επικεφαλής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων συμπληρώνει τον Ιανουάριο δύο θητείες, με το ισχύον νομικό πλαίσιο δεν μπορεί να παραμείνει για άλλα πέντε χρόνια. Μπορεί όμως για ένα, και αυτό γιατί δεν έχει συμπληρώσει δέκα, δηλαδή δύο ολόκληρες θητείες, αλλά εννιά, δεδομένου ότι στην πρώτη θητεία μέτρησε τέσσερα και όχι πέντε χρόνια. Φυσικά, αν τώρα ο υπουργός Χατζηδάκης θελήσει να ανανεώσει για πέντε χρόνια τον Πιτσιλή, απαραίτητη προϋπόθεση είναι να τροποποιηθεί με νέο νόμο το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία (συνολικά) των Ανεξάρτητων Αρχών, που στην παρούσα φάση προβλέπει αυστηρά δύο πενταετείς θητείες για τους επικεφαλής τους.
!Με την ευκαιρία, να σας πω ότι στο συνέδριο της ΕΙΗΕΑ για το μέλλον των εφημερίδων (που ολοένα και δυσκολεύει), οι εκδότες έμειναν απολύτως ικανοποιημένοι, τόσο από την παρέμβαση όσο και από τη διάθεση του υπουργού Μαρινάκη να δώσει λύσεις στα χρονίζοντα ζητήματα του κλάδου.
Εδώ και καμπόσο καιρό έχει γίνει γνωστό ότι η Alter Ego του Βαγγέλη Μαρινάκη έβαλε πλώρη για την είσοδό της στο ταμπλό του Χρηματιστηρίου Αθηνών. Πλέον υπάρχουν και τα σχετικά χρονοδιαγράμματα, με το αισιόδοξο να προσδιορίζει τη διαδικασία της εισαγωγής στον ερχόμενο Δεκέμβριο και το απαισιόδοξο στα τέλη Ιανουαρίου. Ωστόσο, ελάχιστη αξία έχει ο χρόνος μπροστά στην πραγματικότητα των οικονομικών επιδόσεων που κατέγραψε η Alter Ego τον προηγούμενο χρόνο αλλά και τις θετικές εκτιμήσεις που υπάρχουν για τον τρέχοντα.
Για υψηλές πτήσεις ετοιμάζεται το αεροδρόμιο Καλαμάτας, καθώς το απόγευμα της περασμένης Παρασκευής υποβλήθηκε στο Υπερταμείο/Growthfund προσφορά για την 40ετή σύμβαση παραχώρησης από το σχήμα Κοινοπραξια Fraport AG – Delta Airport Investments AE – Πηλέας ΑΕ. Πρόκειται, όπως πληροφορούμαι, για μια σημαντική εξέλιξη για το αεροδρόμιο, στο οποίο καταγράφεται μεγάλη κίνηση και διαδραματίζει κομβικό ρόλο στην ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας. Σημειώνεται ότι το 2022 οι επιβάτες του αεροδρομίου «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» έφτασαν τους 350.000, ενώ οι εκτιμήσεις συγκλίνουν ότι έως το τέλος του 2030 θα αγγίξουν τους 500.000. Με βάση το ρεπορτάζ που προσπάθησα να κάνω, η ανακήρυξη του παραχωρησιούχου θα ξεκλειδώσει μια σειρά από έργα, τα οποία θα αναβαθμίσουν τις υποδομές, θα εκσυγχρονίσουν την εικόνα του αεροδρομίου και θα αυξήσουν τη δυναμικότητά του, ώστε να καταστεί πιο ανταγωνιστικό και σύγχρονο. Θα απαιτηθούν επενδύσεις που θα ξεπεράσουν τα 20 εκατ. για την αναβάθμιση και επέκταση του αεροδρομίου, του κτιρίου των επιβατών (terminal), όπως και τους χώρους στάθμευσης των αεροσκαφών.
Για τον λόγο αυτόν, η αξιολόγηση της προσφοράς αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα, με στόχο η ανακήρυξη να γίνει μέχρι το τέλος του έτους και να τροχοδρομήσουν τα έργα εντός του στο 2025. Καίρια είναι η παράμετρος ότι στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας το Υπερταμείο θα αποκτήσει ποσοστό 10%, όπως έχει δηλώσει ο απερχόμενος CEO του Ομίλου, Γρηγόρης Δημητριάδης, για να διασφαλιστεί η ομαλή και ταχεία υλοποίηση του έργου. Μετά τη δρομολόγηση της διαδικασίας για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, σειρά έχουν τα 22 περιφερειακά αεροδρόμια. Για όσους ενδεχομένως να μην το γνωρίζουν, το κουμπί για τα αεροδρόμια αυτά έχει ήδη πατηθεί.