Η ΘΕΣΗ ΜΑΣ: Η τάξη των σχολείων

16:40 - 10 Απριλίου 2024

Οι χθεσινές κυβερνητικές ανακοινώσεις από την πλευρά του ίδιου του πρωθυπουργού και του υπουργού Παιδείας, αντίστοιχα, μπορεί να επικεντρώνονται ως προς τον τίτλο τους στην ανάσχεση του bullying και της βίας των ανηλίκων, που δυστυχώς κλιμακώνεται χαρακτηρίζοντας κοινωνικά τις πολύ νεότερες γενιές, αλλά τελικά συνιστούν μια επανεκκίνηση της Παιδείας στη βασική εκπαίδευση. Ύστερα από δεκαετίες ανευθυνότητας, που δέσποζε η αντίληψη ότι τα παιδιά δεν θα έπρεπε να έχουν πειθαρχία αλλά και τα σχολεία κανόνες αγωγής και συμπεριφοράς, η κυβέρνηση Μητσοτάκη εμπεδώνει με τα μέτρα και το πλαίσιο κανονικότητας που αποφάσισε μια νέα αρχή.

Μια τάξη και μια σπουδή που ξεκινά από την κοινωνία και τον κοινωνισμό του σχολείου, επεκτείνεται στον σεβασμό στις κοινές υποδομές των εγκαταστάσεων και διαπνέει τη συνολική συμπεριφορά των μαθητών. Η Ελλάδα είναι φανερό ότι με τέτοιες δέσμες μέτρων αναζητά εκ νέου την αξιοπρέπεια και τη συγκρότησή της. Σήμερα που όλα εξελίχθηκαν ύστερα από χρόνια έωλων και ανερμάτιστων κεντρικών πολιτικών, με διάφορες ψευδαισθήσεις συμπλεγματικών ανθρώπων σε θέσεις ευθύνης ως προς την εκπαίδευση και την αγωγή των νέων, σε οδομαχίες και μαχαιρώματα, βιασμούς και κακοποιήσεις συμμαθητών, η ελπίδα της οργανωμένης κοινωνίας της ευθύνης και την κουλτούρας πολιτισμού επιστρέφει. Και τελικά το ζητούμενο είναι κάτι πολύ παραπάνω από τη σπουδαία αλλά όχι περιοριστική ως προς τους στόχους ανάσχεση του bullying μεταξύ των μαθητών και των μαθητριών.

Σημαντική είναι η πλατφόρμα καταγγελιών αλλά πολύ κρίσιμοι είναι και οι περιορισμοί της χρήσης των κινητών τις ώρες των μαθημάτων. Το περιθώριο της κοινωνίας των μαθητών και της εκπαίδευσής τους χωρίς την απόσπαση στα κινητά είναι μια εξαιρετική ατομική απελευθέρωση. Επίσης ότι υιοθετούνται πειθαρχικά μέτρα για τις έκνομες συμπεριφορές θα πρέπει ως ευθύνη να εμπεδωθεί και να επεκταθεί και στις οικογένειες εκτός του σχολείου.