ΑΠΟΡΙΕΣ δημιουργεί μια τελευταία ανακοίνωση από την πλευρά του υπουργού Παιδείας, κ. Πιερρακάκη, σχετικά με τη λειτουργία των μη κρατικών πανεπιστημίων. Σύμφωνα με την ανακοίνωση αυτή, προϋπόθεση για την είσοδο φοιτητή στα μη κρατικά πανεπιστήμια, προφανώς ξένα παραρτήματα και ημεδαπά, θα είναι στις πανελλαδικές εξετάσεις να έχει υπερβεί η βαθμολογία του τη βάση. Μια τέτοια προϋπόθεση συνδέει ουσιαστικά την είσοδο στα μη κρατικά πανεπιστήμια ιδιωτικού δικαίου ή ιδρυματικά με τα δημόσια. Λειτουργεί σαν να έχουμε να κάνουμε με σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στη χώρα.
ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ είναι εύλογα και ξεκινούν από το γεγονός ότι, αν για παράδειγμα μιλήσουμε για παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων, αυτά θα έχουν τα δικά τους κριτήρια, τόσο σε επίπεδο βαθμού απολυτηρίου όσο και ως προς τις προϋποθέσεις εισαγωγής, είτε προϋποθέτουν εισαγωγικές εξετάσεις είτε όχι, ανάλογα με εκείνα που προβλέπουν τα μητρικά τους ιδρύματα. Επίσης, εάν πρόκειται για ημεδαπά ιδρύματα, μη κρατικά, θα προβλέψουν τις δικές τους προδιαγραφές εισόδου.
ΣΕ ΟΛΕΣ τις περιπτώσεις, πώς λειτουργεί η σχέση ένταξης στα μη δημόσιου χαρακτήρα πανεπιστήμια με το σύστημα ένταξης στα δημόσια, μέσω της αξιολόγησης και κατάταξης των Πανελληνίων εξετάσεων; Ο υπουργός Παιδείας τις αμέσως επόμενες ημέρες θα έχει την ευκαιρία αλλά και την υποχρέωση στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού διαλόγου να εξηγήσει αυτές τις προϋποθέσεις και συνδέσεις, όπως και να δείξει αναλυτικά τις προδιαγραφές που θα ορισθούν προκειμένου τα μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια να μη συμπίπτουν με τα λειτουργούντα στη χώρα μας ΙΕΚ (επίπεδο κολεγίου) που συνδέονται με τίτλους ξένων πανεπιστημίων. Επίσης ένα ζήτημα που προκύπτει και χρήζει συζήτησης και ανάλυσης είναι ο διαχωρισμός των πτυχίων των ΙΕΚ από τα πτυχία των υπό συγκρότηση αναγνωρισμένων μη κρατικών πανεπιστημίων στο πεδίο των εργασιακών προσόντων, από τη στιγμή που νομοθετικά τα πτυχία των ΙΕΚ τυγχάνουν ιδιαίτερης αναβάθμισης.