–Στη γραμμή εκκίνησης μπαίνουν μεγάλα έργα στις οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές, με το εμβληματικότερο όλων, όμως, αυτό της κατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης προϋπολογισμού 1,75 δισ. ευρώ να αντιμετωπίζει τις μεγαλύτερες προκλήσεις υλοποίησης.
–Χθες έγινε ένα βήμα μπροστά με την αποσφράγιση των τεχνικών προσφορών. Ωστόσο, το έργο βρίσκεται ήδη στις καθυστερήσεις, ενώ οι αναμενόμενες ενστάσεις θα προσθέσουν περισσότερη άμμο στην κλεψύδρα. Οι οικονομικές προσφορές των τριών διεκδικητών (Άβαξ – Egis Project – Meridiam, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος) παρατάθηκαν έως και τις 7 Μαρτίου 2024, στο παρασκήνιο συζητείται αναθεώρηση του κόστους προς τα 2 δισ. ευρώ και στο προσκήνιο εκκρεμούν προσφυγές στο ΣτΕ. Έχει… δρόμο ο δρόμος.
–Στα καλά νέα από το μέτωπο των υποδομών, μπήκε από χθες και επίσημα στις ράγες η επέκταση του προαστιακού σιδηρόδρομου από τα Άνω Λιόσια στα Μέγαρα. Το έργο των 95.742.101 ευρώ ανέλαβε η ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ της Mytilineos. Αν όλα πάνε καλά σε δυο χρόνια ο προαστιακός θα πιάνει Μέγαρα και θα εξυπηρετεί Ασπρόπυργο, Ελευσίνα, βιομηχανίες, Ναυπηγεία κ.λπ.
–Σκληρή μάχη δόθηκε χθες και για την ανάληψη του έργου επέκτασης της Ιόνιας Οδού στο τμήμα Ιωάννινα – Καλπάκι- Κακαβιά. Στον διαγωνισμό των 310.000.000 ευρώ συμμετείχαν οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Intrakat, Mytilineos-ΜΕΤΚΑ και η κοινοπραξία ΕΚΤΕΡ-Δομική Κρήτης-ΕΡΕΤΒΟ- ΤΕ.ΝΑ. Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες έδιναν προβάδισμα στην Άβαξ.
*Σαν το σήμα του αφέτη ακούστηκε στη χρηματιστηριακή αγορά η απόφαση της Eurobank να μεταφέρει 410.000.000 ευρώ στη μητρική Eurobank Holdings, προκειμένου ένα ποσό κοντά στα 350.000.000 ευρώ να διανεμηθεί ως μέρισμα στους μετόχους το 2024. Η Eurobank άνοιξε τον δρόμο, έπονται και οι υπόλοιπες, καθώς ο SSM ανάβει «πράσινο φως».
–Είχε δεν είχε, το καμπανάκι το χτύπησε για τις καθυστερήσεις του Ταμείου Ανάκαμψης στην έκθεσή του για την οικονομία το Γραφείο Προϋπολογισμού του Κράτους στη Βουλή. Το μήνυμα λιτό και ξεκάθαρο: «Οι καθυστερήσεις του 2023 στην εκταμίευση των πόρων πρέπει να εκλείψουν και επιβάλλεται να επιταχυνθεί η απορρόφηση». Ελπίζουμε το μήνυμα να το λάβουν όχι μόνο οι βουλευτές αλλά και οι αρμόδιοι υπουργοί, οι επιχειρηματίες και η Δικαιοσύνη. Γιατί οι καθυστερήσεις αφορούν όλους τους.
*Τα μαντάτα για τον συμβιβασμό και το πρόστιμο της Επιτροπής Ανταγωνισμού στις τράπεζες σχετικά με τις προμήθειες τα μάθατε. Δεν ξέρω τι λέτε εσείς, αλλά 41.700.000 ευρώ είναι ψίχουλα. Το σημαντικό, όμως, δεν είναι το πρόστιμο. Αλλά, αν μετά την υποχρεωτική μείωση των προμηθειών στους καταναλωτές που χρησιμοποιούν ΑΤΜ άλλης τράπεζας θα περιορίσουν και άλλες παράλογες ή πανάκριβες χρεώσεις. Η στήλη δεν είναι καθόλου αισιόδοξη. Γιατί από τις προμήθειες αυτές έχουν φτάσει να βάζουν στα ταμεία τους πάνω από 1,5 δισ. ευρώ τον χρόνο!
Ο… ντετέκτιβ