Η ΘΕΣΗ ΜΑΣ: Ισχυρή άμυνακυβέρνηση μέτρα

15:56 - 15 Δεκεμβρίου 2023

Οι φιλελεύθερες κυβερνήσεις σε πολλές περιπτώσεις είναι πολύ αυστηρές στα μέτρα που αποφασίζουν και λαμβάνουν για τη λειτουργία της αγοράς. Αυτό παρατηρείται και στην Ελλάδα, αφού τα πρόστιμα που επιβάλλονται σε αλυσίδες σουπερμάρκετ ή άλλων καταναλωτικών προϊόντων είναι και διαδοχικά και συνεχή. Τελευταίο παράδειγμα το πρόστιμο των 2.000.000 ευρώ που ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Σκρέκας σε βάρος της αλυσίδας ηλεκτρικών ειδών και οικιακών συσκευών Dixons (Κωτσόβολος) για παραπλανητική διαφήμιση στο ηλεκτρονικό της κατάστημα.

Η αγορά στην Ελλάδα χαρακτηρίζεται από στρεβλώσεις παραδοσιακά, ενώ ο πληθωρισμός που έχει προκύψει διεθνώς συνδυάζεται με κερδοσκοπικές επιχειρηματικές τακτικές, που όλο και σε μεγαλύτερο βαθμό αντιμετωπίζουν τις συνέπειες και τις κυρώσεις που έχουν νομοθετηθεί. Η Ελλάδα, μια χώρα με χαμηλότερα εισοδήματα του μέσου ευρωπαϊκού όρου, εξαιτίας της εποχής των μνημονίων βρίσκεται σε πολλά προϊόντα να έχει τιμές πιο υψηλές από κεντρικές χώρες της Ένωσης. Αυτό μοιάζει αδικαιολόγητο τόσο ως προς τη δυνατότητα της εγχώριας αγοράς όσο και από την αυστηρή νομοθεσία που υπάρχει για εναρμονισμένες πολιτικές. Μέχρι και πριν από λίγους μήνες υπήρχε σωρεία δικαιολογιών από κύριους «παίκτες» της αγοράς για το φαινόμενο. Σειρά από υπουργικά συμβούλια υπό τον πρωθυπουργό και κυβερνητικές εκκλήσεις ακόμη και από τον ίδιο τον Κ. Μητσοτάκη δεν ελήφθησαν όπως διεφάνη σοβαρά υπόψη.

Στη συνέχεια οι έλεγχοι αυξήθηκαν, τα κλιμάκια έγιναν περισσότερα. Η επιπλέον κατόπτευση της αγοράς άρχισε να εντοπίζει παραβάσεις και να επιβάλλονται πρόστιμα. Ο ίδιος ο πρωθυπουργός μόλις έχει ευχέρεια από τις υποχρεώσεις του βρίσκεται σε αλυσίδες σουπερμάρκετ σε μια άσκηση επιπλέον πίεσης.

Ταυτόχρονα η αυξημένη αυτή κινητικότητα για τον έλεγχο της κερδοσκοπίας έχει ευαισθητοποιήσει και τις ενώσεις καταναλωτών. Αυτές που πριν από όλους ήταν και είναι δουλειά τους να βρουν την κερδοσκοπία. Αλλά μέχρι τώρα απλά απουσιάζουν…