ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ εμφατικές διακηρύξεις ή ανάλυση στρατηγικής από το πρωθυπουργικό επιτελείο, αλλά είναι εμφανές ότι ο κ. Μητσοτάκης έχει αναλάβει ο ίδιος, και με μεθοδικότητα, μια διεθνή προσπάθεια να «λανσάρει» εκ νέου (rebranding) και την ελληνική χρηματιστηριακή αγορά. Από όλους τους διεθνείς προορισμούς του κ. Μητσοτάκη που έχουν ανακοινωθεί ή ήδη έχουν εκπληρωθεί ως επισκέψεις, μπορούμε να διακρίνουμε τρείς: τη Γερμανία και το χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης, που έχει ήδη ολοκληρωθεί ως αποστολή, τη Βρετανία και το χρηματιστήριο του Citi, που βρίσκεται σε εξέλιξη, και τις ΗΠΑ, που προβλέπεται να επισκεφθεί με επίκεντρο την αγορά της Wall Street. Είναι φανερό ότι ο πρωθυπουργός, με διεθνή εμπειρία, πριν εμπλακεί ακόμη με την πολιτική στις διεθνείς αγορές χρήματος, επιχειρεί να συνδέσει την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας με την πορεία ανάκαμψης της οικονομίας εντός της ζώνης του ευρώ και τις επενδύσεις που εξελίσσονται αυξανόμενες, με αναβαθμισμένη τη σχέση του ελληνικού χρηματιστηρίου με τα τρία αυτά χρηματιστήρια, κομβικά διεθνώς.
Ο ΣΤΟΧΟΣ του κ. Μητσοτάκη δείχνει ότι είναι να υπάρξει κίνηση χρήματος από τα κύρια χρηματιστήρια των Αγγλοσαξόνων, που μετά το Brexit βρίσκονται εκτός ζώνης του ευρώ, και το κεντρικό στη ζώνη του ευρώ, αυτό της Φρανκφούρτης, προς αυτό της Ελλάδας, ως περιφερειακό αλλά αξιόπιστο χρηματιστήριο στην ευρωζώνη αλλά και σύνδεσμο με επενδύσεις από τρίτες χώρες που «ακουμπούν» στη Μεσόγειο. Στις σύγχρονες συνθήκες που χαρακτηρίζονται από ανατροπές και ρευστότητα, χρηματιστήρια όπως το ελληνικό μπορούν να αποκτήσουν ευκαιρία, βασισμένα στην ισχυρή γεωπολιτική τους θέση.
ΤΙ ΘΑ ΣΗΜΑΝΕΙ κάτι τέτοιο; Όγκο χρήματος και ισχυρές εταιρείες που θα αποτελέσουν πρωταγωνιστή στην ανάπτυξη και τη διεθνοποίηση της οικονομίας της χώρας, χωρίς ταυτόχρονα να υπάρχει ο κίνδυνος «φούσκας», όπως συνέβη στα τέλη της δεκαετίας του 1990, όταν βαφτίσθηκαν «εθνικοί πρωταθλητές» οι πυλώνες της εγχώριας διαπλοκής…