Σουρεάλ θεάματα αυτό το φεγγάρι και απόψε, για αρχή, κλείνουμε ραντεβού στο Παναθηναϊκό Στάδιο, που θα μετατραπεί σε «ζωντανό» καμβά σύγχρονης τέχνης. Στον ιστορικό χώρο θα προβληθεί σε μεγάλη κλίμακα το συζητημένο έργο «Yes I can» του Νικόλα Κονταξή – παρά τη σοβαρή διάγνωση με όγκο στον εγκέφαλο από βρέφος και τις περισσότερες από 75.000 κρίσεις επιληψίας, έχτισε τη δική του, διεθνή πορεία στις τέχνες, εντασσόμενος μάλιστα και στη λίστα του «Forbes Under 30». Παράλληλα, θα πραγματοποιηθούν τα επίσημα εγκαίνια της έκθεσής του υπό τον τίτλο «Catch me» («Πιάσε με») στο Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή. Από την άλλη, η Εκάβη, η βασίλισσα της Τροίας, από τις πλέον εμβληματικές τραγικές φιγούρες στην ιστορία της δραματουργίας, με τη σφραγίδα του Ευριπίδη βεβαίως, γίνεται μουσικοθεατρική περφόρμανς και πάει στην Εθνική Γλυπτοθήκη.

Σχετικά με το «Μπορώ» του Κονταξή, αποτελεί μήνυμα για διαρκή προσπάθεια, αντοχή, και, τελικά, νίκη. Αντιπροσωπεύει, όπως αναφέρει ο δημιουργός, «καθολική έκκληση για δράση για όποιον αντιμετωπίζει εμπόδια» – είτε πρόκειται για αναπηρία είτε ασθένεια ή τραύµα. Και το Παναθηναϊκό Στάδιο, ως σύμβολο θριάμβου και ένταξης, είναι το τέλειο μέρος για να ενισχυθεί αυτό το μήνυμα. Η δε «Εκάβη» θα παρουσιαστεί από αύριο (19) έως 23/3 σε μια ιδιαίτερη βερσιόν, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Χατζή, στην Εθνική Γλυπτοθήκη. Μέσω χορού και αφηγηματικής περφόρμανς αναδεικνύει την προσφυγιά, τη γενοκτονία. Συνδυάζει τον αυθεντικό λόγο του Ευριπίδη με τη σύγχρονη μουσική του Γιώργου Κουμεντάκη, με τους συντελεστές να μας υπόσχονται «μια συγκινητική εμπειρία», μια άλλου τύπου, επίσης σουρεάλ, υπερβατική περφόρμανς.
Tip: Αμφότερες οι εκδηλώσεις ενώνουν τις τέχνες, προσκαλώντας μας να συμμετάσχουμε σε ξεχωριστές πολιτιστικές στιγμές στην πόλη. Ιδίως η περίπτωση Κονταξή θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ιστορική, καθώς ουσιαστικά αλλάζει τον χάρτη των εικαστικών στην Αθήνα.
Εφημερίδα Απογευματινή