«Ιππόλυτος»: Ενθουσίασε η παράσταση της Κ. Ευαγγελάτου στο Χονγκ Κονγκ

Σε ρόλο «πρεσβευτή» του ελληνικού θεάτρου στην Ασία, ο Ιππόλυτος του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου, κατέκτησε το κοινό του Χονγκ Κονγκ
16:11 - 12 Μαρτίου 2025

Ο Ιππόλυτος του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου, κατέκτησε το κοινό του Χονγκ Κονγκ, κατορθώνοντας να μεταδώσει με μοναδικό τρόπο τόσο την παράδοση του Αρχαίου Δράματος όσο και την καλλιτεχνική γλώσσα της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας. Σύμφωνα με τους διοργανωτές του ελληνικού θεάτρου στην Ασία, η παράσταση ανέβηκε στο κατάμεστο Lyric Theatre, στην Ακαδημία του Χονγκ Κονγκ για τις Παραστατικές Τέχνες (The Hong Kong Academy for Performing Arts), το Σάββατο 1 και την Κυριακή 2 Μαρτίου, ενθουσιάζοντας περίπου 2.400 θεατές, οι οποίοι είχαν εξασφαλίσει τα εισιτήριά τους μήνες πριν.

Σε ρόλο «πρεσβευτή» του ελληνικού θεάτρου στην Ασία, ο Ιππόλυτος του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου, κατέκτησε το κοινό του Χονγκ Κονγκ, κατορθώνοντας να μεταδώσει με μοναδικό τρόπο τόσο την παράδοση του Αρχαίου Δράματος όσο και την καλλιτεχνική γλώσσα της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας. Σύμφωνα με τους διοργανωτές, η παράσταση ανέβηκε στο κατάμεστο Lyric Theatre, στην Ακαδημία του Χονγκ Κονγκ για τις Παραστατικές Τέχνες (The Hong Kong Academy for Performing Arts), το Σάββατο 1 και την Κυριακή 2 Μαρτίου, ενθουσιάζοντας περίπου 2.400 θεατές, οι οποίοι είχαν εξασφαλίσει τα εισιτήριά τους μήνες πριν.

Όπως αναφέρει το σχετικό δελτίο Τύπου, η αντίδραση του κοινού ήταν άμεση και εντυπωσιακή: απόλυτη προσήλωση κατά τη θέαση, ενθουσιώδες χειροκρότημα, επευφημίες και έντονη συγκίνηση και στις δύο sold-out παραστάσεις, που άφησαν ισχυρό αποτύπωμα στο πρόγραμμα του Hong Kong Arts Festival. Ο ρυθμός και η ενέργεια των ηθοποιών, σε συνδυασμό με τη ζωντανή μουσική που έδινε πνοή στον λόγο τους, καθήλωσαν το κοινό, ενώ το ατμοσφαιρικό σκηνικό μαγνήτιζε τα βλέμματα επάνω στη σκηνή του εντυπωσιακού auditorium, δημιουργώντας μια ξεχωριστή, «εμβυθιστική» εμπειρία.

Η υποδοχή των συντελεστών από το κοινό ήταν συγκινητική, με συνεχείς επανεμφανίσεις στη σκηνή μετά από παρατεταμένο χειροκρότημα. Εκτός από τον ενθουσιασμό μέσα στην αίθουσα, πλήθος νεαρών, κυρίως, θεατών περίμεναν στα παρασκήνια για να συναντήσουν από κοντά τους ηθοποιούς.

Η παράσταση εντάχθηκε στο πλαίσιο του 53ου Hong Kong Arts Festival, ενός διεθνούς κύρους πολιτιστικού θεσμού, όπου έχουν εμφανιστεί τα μεγαλύτερα ονόματα της σύγχρονης καλλιτεχνικής σκηνής, ενισχύοντας τη θέση του ελληνικού θεάτρου στο διεθνές καλλιτεχνικό γίγνεσθαι.

«Η πρόσκληση για την παρουσίαση ενός έργου από την αρχαιοελληνική παράδοση στο Hong Kong Arts Festival ήταν ένα στοίχημα για εμάς. Πίστεψα πολύ σε αυτήν την παράσταση όταν την παρακολούθησα για πρώτη φορά», είπε ο So Kwok Wan, διευθυντής προγραμματισμού του Φεστιβάλ. Και συνέχισε: «Αισθάνθηκα ότι πρόκειται για ένα έργο που θα μπορούσε να συστήσει στο κοινό μας το αρχαίο δράμα, ιδιαίτερα σε μια παράσταση με σύγχρονη αισθητική, αλλά και σεβασμό στην παράδοση».

Η σκηνοθέτις της παράστασης και καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, Κατερίνα Ευαγγελάτου ανέφερε: «Είμαστε όλοι ευγνώμονες που μας δόθηκε η ευκαιρία να παρουσιάσουμε τη δική μας ματιά επάνω σε αυτό το σπουδαίο έργο του Ευριπίδη σε μια τόσο σημαντική διοργάνωση, που μάλιστα για πρώτη φορά προσκαλεί ελληνική παράσταση. Η ανταπόκριση του κοινού ήταν πραγματικά συγκινητική. Αισθανθήκαμε τους θεατές στο πλευρό μας από την πρώτη στιγμή ως το φινάλε της παράστασης. Η ενθουσιώδης υποδοχή του θιάσου και όλων των συντελεστών στο χειροκρότημα αλλά και τα θερμά λόγια που ανταλλάξαμε αργότερα με πολλούς θεατές που μας περίμεναν έξω από το θέατρο, μας γέμισαν χαρά και μας δίνουν νέα ώθηση για τη συνέχιση της περιοδείας του Ιππόλυτου στην Ελλάδα και το εξωτερικό».

Χορηγός της παράστασης ήταν η Τράπεζα Πειραιώς, με πολύτιμους αρωγούς τους ΑΔΜΗΕ και ΕΟΤ.

Η παράσταση παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου τον Ιούλιο του 2023, ως παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου. Στη συνέχεια περιόδευσε σε σημαντικά θέατρα στην Ελλάδα και την Κύπρο, αποσπώντας ενθουσιώδεις κριτικές από ελληνικά και διεθνή μέσα ενημέρωσης. Στο Χονγκ Κονγκ παρουσιάστηκε ως συμπαραγωγή του Εθνικού Θεάτρου, του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου και του πολιτιστικού οργανισμού ΛΥΚΟΦΩΣ του Γιώργου Λυκιαρδόπουλου.