Ημέρα ανακαλύψεων ήταν η χθεσινή. Και αυτό γιατί ήρθε στο φως μία σειρά χαμένων θησαυρών. Αρχικά πίνακας του Φλαμανδού Πίτερ Μπρίγκελ, που εκλάπη το 1974 από το Εθνικό Μουσείο του Γκντανσκ στην Πολωνία και η τύχη του αγνοούνταν για μισό αιώνα, πλέον κοσμεί το μουσείο της πόλης Γκούντα -από όπου και η μεγάλη ατραξιόν, το ομώνυμο τυρί της- στην Ολλανδία. Το έργο ανακτήθηκε με τη συμβολή ερευνητή που αποκαλείται «Ιντιάνα Τζόουνς του κόσμου της τέχνης» και ο λόγος για τον Άρθουρ Μπραντ.
Πρόκειται για τον πίνακα «Woman Carrying the Embers», διαμέτρου μόλις 17 εκατοστών, ο οποίος απεικονίζει χωριατοπούλα που κρατάει πυρακτωμένα κάρβουνα και καζάνι, συμβολίζοντας παλιά ολλανδική παροιμία για τη διπροσωπία. Από την άλλη, σπάνια χειρόγραφη εκδοχή του Σονέτου 116 του Ουίλιαμ Σαίξπηρ ανακαλύφθηκε από την ερευνήτρια Λι Βερονέζ στην Οξφόρδη. Το ποίημα αυτό, που συχνά ακούμε σε γάμους, εξυμνεί την αφοσίωση στον έρωτα με τη διάσημη φράση-κλισέ πια «ο έρωτας δεν είναι θύμα του χρόνου». Οι ειδικοί εκτιμούν ότι αυτή η φράση «διαβαζόταν» εντελώς διαφορετικά κατά τους βρετανικούς εμφυλίους του 1600. Ούτως ή άλλως, η ανακάλυψη του χειρογράφου είναι σημαντικότατη, αναφέρει ο ακαδημαϊκός-ερευνητής Τζέιμς Σαπίρο.
Τρίτο και καλό νέο του εικοσιτετραώρου η ανακάλυψη αγάλματος του θεού Ερμή, με ύψος 1,65 μέτρα, στην Αττάλεια, που χρονολογείται στα τέλη του 2ου με αρχές του 3ου αιώνα μ.Χ. «Στην Άσπενδο, τον σιωπηλό μάρτυρα του χρόνου, ήρθαν στο φως μορφές που παρέμεναν θαμμένες για αιώνες. Στη διάρκεια των ανασκαφών που βρίσκονται σε εξέλιξη αποκαλύφθηκε άγαλμα του Ερμή από τη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορική Περίοδο. Επιπλέον, στην ίδια περιοχή ανακαλύφθηκαν κεφάλια της Αφροδίτης και του Έρωτα καθώς και θραύσματα αγαλμάτων της Αρτέμιδος και της Νεμέσεως», ανακοίνωσε ο Τούρκος υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, Μεχμέτ Νούρι Ερσόι.
Εφημερίδα Απογευματινή