Τα αριστουργήματα των Λεονάρντο Ντα Βίντσι και Μικελάντζελο Μπουοναρότι καθόρισαν την Αναγέννηση. Ιδιοφυείς αναμφίβολα, χαρακτηρίζονταν όμως και από κάτι ακόμα: αμοιβαία αντιπάθεια! Η XXL έκθεση «Μικελάντζελο, Λεονάρντο, Ραφαήλ: Φλωρεντία, 1504», στη Βασιλική Ακαδημία Τεχνών (Royal Academy of Arts) του Λονδίνου, που ξεκίνησε τώρα και θα διαρκέσει έως τις 16/2/2025, ιχνηλατεί αυτή τους την αντιπαλότητα. Μαζί και την επιρροή που αμφότεροι άσκησαν στον Ραφαήλ.
Ανοίγει με το εμβληματικό μαρμάρινο γλυπτό του Μικελάντζελο «Taddei Tondo» («Η παρθένος με το θείο βρέφος και τον άγιο Ιωάννη παιδί», 1504-1505), που δημιουργήθηκε όταν Μικελάντζελο, Ντα Βίντσι, Ραφαήλ, αντιμάχονταν ο ένας τον άλλον, αποσκοπώντας να κερδίσουν την εύνοια των αρχόντων της Φλωρεντίας.
Το ανάγλυφο επηρέασε τον Ραφαήλ, όπως φαίνεται στα έργα-σήματα κατατεθέντα του «Madonna Bridgeland» και «Παναγία Εστερχάζι» – εκτίθενται δίπλα δίπλα, αναδεικνύοντας αυτές του τις επιρροές. Το 1504 δόθηκε στον Λεονάρντο η παραγγελία να διακοσμήσει το Salone dei Cinquecento (Αίθουσα των Πεντακοσίων) του Παλάτσο Βέκιο. Ενώ στον Μικελάντζελο ο χώρος στον απέναντι τοίχο. Αυτή ήταν η μοναδική φορά που και οι δυο εργάστηκαν στην ίδια ανάθεση, αν και κανείς δεν ολοκλήρωσε το έργο του. Ευτυχώς σώθηκαν -εκπληκτικά- προσχέδιά τους, που τώρα παρουσιάζονται στην έκθεση.