Ξεπέρασε και τον Φρέντι Μέρκιουρι ο «Oppenheimer»

Στον δρόμο για τα Oscar βαδίζει η ταινία για τη ζωή του «πατέρα της ατομικής βόμβας», με εισπράξεις άνω των 920.000.000 δολαρίων
21:18 - 25 Σεπτέμβριος 2023

Έχει ξεπεράσει σε εισπράξεις τα 920.000.000 δολάρια και πάει ολοταχώς για να υπερπηδήσει και το φράγμα του ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων το χειμαρρώδες «Oppenheimer»,  που οι κονεσέρ της 7ης Τέχνης θέλουν «απέναντι» από το «Poor things» του Γιώργου Λάνθιμου στις βασικές κατηγορίες για την κατάκτηση του «θείου Oscar». Ήδη έχει σπάσει ρεκόρ εισπράξεων, πετυχαίνοντας πρωτιά όσον αφορά τις κινηματογραφικές βιογραφίες, αφήνοντας δεύτερο και καταϊδρωμένο το «Bohemian Rhapsody» – που βεβαίως πραγματεύεται τον θυελλώδη βίο του αξέχαστου Φρέντι Μέρκιουρι.

Το «Oppenheimer», αφενός, δεν θα το δεις δεύτερη φορά, όχι σύντομα τουλάχιστον, γιατί είναι ένα τσακ «βαρύ» (εκτός κι αν δεν έχεις καταλάβει κάτι, που αποκλείεται, διότι απλώς δεν γίνεται να παρανοήσεις το σενάριο). Αφετέρου, ανήκει στην κατηγορία εκείνων των έργων που σε κερδίζει με το «καλημέρα». Δεν θέλεις να χάσεις ούτε καρέ ούτε ατάκα.  «Aρνούμαι να ζω με τον φόβο του λάθους», λέει ο αδερφός του «πατέρα της ατομικής βόμβας», δίνοντας το στίγμα του φιλμ, το οποίο έχει για μότο το: «Tι σκεφτόμαστε όλοι; Μια βόμβα!» (και τα παρελκόμενά της). Mια βόμβα, που «εμπλουτίζεται» από την αύρα εξιλαστήριου θύματος που περιτριγυρίζει τον ήρωα, προσθέτουμε.

Ο Κίλιαν Μέρφι  με τον Κρίστοφερ Νόλαν στον «Oppenheimer»

Όπως αξίζει να προσθέσουμε -πέρα από την καταλυτική ερμηνεία του Κίλιαν Μέρφι, τον συγκλονιστικό (ως συνήθως) Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ και την έξοχη σκηνοθεσία του Κρίστοφερ Νόλαν, ο οποίος δίνει και ατμοσφαιρική νότα στο φιλμ- ότι βγήκε σε χιλιάδες λιγότερες αίθουσες από την «Μπάρμπι», η οποία έχει ξεπεράσει σε εισπράξεις το ένα δισεκατομμύριο: το «Oppenheimer» προβλήθηκε σε 3.600 και η Μαργκό-«Μπάρμπι» σε 4.200 (στις ΗΠΑ). Αν παίζει ρόλο αυτό; Προφανώς. Αν δεν μπορείς να δεις μία ταινία στο… χωριό σου, δεν θα τρέξεις στην άλλη άκρη της γης για να το κάνεις. Άσε που και χάρη στους «λαθροθήρες» του Internet -προσωπικά, παρακολούθησα το φιλμ την επομένη από τη μέρα που βγήκε στα σινεμά, σε σχετικό ιστότοπο, όχι σε  αίθουσα- παραγωγοί και λοιποί συντελεστές μπαίνουν μέσα…