Το μανιφέστο της Κοκό Σανέλ «μιλάει» αγγλικά! H πρώτη έκθεση για τη σχεδιάστρια-πρωτοπόρο της μόδας εκτός Γαλλίας εγκαινιάστηκε στο Λονδίνο, στο Μουσείο Victoria & Albert. Υπάρχει κάτι που δεν γνωρίζουμε ήδη για τη δημιουργό του Μικρού Μαύρου Φορέματος; To 2023 είναι η χρονιά της, με αφιέρωμα στο Μet Gala, ακόμη και με την κινηματογραφική Μπάρμπι -«λέγε με Μαργκό Ρόμπι»- να φοράει Chanel. Πρόκειται για μία ρετροσπεκτίβα στα αγγλικά με δημοπρασία ρούχων και κοσμημάτων από τον οίκο Bonhams.
Εικόνες και ντοκουμέντα μιας άλλης εποχής, από 200 «θησαυρούς» για το Μανιφέστο της Μόδας που θέλει επειγόντως αποκωδικοποίηση. Έχουμε χρόνο να την ανακαλύψουμε μέχρι τις 25 Φεβρουαρίου του 2024, στην έκθεση υπό τον τίτλο «Fashion Manifesto». Αν και θα δυσκολευτούμε μάλλον να βρούμε εισιτήριο, αφού έχει χαρακτηριστεί ήδη «μπλοκμπάστερ», καθώς ήδη είναι sold out. Κι αυτό σημαίνει πολλά για μια γυναίκα που δεν έφυγε ποτέ από τη μόδα, κι ας χαρακτηρίστηκε (από μόνη της) «ντεμοντέ». Ρούχα που παρουσιάζονται για πρώτη φορά μαζί, καθώς και αξεσουάρ, αρώματα και κοσμήματα, σε μια έκθεση που εξερευνά την καινοτόμο προσέγγιση της Κοκό για μια « νέα» κομψότητα, που συνεχίζει να επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο οι γυναίκες ντύνονται σήμερα.
Tip: Βασίζεται στην έκθεση «Gabrielle Chanel. Fashion Manifesto» που διοργανώθηκε από το Palais Galliera, το Μουσείο Μόδας του Παρισιού, για να επανασχεδιαστεί από το V&A, με 100 καινούργια αντικείμενα. Kαι τι βλέπουμε από κοντά; Ένα από τα πρώτα σωζόμενα ενδύματα με την υπογραφή Chanel από το 1916, ανάμεσα σε πρωτότυπα κοστούμια που σχεδίασε η επαναστάτρια δημιουργός για το μπαλέτο το 1924, φορέματα για τη Λορίν Μπακόλ και τη Μάρλεν Ντίτριχ, όπως και σύνολα από την τελευταία της συλλογή για το 1971. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε άλλωστε πως η Σανέλ σχεδίαζε πρώτα και κύρια για τον εαυτό της. Η έκθεση αναλύει τη συμβολή της στην ιστορία της μόδας, το μανιφέστο της, μια κληρονομιά που δεν έφυγε ποτέ από τη μόδα. Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την ικανότητά της να αντιλαμβάνεται και να ερμηνεύει τις ανάγκες και τις επιθυμίες των γυναικών της εποχής της. Μαζί και τις δικές μας, δεκαετίες μετά.
Τι κρύβεται πίσω από τις ετικέτες, το σιφόν, τις σειρές από μαργαριτάρια, τις αλυσίδες στις πολυτελείς τσάντες και τις καμέλιες; Ο μινιμαλισμός, η ελευθερία, η απλότητα και -κυρίως- η διάθεση ότι μπορείς πάντοτε να φωτίσεις το μαύρο με λευκές πινελιές για ανακωχή.
Κ2