Ο τυφλός Μινώταυρος, ο καλλιτέχνης, η γυμνή κι ένα δέντρο εν μέσω θύελλας, μια κότα στρουμπουλή, βατράχια, η ζωή ιδωμένη από το φως μιας «ταπεινής» λάμπας… Ο Πάμπλο Πικάσο, ο ιδιοφυής πρωτοπόρος της ζωγραφικής, είχε απαράμιλλη δεξιότητα και στη χαρακτική. Τώρα λοιπόν, «σκανάροντας» τις 100 εκτυπώσεις έργων του, από τις 500 και πλέον που διαθέτει στη συλλογή του το Βρετανικό Μουσείο, μένουμε με το στόμα ανοιχτό. Πάλι. Ανάμεσα στα κορυφαία χαρακτικά του, σε επικείμενη XXL έκθεση που δρομολογεί, θα παρουσιαστούν και ορισμένα, τα οποία μέχρι τώρα δεν έχουν εκτεθεί ποτέ ξανά. Και είναι εντυπωσιακά. Τουλάχιστον.
Υπό τον -ορθώς δωρικό- τίτλο «Πικάσο, ο χαράκτης» («Picasso printmaker»), το Βρετανικό Μουσείο «μπουστάρει» ήδη την έκθεση, που θα ξεκινήσει στις 7/11 και θα διαρκέσει έως τις 30/3/2025, και εδώ να σημειώσουμε ότι η δουλειά του και στον συγκεκριμένο τομέα παραμένει στην κορυφή του διεθνούς χρηματιστηρίου της τέχνης.
Έφτιαξε περισσότερες από 2.400 εκτυπώσεις, από τότε που νέος μεσουρανούσε στο Παρίσι έως τα βαθιά του γεράματα, στη νότια Γαλλία. Στην έκθεση θα συναντήσουμε εκτυπώσεις του από τις αρχές του 1900, πριν και μετά τον πρωτοποριακό πίνακά του «Οι δεσποινίδες της Αβινιόν» (1907), με τις πέντε γυμνές σε πορνείο επί της οδού ντ’ Αβινιόν, στη Βαρκελόνη – το συγκεκριμένο έργο θεωρείται προπομπός του κυβισμού. Επίσης, σειρά εκτυπώσεων από τη δεκαετία του 1930 και τη Suite Vollard. Ο έρωτας και το σεξ δεν λείπουν από το «μενού», άλλωστε οι σχέσεις του με τις γυναίκες ανέκαθεν υπήρξαν δαιδαλώδεις. Και καρμικές.
Η έκθεση ολοκληρώνεται με επιλογή έργων από τη Suite 347. Το όνομα προέρχεται από τον αριθμό των εκτυπώσεων που ολοκλήρωσε στα 86 του χρόνια, το 1986, μετά από επτά μήνες πυρετώδους ενασχόλησης, παραμένοντας αστείρευτος, δημιουργικός. Μέχρι την τελευταία του πνοή…