Η «Χρυσή εποχή» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

«Μποέμ», «Ριγολέττος», Ρήγος και Αρντάν στο υψηλών προδιαγραφών πρόγραμμα για την καλλιτεχνική περίοδο 2024-25 και νέα διετής δωρεά 11.000.000 € από το Νιάρχος
16:38 - 2 Ιουλίου 2024

Ένα πολυποίκιλο πρόγραμμα, που «υπερβαίνει τα όρια», υψηλών προδιαγραφών, το οποίο όμως απευθύνεται και στο ευρύ κοινό, παρουσίασε χθες ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Γιώργος Κουμεντάκης, για την καλλιτεχνική περίοδο 2024-25.

Ταυτόχρονα ο πρόεδρος του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, Ανδρέας Δρακόπουλος, ανακοίνωσε τη συνέχιση της υποστήριξης του ΙΣΝ προς την ΕΛΣ, με νέα διετή δωρεά ύψους 11.000.000 ευρώ, με στόχο την περαιτέρω στήριξη της εξωστρέφειάς της σε Ελλάδα και εξωτερικό.

«Το ΥΠΠΟ στέκεται πάντα υπερήφανα στο πλευρό της ΕΛΣ, όχι μόνο με την τακτική και τις έκτακτες επιχορηγήσεις αλλά και με την ειλικρινή συμπόρευση και την αδιατάρακτη προσπάθεια επίλυσης όλων των προβλημάτων», δήλωσε από την πλευρά της η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη.

Οι καινούργιες παραγωγές της σεζόν περιλαμβάνουν τη σπανίως παρουσιαζόμενη όπερα «Αλέκο» του Ραχμάνινοφ σε σκηνοθεσία της χαρισματικής Φανί Αρντάν, τη «Δύναμη του πεπρωμένου» του Βέρντι σε σκηνοθεσία Ροδούλας Γαϊτάνου, το άγνωστο διαμάντι του Σπυρίδωνος Σαμάρα «Flora Mirabilis» σε σκηνοθεσία Γιάννη Σκουρλέτη και το κύκνειο άσμα του Πουτσίνι «Τουραντότ» σε σκηνοθεσία Αντρέι Σερμπάν και σκηνικά και κοστούμια της διεθνούς Ελληνίδας Χλόης Ομπολένσκι.

Το μπαλέτο της ΕΛΣ θα παρουσιάσει δύο νέες παραγωγές -τον «Τσαϊκόφσκι» σε χορογραφία Καγιετάνο Σότο και τη «Χρυσή εποχή» σε σκηνοθεσία, σκηνικά και χορογραφία Κωνσταντίνου Ρήγου-, καθώς και μια αναβίωση του κλασικού μπαλέτου «Δον Κιχώτης» σε χορογραφία Τιάγκο Μπορντίν και κοστούμια διά χειρός Μαίρης Κατράντζου.

Λαμβάνοντας υπόψη την ισχυρή επιθυμία του κοινού της, η ΕΛΣ αναβιώνει τη συμπαραγωγή της με τη Βασιλική Όπερα του Λονδίνου «Λουτσία ντι Λαμερμούρ» στην εμβληματική σκηνοθεσία της Κέιτι Μίτσελ, την «Μποέμ» του σπουδαίου Γκρέιαμ Βικ, τον «Πύργο του Κυανοπώγωνα» του Θέμελη Γλυνάτση και τον «Ριγολέττο» της Κατερίνας Ευαγγελάτου.