Ένας από τους σημαντικότερους γλύπτες, σίγουρα ο πιο αντισυμβατικός, ο Ρίτσαρντ Σέρα, έφυγε από τη ζωή στα 85 του χρόνια. Ο Αμερικανός καλλιτέχνης αναδιαμόρφωσε τη γλυπτική σε μαζική κλίμακα. Μπορεί αρχικά να ήθελε να γίνει ζωγράφος, αλλά εξελίχθηκε τελικά σε έναν από τους μεγαλύτερους γλύπτες της εποχής του, «σκηνοθετώντας» ένα μνημειώδες περιβάλλον από τεράστιους διάδρομους με κλίση, ατσάλινες σπείρες, έργα που θύμιζαν αρχαίους ναούς ή ιερούς τόπους. Ορισμένες από τις ογκώδεις μορφές με την υπογραφή του Ρίτσαρντ Σέρα είχαν σχεδόν μια μυστικιστική επίδραση. Ένας καλλιτέχνης που έφερε κάτι καινούργιο στη γλυπτική. Μια ρέουσα, κυκλική γεωμετρία που έπρεπε κανείς να κινηθεί μέσα της αλλά και γύρω από αυτήν για να τη βιώσει πλήρως, να την αισθανθεί, να αποτελέσει κομμάτι ενός διαδραστικού έργου.
Για τον ίδιο κάθε έργο του διεκδικούσε «περπάτημα και κοίταγμα» ή απλώς «περιπατητική αντίληψη», ό,τι κι αν μπορεί να σημαίνει αυτό. Δεν είναι και λίγο να γνωρίζεις πώς υπάρχουν γλυπτά που είναι επικεντρωμένα στον θεατή, για ατομική εξερεύνηση και προβληματισμό. Υπήρξε ευφυής, ασυμβίβαστος και εριστικός. Ετοιμοπόλεμος, σίγουρα. Διαφωνούσε συχνά και έντονα, στις συνεντεύξεις και συζητήσεις με φίλους και καλλιτέχνες. Ακόμη και το παρουσιαστικό του πρόδιδε συχνά την ιδιότητά του, με τους φωτογράφους να τον αποθεώνουν σε κάθε νέο πορτρέτο του απόλυτου γλύπτη.