Αναμφίβολα πρόκειται για ένα από τα κορυφαία εικαστικά γεγονότα της σεζόν. Πρώτη φορά στην Ελλάδα παρουσιάζονται έργα του «σκανδαλιάρη» των τεχνών, όπως εύστοχα κατά καιρούς χαρακτηρίζεται ο Μαρσέλ Ντισάν, ο καλλιτέχνης που επηρέασε με τον τρόπο του την τέχνη του 20ού αιώνα -από τον ντανταϊσμό μέχρι την pop art και την εννοιολογική τέχνη. Με φόντο την Γκαλερί Ελευθερία Τσέλιου, παρουσιάζεται η έκθεση «Re(a)Duchamp» που θα διαρκέσει έως τις 31/3 σε επιμέλεια Κύριλλου Σαρρή. Έρχεται να εξοικειώσει το ελληνικό κοινό με ένα έργο πασίγνωστο κατ’ αρχάς από τα βιβλία τέχνης.
Στο δε πλαίσιό της θα κυκλοφορήσει και το νέο βιβλίο του Κύριλλου Σαρρή «Marcel Duchamp (28.7.1887-2.10.1968)» από τις εκδόσεις Άγρα και την Eleftheria Tseliou Gallery, με θέμα την επίδραση του καλλιτέχνη που εισήγαγε το ready made σαν pret-a-porter στα εικαστικά. Πρόκειται για μία επίδραση καθοριστική: όταν το 1913 επισκέφθηκε τη Νέα Υόρκη, το έργο του Ντισάν «Γυμνό που κατεβαίνει τη σκάλα» δημιούργησε σκάνδαλο. Σήμερα θεωρείται κλασικό έργο μοντερνισμού.
Για την ιστορία, μετά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο ξαναγύρισε στο Παρίσι, όπου συνεργάστηκε με τους ντανταϊστές και λίγο αργότερα με την ομάδα των υπερρεαλιστών μέχρι το 1925. Για τους υπερρεαλιστές αποτελεί την κεντρικότερη φυσιογνωμία της σύγχρονης τέχνης. Ακόμα και όταν πρόσθεσε στη Μόνα Λίζα μουστάκι και μούσι, δημιουργώντας πάλι σκάνδαλο στα εικαστικά, παρέμεινε πρότυπο για νεότερους.
Ο ίδιος δήλωνε ότι σιχάθηκε το τελάρο και το καναβάτσο και εισήγαγε το ready made στη σύγχρονη τέχνη – όπως, για παράδειγμα, έπραξε με το έργο «Το Σιντριβάνι» (1917), που θεωρείται σύμβολο της τέχνης του 20ού αιώνα. Το 1929 σταμάτησε να ζωγραφίζει και στράφηκε σε δισδιάστατα ή τρισδιάστατα σύμβολα και σε λογοπαίγνια, που αποσκοπούσαν στον εξευτελισμό των τετριμμένων περί δημιουργίας στην τέχνη. Τα υπόλοιπα είναι πια ιστορία.