Η φωτογράφος με το κόκκινο κραγιόν και τις γκριμάτσες

Έκθεση της εκκεντρικής του φακού Σίντι Σέρμαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα τον Μάιο στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
17:42 - 22 Ιανουάριος 2024

Κόκκινο κραγιόν, ρυτίδες έκφρασης, έντονες, παραμορφωτικές γκριμάτσες. Η εκκεντρική Σίντι Σέρμαν φιλοξενείται πρώτη φορά στην Ελλάδα, την άνοιξη, στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης. Με κολάζ και έργα που έχουμε δει μέχρι σε φωτογραφικά λευκώματα και διεθνείς εκθέσεις. Για να βγάλουμε selfies μπροστά σε έργα τέχνης που προβληματίζουν· που προ(σ)καλούν στη δημιουργία διαλόγου με την πολυπρόσωπη -συγκλονιστική- φωτογράφο, η οποία αφηγείται μια αλλιώτικη ιστορία τέχνης, ένα art story σε ένα σύγχρονο εικαστικό παραλήρημα.

Από τη σειρά των έργων της «Color Studies»

Φανταστείτε περισσότερα από 100 έργα της διάσημης Αμερικανίδας καλλιτέχνιδας στην έκθεση με τίτλο «Cindy Sherman at Cycladic: πρώιμα έργα», τον Μάιο, στο Μέγαρο Σταθάτου. Έργα-ορόσημα από την πρώιμη σειρά φωτογραφιών «Untitled Film Stills» (1977-1980), καθώς και από τις σειρές «Rear Screen Projections» (1980), «Centerfolds» (1981) και «Color Studies» (1982).

Η Σίντι Σέρμαν ποζάρει με φόντο τα διάσημα κολάζ της και πορτρέτο από τη σειρά «Untitled Film Stills» του 1978

Η ίδια σκηνοθετεί τα έργα της, όπου πρωταγωνιστεί αποκλειστικά η ίδια αναλαμβάνοντας όλους τους ρόλους που απαιτούνται για τη δημιουργία τους. Η έκθεση εστιάζει στη γυναίκα, στην ταυτότητα και στην απεικόνισή της, διερευνώντας, μέσα από τους χαρακτήρες που παρουσιάζει, μεγάλο εύρος των γυναικείων στερεότυπων και θέτοντας παράλληλα ερωτήματα που παραμένουν πάντα επίκαιρα. Στα 70 της χρόνια πια, η σπουδαία καλλιτέχνιδα φωτογραφίζει τα πορτρέτα της ζωής της, σε σημείο που δεν αναγνωρίζει πια τον εαυτό της. Και κάπως έτσι ζωντανεύει η δυναμική της pop κουλτούρας. Για να μας προτείνει τη φωτογραφία ως εκφραστικό μέσο. Με διαφορετικές περσόνες. Έντονα συναισθήματα. Πρόσωπα μέσα στα πρόσωπα, κολάζ με τα μάτια, τη μύτη, τα χείλια, το δέρμα, τα αυτιά, τα μαλλιά της. Παραμόρφωση τελικά ενός ειδώλου; Αποδόμηση σίγουρα. Πριν και μετά το μπότοξ.