Δεν του αρέσει να φωτογραφίζεται. Να βγαίνει στα φινάλε των σόου του. Να ζει το ναρκισσιστικό παραλήρημα πολλών συναδέλφων του. Ο πρωτοποριακός Βέλγος σχεδιαστής μόδας, Μαρτίν Μαρζελά, παρουσιάζει πρώτη φορά τη δουλειά του στην Ελλάδα, όχι σε σχέση με τη μόδα αλλά με τα εικαστικά. Τον Μάρτιο θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά τα έργα του στην γκαλερί Bernier/Eliades στο Θησείο (μετά τον Ρόμπερτ Γουίλσον με το «Owls and chairs»), σε μία έκθεση διεθνούς επιπέδου.
Μην ξαφνιαστείτε αν δείτε ένα ασπρόμαυρο πορτρέτο του από το 1997 κι όχι πιο πρόσφατο. Σχεδιαστής, καλλιτέχνης, εκπρόσωπος της βέλγικης σχολής, απόφοιτος της Bασιλικής Ακαδημίας Καλών Τεχνών της Αμβέρσας, συγκαταλέγεται στους ελάχιστους σκεπτικιστές της μόδας που θέλησε να αποτραβηχτεί γρήγορα από την τρέλα της βιομηχανίας, ήδη από το 2009.
Χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν υπάρχει ακόμη το brand name του (Maison Martin Margiela) σε αρώματα και ρούχα, η μυθική συνεργασία του με την H&M αλλά και δημιουργίες που φτιάχτηκαν υπό την καθοδήγησή του με τους αυστηρούς κανόνες της υψηλής ραπτικής. Και ο Τζον Γκαλιάνο σχεδίασε για την επωνυμία του.
Τι θα δούμε πρώτη φορά στην Αθήνα; Έναν άλλον Μαρζελά, διαφορετικό, ανήσυχο, και πάλι καινοτόμο. Το 2021 παρουσίασε στο Παρίσι την πρώτη του ατομική έκθεση στη Lafayette Anticipations για να αποδείξει ότι τέχνη και μόδα πάνε (πάντα) μαζί. Για τον Βέλγο σχεδιαστή και καλλιτέχνη ο τρόπος έκφρασης επιτυγχάνεται με διαφορετικά μέσα: ζωγραφική, γλυπτική, installations, κολάζ, κινηματογράφος.
Τον ενδιαφέρει οτιδήποτε αντισυμβατικό. Όσα δεν χωράνε σε ένα κάδρο, σε καλούπι. Αντί να τον απωθούν, τον ενδιαφέρουν τα σημάδια του χρόνου. Για να εμπνευστεί από το ανθρώπινο σώμα, την επιδερμίδα, τα μαλλιά, το αστικό περιβάλλον. Θα θαυμάσουμε σακάκι από συνθετικές περούκες, από τη συλλογή «Artisanal», έργα που βασίζονται στην ιδέα της ανακύκλωσης, ρούχα φθαρμένα, αποδομημένη μόδα και τέχνη, άναρχα πατρόν, γιλέκο με 47 θραύσματα από πορσελάνη, πηλό με σύρμα και υπερμεγέθη κόκκινα νύχια στο «Red Nails». Νύχια ως μορφή τέχνης; Στις 7/3, στα εγκαίνια, οι απαντήσεις.