Περιμένοντας -στις 10/1- τα εγκαίνια της έκθεσης «Ο νεοϊμπρεσιονισμός στα χρώματα της Μεσογείου» στο Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή (τελεί υπό την αιγίδα του γαλλικού υπουργείου Πολιτισμού), μαθαίνουμε ότι τo Παρίσι, το Musée D’ Orsay συγκεκριμένα, σε συνεργασία με την Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσινγκτον, από τις 26/3 θα φιλοξενεί «παρέλαση» αριστουργημάτων κορυφαίων εκπροσώπων του ιμπρεσιονισμού. Στην έκθεση «Paris 1874: Inventing Impressionism» θα παρουσιαστούν έργα των Μονέ, Ρενουάρ, Ντεγκά, Μανέ, Σεζάν, Λασάλ.
Το φημισμένο μουσείο διαθέτει τη μεγαλύτερη παγκοσμίως συλλογή ιμπρεσιονιστικών έργων και εγκαινιάζει τη σπουδαία έκθεση για να γιορτάσει την έλευση -προ 150 ετών- της πρωτοποριακής τέχνης.
Για πρώτη φορά μάλιστα, οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να βιώσουν 45λεπτο ταξίδι εικονικής πραγματικότητας, να παρακολουθήσουν την έκθεση του 1874 -τη συγκεκριμένη χρονιά ξεκίνησαν να παρουσιάζονται έργα ιμπρεσιονιστών στην «πόλη του φωτός»- και να περπατήσουν στα βουλεβάρτα της εποχής. Με ομπρελίνα και κρινολίνα; Γιατί όχι;
Tip: O όρος «ιμπρεσιονισμός» δεν χρησιμοποιήθηκε από τους ίδιους τους καλλιτέχνες που θεωρούσαν ακόμη και τον όρο «ιμπρεσιονιστής» κάτι σαν προσβολή (αυτός που θέλει να κερδίσει τις εντυπώσεις). Βασίστηκε άλλωστε κιόλας στη λέξη που επινόησε δημοσιογράφος της εποχής για να χαρακτηρίσει το «ημιτελές» όταν είδε το διάσημο έργο του Μονέ που αποτύπωνε τον ήλιο να ανατέλλει.
Και τη δική του «impression» («εντύπωση»). Οι ζωγράφοι που συμμετείχαν χωρίς να το γνωρίζουν στο νέο κίνημα ήθελαν να δείξουν έναν κόσμο που ζούσε βαθιές αλλαγές.
Επιδίωκαν να κοιτάξουν την πραγματική ζωή, όπως σιδηροδρομικούς σταθμούς και βιομηχανικές ζώνες, όχι μόνο μπουκέτα από λουλούδια. Ευκαιρία να οργανώσουμε ταξίδι την άνοιξη στο Παρίσι για να δούμε από κοντά 130 ιμπρεσιονιστικά έργα -μεταξύ των οποίων και το «Impression, Soleil Levant» του Κλοντ Μονέ. Για να διακτινιστούμε στο 1874 και να διαπιστώσουμε τι συνέβαινε όταν οι πρωταγωνιστές της τέχνης επαναστατούσαν. «Σκοπός είναι να παρουσιαστεί μια διασκεδαστική έκθεση, όχι διδακτορικό», λένε οι εκπρόσωποι του μουσείου. Το παιχνίδι λοιπόν των εντυπώσεων ξεκινάει με πινέλο.