Στο Μουσείο της Ακρόπολης βρίσκεται πλέον η Υδρία του Μειδία που, όπως γράψαμε, επέστρεψε έπειτα από 250 χρόνια που εκτίθετο στο Βρετανικό Μουσείο ως «δάνειο» στην Ελλάδα. Το αριστούργημα, που χρονολογείται από το 420 π.Χ., βρισκόταν στη Βρετανία από τον 18ο αιώνα και ταξίδεψε στη χώρα μας για τη μεγάλη έκθεση του Μουσείου της Ακρόπολης «Νοήματα».
Η επιβλητική έκθεση «Νοήματα – Προσωποποιήσεις και Αλληγορίες από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα» στο Μουσείο της Ακρόπολης είναι η πρώτη που φέρει την υπογραφή του γενικού διευθυντή του Μουσείου, Νίκου Σταμπολίδη.
Χθες, κόβοντας την κορδέλα (σ.σ. τα επίσημα εγκαίνια θα γίνουν αύριο), επισήμανε ότι στο πλαίσιο της έκθεσης «έρχονται στην Αθήνα οκτώ αντικείμενα από το Βρετανικό Μουσείο. Άλλο πράγμα ο δανεισμός για εκθέσεις κι άλλο τα μάρμαρα του Παρθενώνα», τόνισε. Για να προσθέσει: «Μαρμαίρω σημαίνει αντανακλώ το φως και αυτή η αντανάκλαση του φωτός δεν μπορεί να γίνει πουθενά αλλού εκτός από την Αθήνα, την Ακρόπολη και το Μουσείο της Ακρόπολης. Έχουμε άριστες σχέσεις με το Βρετανικό Μουσείο και ελπίζουμε σύντομα να επιστρέψουν τα Γλυπτά. Θέλουμε τα Γλυπτά, τον αρχιτεκτονικό γλυπτό διάκοσμο του Παρθενώνα, να επιστρέψουν για πάντα. Όλος ο πλανήτης, ο δυτικός πολιτισμός το θέλει, να είναι η επιστροφή και η επανένωση αυτή ένας τρόπος για να δούμε τον σημερινό κόσμο μας ενωμένο κάτω από το σύμβολό του, που είναι ο Παρθενώνας: Το μνημείο της αρμονίας, της αισθητικής, της αρχιτεκτονικής τελειότητας και της Δημοκρατίας και αυτό εκφράζεται στη ζωφόρο του, όπου αναπαριστώνται όλες οι τάξεις των ανθρώπων της Αθηναϊκής Δημοκρατίας. Όχι μόνο άνδρες και νέοι αλλά και μεγαλύτεροι και γυναίκες», κατέληξε.
Η έκθεση περιλαμβάνει περί τα 164 έργα από ελληνικά και ξένα μουσεία. Ανάμεσά τους, αριστουργήματα των Ρούμπενς, Μποτιτσέλι, Μπελίνι, Tσούκι, που μάλιστα παρουσιάζονται πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό. Όσο για την αττική ερυθρόμορφη Υδρία του Μειδία, διευκρίνισε ότι στο διάκοσμό της απαντώνται 27 μορφές.