Δεν περιμένεις Τρίτη βράδυ να μη βρίσκεις να παρκάρεις στο Κολωνάκι. Όταν φτάσαμε στην Πατριάρχου Ιωακείμ, στον αριθμό 19, είδαμε νέα παιδιά να κάθονται στην είσοδο της πολυκατοικίας, στα σκαλιά, με ηλεκτρονικά τσιγάρα και πλαστικά ποτήρια στα χέρια. Θα νόμιζε κανείς πως γίνεται κάποιο φοιτητικό πάρτι. Και όμως… Μόλις μπήκαμε μέσα για να πάρουμε το ασανσέρ, μας υποδέχτηκαν οι «υπεύθυνοι» με δελτία Τύπου και τη συμβουλή να μην μπούμε πολλά άτομα στον ανελκυστήρα…
Προτιμήσαμε τις σκάλες, λοιπόν, για να ανέβουμε στον τέταρτο όροφο, στην γκαλερί «Citronne». Με «αλαφροΐσκιωτο βάδισμα», όπως είναι και ο τίτλος της έκθεσης… Τα εγκαίνια για την ατομική έκθεση του Γιώργου Λάππα συγκέντρωσαν φιλότεχνους όλων των ηλικιών. Με διαφορετικό βάδισμα ο καθένας. Άλλοι έμεναν για να κουβεντιάσουν μπροστά στα γλυπτά, στους διαφορετικούς χώρους της γκαλερί, και άλλοι στα μπαλκόνια για selfies με θέα την πόλη που μυρίζει ακόμη καλοκαίρι.
«Εerie walk». Εργαστήριο ιδεών; «Αόρατα» μονοπάτια της σκέψης του καταξιωμένου καλλιτέχνη; Στάθηκα για ώρα μπροστά στην «Ανδρική Φιγούρα» (ύψους σχεδόν δυόμισι μέτρων), ένα ημιτελές, τρισδιάστατο έργο σε εξέλιξη, το οποίο, ξεκίνησε ο Γιώργος Λάππας (που «έφυγε» από τη ζωή το 2016), το 2015 και έχει μείνει ως ένας σκελετός από μεταλλικές ράβδους. Ή πως μπορείς να ανασυνθέσεις κομμάτια παλαιότερων έργων σε καινούργια σύνολα.
Φως και σκιές. Έργα σκληρά και εύθραυστα μαζί. Σε μεγάλη και μικρή κλίμακα. Με ή χωρίς «μέτρο». Σουρεαλιστικά; O καθένας έχει τη δική του ανάγνωση… και απάντηση. Επιβλητικά σίγουρα, φωτογενή, απρόσμενα. Όπως η μεγάλη μπλε φωτιζόμενη «Τσουγκράνα» από το 2012, σε μικρή απόσταση, από την «Ανδρική Φιγούρα» για μια «συνομιλία» μέσα στον χώρο.
Και κάπως έτσι μια ομάδα μικρών γλυπτών εκτίθεται ακριβώς όπως βρέθηκε στο εργαστήριο του καλλιτέχνη. Ξεχωρίσαμε έργα που φωτίζονται όχι μόνο εσωτερικά αλλά και εξωτερικά με προβολείς. Την έκθεση, που θα συνεχιστεί μέχρι τις 9 Δεκεμβρίου, επιμελήθηκαν η Αφροδίτη Λίτη, η Τατιάνα Σπινάρη-Πολλάλη και ο Γιώργος Τζιρτζιλάκης.
Ανύψωση ή πτώση; Kίνηση ή μετακίνηση; Σταθερότητα ή αστάθεια; Λίγο πριν από τις 10 το βράδυ, προτίμησα να πάρω το ασανσέρ. Αποχαιρέτησα την «Μπλε Ξαπλωτή Φιγούρα» και τον «Κηπουρό» και αναζήτησα τη νυχτερινή περιφορά του γλυπτού που είδα σε βίντεο, σε ένα μικρό δωμάτιο της γκαλερί με τίτλο «Μαντεία με Συκώτι», στους δρόμους της Αθήνας, με μάτια ερμητικά ανοιχτά.