Περισσότερη δουλειά, λιγότερα λάθη, μεγαλύτερη ταχύτητα και προπαντός σεμνή συμπεριφορά συνθέτουν τις κατευθυντήριες γραμμές που έδωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στους υπουργούς του, την επομένη κιόλας του ανασχηματισμού. Πρόκειται για την τελευταία πράξη προς το κλείσιμο ενός δύσκολου πολιτικού κύκλου, από τον οποίο η κυβέρνηση εξήλθε «τραυματισμένη».
Το πρώτο στίγμα είναι ότι ο ριζικός ανασχηματισμός θα επιδιωχθεί να λειτουργήσει ως μοχλός για κυβερνητικό restart και ταυτοχρόνως ως αντίβαρο στο οξύ πολιτικό κλίμα, που έχει διαμορφωθεί μέσα από το ρεύμα διαμαρτυρίας, το οποίο επηρέασε τις ισορροπίες στο πολιτικό σκηνικό. Επί της ουσίας, ο πρωθυπουργός με την επιλογή του να βγάλει μπροστά τη νέα γενιά των στελεχών δείχνει ότι θέλει εργάτες για να κυβερνήσει τη χώρα, που θα έχουν διάθεση για σκληρή δουλειά προκειμένου να ανακτηθεί το χαμένο έδαφος. Και αυτό καθώς στο Μαξίμου διαπιστώνουν ότι ένας σημαντικός παράγοντας που οδήγησε στη φθορά της κυβέρνησης είναι πως έπαψε να κάνει αυτό για το οποίο την εμπιστεύτηκαν οι πολίτες: να εξαλείψει δηλαδή τις χρόνιες παθογένειες του κράτους. Σε αυτό το πλαίσιο οι αλλαγές στην κυβέρνηση είναι στοχευμένες και εδράζονται σε συγκεκριμένους τομείς: την οικονομία, τις υποδομές και συγκοινωνίες, τη μεταναστευτική πολιτική, την παιδεία και την πολιτική προστασία. Τομείς όπου η παραγωγή του κυβερνητικού έργου παρουσίασε καθυστερήσεις.
«Περιοδεία» Μητσοτάκη στα υπουργεία
Το μήνυμα ότι πλέον ήρθε η ώρα για δουλειά και όχι λόγια θα σταλεί μέσα από τις διαδοχικές επισκέψεις του πρωθυπουργού. Σήμερα ο κ. Μητσοτάκης συναντάται με τη νέα ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών, στο τιμόνι του οποίου βρίσκεται πλέον ο Κυριάκος Πιερρακάκης. Αύριο με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, όπου το δίδυμο Χρίστου Δήμα και Κωνσταντίνου Κυρανάκη μαζί με τον υφυπουργό Νίκο Ταχιάο έχουν αναλάβει τη δύσκολη αποστολή για την ανάταξη του σιδηροδρόμου, των δημόσιων συγκοινωνιών και την ολοκλήρωση των μικρών και μεγάλων έργων. Ο υπουργός Χρίστος Δήμας και ο αναπληρωτής Κωνσταντίνος Κυρανάκης έχουν λάβει από τον πρωθυπουργό ρητή εντολή για ευθεία σύγκρουση με το «βαθύ κράτος» ώστε «η Ελλάδα του μετρό της Θεσσαλονίκης, των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων να νικήσει την Ελλάδα του παλιού ΟΣΕ», όπως χαρακτηριστικά σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης. Την Τετάρτη θα πραγματοποιηθεί κοινή σύσκεψη με τις ηγεσίες των υπουργείων Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, δύο υπουργείων που συνδέονται άμεσα με τη λειτουργία του κράτους και τη βελτίωση των υπηρεσιών στους πολίτες.
Το νέο δίδυμο του Μαξίμου
«Κλειδί» για την πορεία της κυβέρνησης θα αποτελέσει η διαρκής αξιολόγηση και ο έλεγχος της εξέλιξης του κυβερνητικού έργου από τον ίδιο τον Κ. Μητσοτάκη και το νέο δίδυμο του Μεγάρου Μαξίμου, Κωστή Χατζηδάκη και Άκη Σκέρτσο. Όπως άλλωστε επισήμανε ο πρωθυπουργός, δίνοντας τους μονοσέλιδους μπλε φακέλους στους νέους υπουργούς με τις προτεραιότητες ανά τομέα «πέρα από τα τρέχοντα θα εστιάζετε σε προτεραιότητες που θα επιβλέπω προσωπικά. Θέλω χειροπιαστό αποτέλεσμα ανά τομέα». Σημαντικές και οι συστάσεις προς τα κυβερνητικά στελέχη για τη δημόσια εικόνα, τις συμπεριφορές αλλά και τις δηλώσεις τους. «Το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε είναι να μιλούν τα ίδια τα έργα σας», διεμήνυσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Η συνάντηση στο ΥΠ.ΟΙΚ.
Στη σημερινή συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών αναμένεται να καταστεί σαφής ο στόχος η συλλογική πρόοδος της εθνικής οικονομίας να μεταφερθεί και στο πορτοφόλι κάθε πολίτη. Να μεταφραστεί δηλαδή, πολύ απλά, σε καλύτερους μισθούς, λιγότερους φόρους, περισσότερες και καλύτερες δουλειές. Το υπουργείο Οικονομικών έχει μπροστά του ένα κρίσιμο εξάμηνο, κατά το οποίο θα πρέπει να εκπληρωθούν δεκάδες ορόσημα και στόχοι προκειμένου να επιτευχθεί η εκταμίευση επιπλέον πόρων που υπερβαίνουν τα 9 δισ. ευρώ και αφορούν την 6η και 7η δόση του Ταμείου Ανάκαμψης. Σε αυτά τα δεδομένα έρχεται να προστεθεί το σχέδιο της Κομισιόν για τη ρήτρα διαφυγής των αμυντικών δαπανών από το έλλειμμα των χωρών-μελών. Προτεραιότητα παραμένει βέβαια η διατήρηση της δημοσιονομικής σταθερότητας, ενώ ψηλά στην ατζέντα του σχεδιασμού θα βρεθεί το ζήτημα των έμμεσων φόρων, που συνδέεται με το υψηλό κόστος ζωής.
Εφημερίδα Απογευματινή