Πιο κοντά έρχεται ο ανασχηματισμός, καθώς τα Τέμπη ανατρέπουν τις ισορροπίες και ενώ υπάρχει ανησυχία για νέο γύρο εσωστρέφειας στο κυβερνητικό στρατόπεδο, κυρίως λόγω του… στεγνού αδειάσματος που επεφύλαξε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στον Δημήτρη Μαρκόπουλο, πρόεδρο της Εξεταστικής Επιτροπής της Βουλής, σχετικά με τον τρόπο που χειρίστηκε την έρευνα για τη σιδηροδρομική τραγωδία.
Σε κάθε περίπτωση ο πρωθυπουργός μέσω του ανασχηματισμού θέλει να στείλει μήνυμα εντατικοποίησης του κυβερνητικού έργου και συνοχής. Το ερώτημα είναι αν ο ανασχηματισμός, η έκταση του οποίου είναι δύσκολο σε αυτή τη φάση να εκτιμηθεί, θα γίνει άμεσα και πριν από την 28η Φεβρουαρίου ή θα πάει για τις αρχές της άνοιξης.
Όσον αφορά τα πρόσωπα, προς την έξοδο οδεύει με ταχύτητα ο υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Χρήστος Τριαντόπουλος, ο οποίος δέχεται σφοδρές κατηγορίες για τη διαχείριση που έγινε την επόμενη ημέρα μετά το φονικό δυστύχημα. Ο κ. Τριαντόπουλος βρίσκεται γενικότερα στο στόχαστρο και βουλευτών της ΝΔ, ειδικότερα του τμήματος εκείνου που συχνά πυκνά έχει εκφράσει διαφωνίες σχετικά με κυβερνητικές πρωτοβουλίες. Στο κάδρο βρίσκεται και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, όχι μόνον γιατί έχει αποφύγει να βγει μπροστά όσον αφορά το θέμα των Τεμπών αλλά και γιατί επικρατεί μεγάλη δυσαρέσκεια στο Μέγαρο Μαξίμου σχετικά με τα ζητήματα της αρμοδιότητάς του, Κυρίως για την κακή κατάσταση των συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Παράλληλα επανέρχεται δυναμικά η προβληματική για σπάσιμο του υπουργείου σε Υποδομών και Μεταφορών, ώστε η κυβέρνηση να δείξει πως δίνει έμφαση στο δεύτερο σκέλος, που είναι άλλωστε και το πλέον αδύναμο. Εκκρεμής πρέπει να αισθάνεται και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης. Κώστας Τσιάρας και Χρήστος Κέλλας δεν έχουν καταφέρει μέχρι ώρας να χειριστούν επαρκώς τα αγροτικά ζητήματα κι ενώ τα τρακτέρ έχουν βγει από τα χωράφια με κατεύθυνση τις εθνικές οδούς.
Ταυτόχρονα η γκρίνια που ακούγεται από τμήμα της «γαλάζιας» Κοινοβουλευτικής Ομάδας για τον Γιώργο Φλωρίδη όσον αφορά τη στάση του στην υπόθεση των Τεμπών κάνει τη θέση του επισφαλή. Οι μουρμούρες δεν φούντωσαν για τα καλά μετά το άδειασμα του υπουργού Δικαιοσύνης από τη Hellenic Train για την ύπαρξη 13ου βαγονιού στην εμπορική αμαξοστοιχία. Ο κ. Φλωρίδης κατηγορηματικά υποστήριζε πως δεν υπήρχε 13ο βαγόνι, έως ότου η εταιρεία με ανακοίνωσή της να τον διαψεύσει πανηγυρικά.
Βασίλης Κικίλιας και Άδωνις Γεωργιάδης είναι δύο ακόμη υπουργοί που ενδέχεται να μετακινηθούν σε άλλες θέσεις, χωρίς πάντως να υπάρχει καμία σκέψη για έξοδό τους από το κυβερνητικό σχήμα. Αν το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών τελικά διαχωριστεί, αμφότεροι θέτουν σοβαρή υποψηφιότητα να αναλάβουν ένα από τα δύο υπουργεία που θα προκύψουν. Σε αυτό το κλίμα, πολύ πιθανή πρέπει να θεωρείται η επιστροφή του Σταύρου Παπασταύρου στο Μέγαρο Μαξίμου, ενώ φαίνεται να απομακρύνεται η επάνοδος του νυν ΥΠΕΞ, Γιώργου Γεραπετρίτη. Ο κ. Παπασταύρου, στενός συνεργάτης και φίλος του Κυριάκου Μητσοτάκη, αναμένεται να δώσει νέα πνοή στο κυβερνητικό επιτελείο, με την εμπειρία και τις ικανότητές του, σε μια περίοδο πολιτικά κρίσιμη, κυρίως λόγω των μεγάλων κοινωνικών αντιδράσεων με αφορμή τα Τέμπη.
Εφημερίδα Απογευματινή