Πιερρακάκης: “Δεν θα έχουμε σχολεία δύο ταχυτήτων αλλά σχολεία πολλών δυνατοτήτων”

Ποιές είναι οι νέες νομοθετικές πρωτοβουλίες για τα σχολεία που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης
22:00 - 23 Δεκεμβρίου 2024

Ο υπουργός παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης μίλησε νωρίτερα το απόγευμα για την ενδυνάμωση των σχολικών μονάδων την εισαγωγή του Διεθνούς Απολυτηρίου, την ίδρυση Αθλητικών Σχολείων, το θεσμό των Ανοιχτών Σχολείων, καθώς και για την ίδρυση 22 Δημόσιων Ωνάσειων Σχολείων σε ευάλωτες περιοχές.

Ειδικότερα, ο υπουργός μίλησε σε συνέντευξη του για τις νομοθετικές πρωτοβουλίες που εισηγήθηκε με την υφυπουργό Παιδείας, Ζέττα Μακρή στο υπουργικό συμβούλιο και συγκεκριμένα αναφέρθηκε στην εισαγωγή του Διεθνούς Απολυτηρίου (ΙΒ), το οποίο έχει νομοθετηθεί στη χώρα μας από το 1995 αλλά μέχρι σήμερα έχει εφαρμοστεί μόνο σε 15 ιδιωτικά σχολεία.

Όπως ανακοίνωσε το ΙΒ θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται το Σεπτέμβριο του 2026 σε πάνω από 5 Πρότυπα και Πειραματικά Λύκεια με τον αριθμό των σχολείων να αυξάνεται σταδιακά. Επισήμανε πως: «Δεν θα έχουμε σχολεία δύο ταχυτήτων αλλά σχολεία πολλών δυνατοτήτων» για να προσθέσει: «Αυτό οφείλουμε να κάνουμε για να βελτιώσουμε και να αυξήσουμε την κοινωνική κινητικότητα στην εκπαίδευση».

Ίδρυση Αθλητικών Σχολείων

Ο υπουργός εξήγγειλε πως: «Δημιουργούνται δύο Αθλητικά Σχολεία για αρχή, θα πάμε σε όλη την Ελλάδα στη συνέχεια». Δήλωσε πως η έναρξη λειτουργίας τους δρομολογείται για το Σεπτέμβριο του 2026 και θα βρίσκονται το ένα στη Ν.Ιωνία, κοντά στο ΟΑΚΑ, το άλλο στη Θεσσαλονίκη, όπου και θα αξιοποιούν τις αθλητικές υποδομές, που βρίσκονται πλησίον.

Σε ό,τι αφορά το θεσμικό πλαίσιο,ο κ. Πιερρακάκης σημείωσε ότι θα είναι «πιο ευέλικτο για τους αθλητές μας, τους μελλοντικούς Ολυμπιονίκες και Παρα ολυμπιονίκες. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση θα παίξει πολύ σημαντικό ρόλο. Θα έχουν χαρακτήρα που θα μας επιτρέψει να επενδύσουμε σε όλα αυτά τα παιδιά που έχουν αυτή την κλίση. Και μέχρι σήμερα δεν μπορούν γιατί δεν υπάρχει ο αντίστοιχος θεσμός».

Ο θεσμός των Ανοιχτών Σχολείων

Ανέφερε χαρακτηριστικά ο Κυριάκος Πιερρακάκης πως τα σχολεία θα παραμένουν ανοιχτά τα απογεύματα και τα σαββατοκύριακα για δραστηριότητες. Εξηγώντας πως πρόκειται για μία προσπάθεια που έχει ήδη ξεκινήσει σε διάφορα σχολεία. «Ορίζουμε ένα πλαίσιο, που μπορεί να αξιοποιηθεί απ’όλα τα σχολεία,
απ ́όλους τους δήμους», εξήγησε ο ίδιος, ο οποίος ανέφερε ενδεικτικά αθλητικές δραστηριότητες, χρήση σχολικών βιβλιοθηκών. «Θα συμπράξουμε με τους δημάρχους, την τοπική αυτοδιοίκηση θεσμοθετώντας τα Ανοιχτά Σχολεία», κατέληξε.

Τι ανέφερε για τα κενά των εκπαιδευτικών στα σχολεία

«Φέτος ξεκινήσαμε με 6.000 περισσότερους εκπαιδευτικούς στο πεδίο σε ένα σύστημα που έχουμε 190.000 εκπαιδευτικούς περίπου, προκύπτει πάντα μία άδεια, κάτι έκτακτο. Πάντα θα υπάρχουν κενά. Εμείς κρινόμαστε από το πόσο γρήγορα τα καλύπτουμε και πόσο πιο λίγα είναι κάθε χρόνο», υπογράμμισε ο υπουργός Παιδείας, τονίζοντας παράλληλα ότι «φέτος είμαστε πολύ καλύτερα από ποτέ».

Σχετικά με την απαγόρευση κινητών τηλεφώνων

Πολύ επιτυχημένο χαρακτήρισε ο κ.Πιερρακάκης το μέτρο σχετικά με την απαγόρευση της κατοχής και χρήσης των κινητών τηλεφώνων στα σχολεία. «Το μέτρο πέτυχε επειδή το αγκάλιασαν οι εκπαιδευτικοί και οι οικογένειες», σημείωσε, εκφράζοντας παράλληλα τις ευχαριστίες του στους εκπαιδευτικούς
ενώ αντιπαρήλθε τους τίτλους περί «αποβολών εξαιτίας κινητών», ως «ανεκδοτολογικούς».

«Κάθε περιστατικό μπούλινγκ, είναι ‘παντρεμένο’ με ένα κινητό τηλέφωνο – αυτό το ‘απόστημα’ έπρεπε να σπάσει», είπε.

Ίδρυση Ωνάσειων Σχολείων

6.000 μαθητές και μαθήτριες θα φοιτήσουν συνολικά στα 22 νέα σχολεία που ιδρύονται σε διάφορες ακριτικές περιοχές με πρωτοβουλία του Ιδρύματος Ωνάση.
Τα πρώτα 6 γυμνάσια και 6 λύκεια, τα οποία έρχονται για να αντιμετωπιστούν κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες, θα αρχίσουν να λειτουργούν το Σεπτέμβριο του 2025, προανήγγειλε ο υπουργός, εκφράζοντας τις ευχαριστίες του στο Ίδρυμα Ωνάση.

«Θα δημιουργήσουμε μία όσμωση ανάμεσα στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης και στο Ίδρυμα. Κι έτσι θα μπορέσουμε σε ευάλωτες περιοχές, που έχουν κοινωνικές και οικονομικές προκλήσεις να δημιουργήσουμε τα λεγόμενα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία που θα έχουν καινοτομίες και άλλες δραστηριότητες που θα εφαρμοστούν σε αυτά. Ο στόχος μας είναι να έχουμε ένα σύστημα πολλών ευκαιριών. Σύστημα που ανοίγει την κινητικότητα, τις πύλες της χώρας, της εκπαίδευσης», όπως υπογράμμισε.

Τέλος, ο υπουργός επεσήμανε την ανάγκη αλλαγή νοοτροπίας, ως βάση για την εξέλιξη της χώρας. «Πρέπει να αλλάξουμε σε πολλά πράγματα νοοτροπία και να φύγουμε μπροστά. Χρειάζονται ‘εργαλεία’, βούληση – ο πρωθυπουργός την έχει, η κυβέρνηση την έχει», δήλωσε ενώ τόνισε πως «πρέπει να σταματήσουμε να ‘κολλάμε’ στον ίδιο τρόπο που δεν έχει δουλέψει. Πρέπει να ανοίξουμε τον τρόπο που σκεφτόμαστε, τους ορίζοντές μας – είναι ουσιαστικό για την υπόσταση της χώρας να το κάνουμε αυτό».