«Το 2025 η Ελλάδα θα έχει, επιτέλους, κτηματολόγιο»

Παρέμβαση από τον Μητσοτάκη στη Βουλή για την εμβληματική μεταρρύθμιση, που κλείνει παραθυράκια αυθαιρεσίας και ανομίας δεκαετιών
15:36 - 2 Οκτωβρίου 2024

Με επίκεντρο τις σημαντικές αλλαγές που προωθεί η μεταρρύθμιση του Κτηματολογίου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης παρενέβη στη συζήτηση που διεξήχθη στη Βουλή για το σχέδιο νόμου του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στην πρώτη ομιλία του από το βήμα με αφορμή και την έναρξη της νέας κοινοβουλευτικής περιόδου.

Η παρέμβαση του πρωθυπουργού σε αυτή τη φάση, κατά την οποία η στροφή στην καθημερινότητα και η συνέχιση των μεταρρυθμίσεων αποτελούν κεντρική κυβερνητική επιλογή, αποκτά ευρύτερη πολιτική σημασία, την ώρα δε που το Μέγαρο Μαξίμου γνωρίζει πως έχει μόνον έναν αντίπαλο: τη μη παραγωγή έργου με κοινωνικό αποτύπωμα. Για αυτό ο κ. Μητσοτάκης από την Ολομέλεια αναφέρθηκε εκτενώς στις σημαντικές μεταρρυθμίσεις που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια, όπως το gov.gr, τα μη κρατικά πανεπιστήμια, η επιστολική ψήφος και το μετρό Θεσσαλονίκης, θέλοντας να υπερτονίσει ότι η Ελλάδα αλλάζει, γίνεται καλύτερη και η κυβέρνηση αποδεικνύει πως ό,τι υποσχέθηκε το κάνει πράξη.

Υπουργοί και βουλευτές χειροκρότησαν τον Κυριάκο Μητσοτάκη μετά την ομιλία του

Καθυστερήσεις

«Το 2025 η πατρίδα μας θα διαθέτει πλέον Κτηματολόγιο, χωρίς παραθυράκια και ανομίες», σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης και θύμισε την πολύχρονη καθυστέρηση και την αποτυχία των προηγούμενων κυβερνήσεων να ολοκληρώσουν το συγκεκριμένο έργο. «Η Ελλάδα ήταν το μόνο ευρωπαϊκό κράτος χωρίς Κτηματολόγιο τον 21ο αιώνα. Μία εκκρεμότητα που έπρεπε να έρθει αυτή η κυβέρνηση για να λύσει, γιατί το 2025 η πατρίδα μας θα διαθέτει επιτέλους Κτηματολόγιο. Έναν ακριβή χάρτη της δημόσιας και ιδιωτικής ακίνητης περιουσίας, με οριοθετημένα πλέον δάση και αιγιαλό, με ξεκάθαρα αποτυπωμένο το τι ανήκει στο κράτος και τι ανήκει στον πολίτη και με σαφείς κανόνες που θα διευκολύνουν τη συλλογική ανάπτυξη αλλά και τις ατομικές συναλλαγές. Και όλα αυτά χωρίς παραθυράκια αυθαιρεσίας και ανομίας», ανέφερε ο πρωθυπουργός.

Αλλαγές

Εξήγησε δε ότι ο πολίτης θα μπορεί πλέον να επεμβαίνει και για αυτό θα λειτουργεί το metavolesktimatologio.gr από τις αρχές της χρονιάς. Αλλαγές αυτού του τύπου θα μπορούν πλέον να γίνονται μονομερώς και είναι μια πρωτοβουλία που αίρει πολλά προβλήματα.

Στην αρχή της ομιλίας του ο Κυριάκος Μητσοτάκης εξέφρασε τη βαθιά οδύνη για την απώλεια δύο πολιτών στη φωτιά στην Κορινθία και στη συνέχεια υπογράμμισε πόσο αναγκαίο είναι να ολοκληρωθεί γρήγορα το Κτηματολόγιο και τι αλλαγές θα επιφέρει με το συνολικό σχέδιο εκσυγχρονισμού της χώρας.

Ψηφιακοί χάρτες

«Η συγκεκριμένη μεταρρύθμιση περιμένει να ολοκληρωθεί από την ίδρυση του ελληνικού κράτους, με πρώτο τον Καποδίστρια να ξεκινά την καταγραφή γαιών και στη συνέχεια ο Όθωνας», είπε, προαναγγέλλοντας ταυτόχρονα το νέο πρόγραμμα «Κωνσταντίνος Δοξιάδης» για τους όρους δόμησης. «Τα οφέλη θα ξεδιπλωθούν σε πολλά επίπεδα. Στην οικονομία διευκολύνοντας επενδύσεις, στην κατοικία, στο περιβάλλον αντιμετωπίζοντας τη μάστιγα αυθαιρέτων. Αρκεί να σκεφτούμε ότι πάνω στους ψηφιακούς χάρτες ακριβείας που έχουμε στη διάθεσή μας θα αποτυπώνονται τα δεδομένα Κτηματολογίου, Πολεοδομίας, τα μνημεία και έτσι με βάση αυτή την ξεχωριστή ταυτότητα κάθε περιοχής θα μπορεί ο καθένας να γνωρίζει πού και τι μπορεί να χτίσει. Με τη δημόσια διοίκηση να αποκτά πολύ καλή εικόνα για την πραγματικότητα. Όλα αυτά τα στοιχεία θα συμπληρωθούν και με τα στοιχεία του Ε9. Στο Κτηματολόγιο θα προστεθεί και το πρόγραμμα “Κωνσταντίνος Δοξιάδης”, δηλαδή τα τοπικά πολεοδομικά και χωροταξικά σχέδια ώστε να οργανώσουμε τους όρους δόμησης».

Ανάρτηση από τον πρωθυπουργό για τα μειωμένα διοδίων

Τις νέες μειωμένες τιμές που ισχύουν πλέον στα διόδια στο τμήμα Μαλιακός – Κλειδί του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου στην Κεντρική Ελλάδα ανακοίνωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε ανάρτησή του στα social media, επισημαίνοντας ότι στόχος της κυβέρνησης είναι η μείωση του κόστους μετακινήσεων.

«Καλημέρα και καλό μήνα. Ο Οκτώβριος ξεκινά με ακόμα μια μείωση στις οδικές μεταφορές, αυτή τη φορά με μείωση στα διόδια στο τμήμα Μαλιακός – Κλειδί του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου στην Κεντρική Ελλάδα», αναφέρει. Ο πρωθυπουργός σημειώνει πως «με τη μείωση αυτή, η συνολική επιβάρυνση για τη διέλευση από τους 5 σταθμούς διαμορφώνεται για το 2024 στα 13,7 ευρώ από 16,5 ευρώ, που είναι σήμερα, ενώ το 2025 το αντίτιμο θα είναι 14,4 ευρώ από 17,4 ευρώ, που θα πλήρωνε ένας οδηγός αν δεν κάναμε αυτή τη μείωση».

Η μείωση αυτή, σύμφωνα με τον κ. Μητσοτάκη, επετεύχθη «γιατί επιλέξαμε το όφελος της αναχρηματοδότησης που εξασφαλίσαμε να το χρησιμοποιήσουμε μέχρι το τέλος του 2025 υπέρ των συμπολιτών μας, αντί να μεταφέρουμε το ποσό στον κρατικό προϋπολογισμό».

«Από σήμερα λοιπόν, όσοι διασχίζουν την Κεντρική Ελλάδα, θα πληρώνουν μειωμένα διόδια από 2,8 έως 3 ευρώ. Θυμίζω ότι από τις 6 Οκτωβρίου μειώνονται και τα διόδια της Αττικής Οδού στα 2,5 ευρώ. Στόχος μας είναι να ελαφρύνουμε, όσο μπορούμε, το κόστος μετακινήσεων, και αυτήν την πολιτική την υπηρετούμε με συνέπεια», σημειώνει ο πρωθυπουργός.