Πατάει γκάζι ο Μητσοτάκης στις αστικές συγκοινωνίες

Πρόγραμμα 2 δισ. ευρώ - Το καλοκαίρι του 2025 θα είναι στους δρόμους της Αττικής 950 καινούργια λεωφορεία - Επίσκεψη στο αμαξοστάσιο στο Κορωπί
16:36 - 27 Αύγουστος 2024

Γκάζι για την υλοποίηση του φιλόδοξου σχεδίου εκσυγχρονισμού των αστικών και περιαστικών μεταφορών με την ανανέωση του γερασμένου στόλου λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη πατάει η κυβέρνηση. Η συμβολική επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη χθες στο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΑ στο Κορωπί έδωσε το στίγμα της μεγάλης βαρύτητας που δίνει το Μέγαρο Μαξίμου στη βελτίωση των καθημερινών μετακινήσεων και της ποιότητας ζωής εκατομμυρίων πολιτών στα μεγάλα αστικά κέντρα, που θα γίνει πραγματικότητα μέσω του τεράστιου project ύψους 2 δισ. ευρώ για την αναβάθμιση του στόλου των λεωφορείων, τα οποία βλέπουν όλο και πιο συχνά οι πολίτες να κυκλοφορούν στους δρόμους.

Με αφορμή τα 30 πρώτα καινούργια λεωφορεία, τα οποία ήδη εκτελούν δρομολόγια στην Ανατολική Αττική, ο Κ. Μητσοτάκης είπε πως ο στόχος για το καλοκαίρι του 2025 είναι να έχει η Αττική συνολικά 950 καινούργια λεωφορεία, βάζοντας σε πρώτο πλάνο τη βελτίωση των συγκοινωνιών με νέα λεωφορεία σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, απολύτως προσβάσιμα στα ΑΜΕΑ, με κλιματισμό και κυρίως ασφαλή, με στόχο να αλλάξει άρδην η εικόνα των παρεχόμενων υπηρεσιών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Παράλληλα δε ο Κ. Μητσοτάκης, τόνισε χθες το πρωί από το Κορωπί πως στόχος πέραν από την αναβάθμιση του στόλου είναι και η αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων, έτσι ώστε οι πολίτες να εξυπηρετούνται καλύτερα.

«Η κυβέρνηση αυτή έχει επενδύσει συστηματικά στα μέσα μαζικής μεταφοράς, δρομολογούνται πολλοί διαφορετικοί διαγωνισμοί προκειμένου να μπορούμε να καταλήξουμε σε αυτό το αποτέλεσμα. Αυτοί είναι σύνθετοι διαγωνισμοί οι οποίοι θέλουν τον χρόνο τους προκειμένου να υλοποιηθούν, αλλά πιστεύω ότι τους επόμενους μήνες οι συμπολίτες μας στην Αττική θα αρχίσουν να βλέπουν αισθητή διαφορά στην ποιότητα των παρεχόμενων μεταφορικών υπηρεσιών», τόνισε ο πρωθυπουργός, μιλώντας στην εκπομπή «Συνδέσεις» της ΕΡΤ και στον δημοσιογράφο Κώστα Παπαχλιμίντζο.

Ο πρωθυπουργός στο Κορωπί ξεναγήθηκε στον στόλο των νέων λεωφορείων

Αναβάθμιση

Με αναφορά στα νέα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που προμηθεύτηκε ο ΟΑΣΑ και δόθηκαν σήμερα στην κυκλοφορία ξεκίνησε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, την πρώτη ενημέρωση των πολιτικών συντακτών μετά τις θερινές διακοπές. Όπως είπε ο κ. Μαρινάκης, ήδη 140 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία πραγματοποιούν δρομολόγια στους δρόμους της Αθήνας και 300 λεωφορεία φυσικού αερίου θα προστεθούν ως το επόμενο καλοκαίρι. «Στόχος είναι μέχρι το τέλος του 2025 ο στόλος των λεωφορείων στην Αττική να αναβαθμιστεί με συνολικά 950 νέα λεωφορεία», τόνισε κάνοντας επίσης αναφορά στη νέα σύμβαση που υπεγράφη την Παρασκευή για την προμήθεια 300 λεωφορείων σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας εκ των οποίων τα 100 θα παραδοθούν μέσα στο επόμενο τρίμηνο και θα δοθούν στην κυκλοφορία στις αρχές του 2025, οπότε θα παραδοθούν και τα υπόλοιπα 200.

Όσον αφορά τη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, 110 καινούργια ηλεκτρικά λεωφορεία κυκλοφορούν στους δρόμους της πόλης κάτι που σημαίνει ότι περίπου το ένα τρίτο του συνολικού στόλου των λεωφορείων της πόλης έχει ήδη ανανεωθεί, ενώ μέχρι το τέλος του έτους θα δοθεί σε λειτουργία και το Μετρό Θεσσαλονίκης.

Διπλός στόχος

Για τις επόμενες κινήσεις της κυβέρνησης, με στόχο τη βελτίωση των δημόσιων συγκοινωνιών με την αντικατάσταση του στόλου των παλιών λεωφορείων μίλησε στην «Κυριακάτικη Απογευματινή» (25/8) ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, δίνοντας το στίγμα της κυβερνητικής πολιτικής στον κρίσιμο τομέα των μεταφορών.

«Ο στόχος μας λοιπόν είναι διπλός: Αφενός να προχωρήσουμε στην πλήρη αντικατάσταση του στόλου των παλιών λεωφορείων με σύγχρονα, τα οποία έχουν πολύ συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Είναι όλα φιλικά προς το περιβάλλον, διαθέτουν επαρκή κλιματισμό, διαθέτουν πλήρη προσβασιμότητα για τους συμπολίτες μας με αναπηρία. Και νομίζω ότι οι πολίτες, οι οποίοι ήδη έχουν μπει σε αυτά τα λεωφορεία, διαπιστώνουν την πολύ μεγάλη αλλαγή στην ποιότητα της μετακίνησής τους. Σκοπός μας, όμως, δεν είναι μόνο να αντικαταστήσουμε τον στόλο των λεωφορείων, είναι να αυξήσουμε και τη συχνότητα των δρομολογίων για να βελτιώσουμε συνολικά την ποιότητα της βιώσιμης αστικής κινητικότητας στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη», τόνισε συγκεκριμένα ο υφυπουργός.

Ο πρωθυπουργός επισκέπτεται σήμερα τη Θεσσαλονίκη για ανάπτυξη και μεγάλα έργα

Με εντατικό ρυθμό προχωρά η προετοιμασία της πρωθυπουργικής ανάβασης στη Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, με τον Κ. Μητσοτάκη να επισκέπτεται σήμερα, Τρίτη, τη συμπρωτεύουσα πραγματοποιώντας συναντήσεις με παραγωγικούς και επιστημονικούς φορείς της πόλης αλλά και εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, την ώρα που ο «γαλάζιος» κομματικός μηχανισμός ανεβάζει στροφές ενόψει της παρουσίας του πρωθυπουργού στην Έκθεση το διήμερο 7 και 8 Σεπτεμβρίου.

Στο πλαίσιο της επίσκεψης του πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, τίθεται σε εφαρμογή το γενικότερο πλάνο του Μαξίμου για ενίσχυση της επαφής με τη Βόρεια Ελλάδα, καθώς θα πραγματοποιηθεί πρωινή συνάντηση με τους βουλευτές της ΝΔ Θεσσαλονίκης στο υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης, όπου θα συμμετάσχουν υπουργοί αλλά και κομματικά στελέχη από την Πειραιώς και τη Διοικούσα Επιτροπή ΝΔ Θεσσαλονίκης.

Θα ακολουθήσουν, ακόμη, δύο συναντήσεις εργασίας του πρωθυπουργού με εκπροσώπους παραγωγικών φορέων της Θεσσαλονίκης, κατόπιν με εκπροσώπους επιστημονικών φορέων της πόλης και στο τέλος θα έχει συζήτηση με δημάρχους της Κεντρικής Μακεδονίας.

Με το βλέμμα στα μεγάλα έργα υποδομών της συμπρωτεύουσας στις 11 το πρωί ο πρωθυπουργός θα παραστεί και θα μιλήσει στην εκδήλωση με θέμα: «Εθνική Στρατηγική για την Περιφερειακή Ανάπτυξη/Παρουσίαση Ψηφιακής Πλατφόρμας erga.gov.gr», στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, δίνοντας το στίγμα της κυβερνητικής πολιτικής με έμφαση στα μεγάλα έργα που έχουν δρομολογηθεί και υλοποιούνται, ενισχύοντας το αφήγημα ότι κατά την πρώτη κυβερνητική θητεία του Κ. Μητσοτάκη οι πολίτες έδωσαν εντολή στη ΝΔ να μετατρέψει όλη τη χώρα σε ένα απέραντο εργοτάξιο και πέντε χρόνια μετά ο πρωθυπουργός προχωρά κατά τη δεύτερη τετραετία στις παραδόσεις μεγάλων έργων υποδομών σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια.

Ήδη κατά την περσινή χρονιά παρουσιάστηκε αναπτυξιακό σχέδιο για κάθε Περιφέρεια, με αναλυτική αποτύπωση των έργων και των δράσεων που υλοποιούνται από την κεντρική κυβέρνηση και την Αυτοδιοίκηση. Συνολικά δημιουργήθηκαν 12 Περιφερειακά Σχέδια Ανάπτυξης -εκτός Αττικής- ενώ συγκροτήθηκε ένας σταθερός μηχανισμός παρακολούθησης των έργων σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο, με στόχο την ορθολογική κατανομή πόρων, τη μείωση των περιφερειακών ανισοτήτων και την ισόρροπη περιφερειακή οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη.

Mε τη διαπίστωση μάλιστα ότι υπάρχει υστέρηση της ελληνικής περιφέρειας έναντι της Αθήνας, όπως και χρόνια στασιμότητα σε έργα της υπαίθρου, η κυβέρνηση επιδιώκει να βάλει ένα τέλος μέσω της στρατηγικής της για την περιφερειακή ανάπτυξη, με τον υπουργό Επικρατείας Άκη Σκέρτσο, o ο οποίος έπαιξε καθοριστικό ρόλο στο συγκεκριμένο project, να χαρακτηρίζει την πλατφόρμα που παρουσιάζεται σήμερα παρουσία του πρωθυπουργού ένα «ένα τολμηρό βήμα διαφάνειας και λογοδοσίας».