Με «όπλο» την επιστολή στην πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, με την οποία ζητά την παρέμβαση των Βρυξελλών για τα φαινόμενα αισχροκέρδειας πολυεθνικών εταιρειών θα προσέλθει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην τελευταία πριν από τις ευρωεκλογές μεγάλη αναμέτρηση των πολιτικών αρχηγών στη Βουλή, με αφορμή βέβαια την προ ημερησίας συζήτηση για την ακρίβεια.
Ταυτόχρονα ο κ. Μητσοτάκης από το ΚΑΤ, το οποίο επισκέφθηκε το Σάββατο, και συγκεκριμένα την Κλινική Χεριού-Μικροχειρουργικής Άνω Άκρου, που ανακαινίστηκε πρόσφατα, και το Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών, στο οποίο οι εργασίες ανακαίνισης είναι σε εξέλιξη, επιλέγει σταθερά να αναδεικνύει το έργο που γίνεται όχι μόνον στη δημόσια Υγεία αλλά γενικότερα σε τομείς που άπτονται της ποιότητας της ζωής. Ο πρωθυπουργός παράλληλα απευθύνθηκε εκ νέου προς τα πιο συντηρητικά τμήματα του εκλογικού σώματος αλλά και σε όσους κινούνται προς τον ΣΥΡΙΖΑ του Στέφανου Κασσελάκη. Σε συνέντευξή του στη «Μακεδονία της Κυριακής» εξαπέλυσε νέες αιχμές, με το βλέμμα στα υπερδεξιά κόμματα, κάνοντας λόγο για «πατριώτες του καναπέ» και «χριστιανόμετρα», τονίζοντας πως «η πολιτική δεν είναι telemarketing», ενώ δεν άφησε εκτός κάδρου τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης. «Μπορεί κανείς να φανταστεί τον κ. Κασσελάκη να συζητά με ξένους ηγέτες;», διερωτήθηκε.
Εντός αυτής της εφ’ όλης της ύλης προεκλογικής ατζέντας, ο πρωθυπουργός επέλεξε να «σηκώσει το γάντι», αποδεχόμενος το αίτημα της αντιπολίτευσης για προ ημερησίας συζήτηση στη Βουλή με αντικείμενο το φλέγον ζήτημα της ακρίβειας και της αισχροκέρδειας, η οποία θα πραγματοποιηθεί την ερχόμενη Παρασκευή. Θα πρόκειται ουσιαστικά για άτυπο ντιμπέιτ στην πορεία προς την εκλογική αναμέτρηση της 9ης Ιουνίου, έχοντας βέβαια θέσει το θέμα στο ευρωπαϊκό τραπέζι, μέσω της επιστολής του στην πρόεδρο της Κομισιόν, ζητώντας από την ΕΕ να διερευνήσει και να παρέμβει σχετικά με τις πολυεθνικές που χρησιμοποιούν τη μεγάλη τους ισχύ για να τιμολογούν και να χρεώνουν τα ίδια προϊόντα σε διαφορετικές τιμές εντός της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς.
ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΕΣ
Στην επιστολή του ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναδεικνύει την «ασύμμετρη δύναμη που έχουν οι πολυεθνικοί κολοσσοί» στην κοινή αγορά της Ευρώπης, όπως επίσης την ανάγκη για περαιτέρω εμβάθυνση της Ευρωπαϊκής Ενιαίας Αγοράς στο πολιτικά κρίσιμο πεδίο της προστασίας των καταναλωτών και των εισοδημάτων τους. Όλα αυτά την ώρα που η ακρίβεια στα ράφια δεν συνιστά αποκλειστικά ελληνικό πρόβλημα αλλά διαπερνά τις ευρωπαϊκές χώρες στο σύνολό τους. Ειδικότερα για τον ρόλο των πολυεθνικών ο κ. Μητσοτάκης σημειώνει στην επιστολή του πως «διαβρώνουν το εισόδημα των πολιτών» και τονίζει ότι αποκομίζουν πάνω από 14 δισ. ευρώ ετησίως από το «καπέλο» στις διαφοροποιημένες τιμές ανά χώρα της ΕΕ. Κατά τον Κυριάκο Μητσοτάκη οι πολυεθνικές εταιρείες χρησιμοποιούν τη μεγάλη τους ισχύ για να τιμολογούν, να χρεώνουν μάλλον, σε διαφορετικές τιμές τα ίδια προϊόντα εντός της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς. Στο θέμα της ακρίβειας αναφέρθηκε και ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ Θ. Κοντογεώργης. «Ο πληθωρισμός στα τρόφιμα, από 8,2% τον Ιανουάριο, κατέβηκε στο 5,4% τον Απρίλιο. Επίσης, εδώ και 1,5 χρόνο επιβλήθηκαν 3.000 πρόστιμα και 20.000.000 ευρώ έχουν εισπραχθεί ή βεβαιωθεί. Βεβαίως, το πρόβλημα επιμένει – και επιμένει σε έναν βαθμό γιατί υπάρχει το ζήτημα το οποίο ανέδειξε με την επιστολή του ο πρωθυπουργός», σημείωσε ο κ. Κοντογεώργης.
Προχωρούν οι μεταρρυθμίσεις σε Παιδεία και Υγεία
Το διακύβευμα της πολιτικής σταθερότητας και της συνέχειας των μεταρρυθμιστικών πολιτικών με σκοπό τη βελτίωση της καθημερινότητας προτάσσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης ως κυρίαρχο ενόψει εκλογών. Σε αυτό το πλαίσιο, στην καθιερωμένη κυριακάτικη εβδομαδιαία ανασκόπηση αναφέρεται στις τελευταίες κυβερνητικές παρεμβάσεις προς αυτή την κατεύθυνση, έστειλε δε το μήνυμα πως παρά το «τρέξιμο» για τις ευρωεκλογές συνεχίζεται απρόσκοπτα η παραγωγή του κυβερνητικού έργου.
Ο πρωθυπουργός κάνει εκτενή αναφορά στο Ψηφιακό Σχολείο επισημαίνοντας πως «η επένδυση στο καλό δημόσιο σχολείο είναι ο βασικός τρόπος για να καταφέρουμε να μειώσουμε τις ανισότητες». Πρόκειται για τη νέα, δωρεάν, ολοκληρωμένη ψηφιακή πύλη που προσφέρει ψηφιακές φροντιστηριακές παραδόσεις για τους μαθητές όλων των τάξεων, ψηφιακά μαθήματα σε μαθητές απομακρυσμένων περιοχών αλλά και ηλεκτρονική πλατφόρμα ενημέρωσης των γονέων για τις επιδόσεις των παιδιών τους και τη σχολική δραστηριότητά. Ο Κ. Μητσοτάκης τονίζει τη σημασία που ο ίδιος και η κυβέρνηση δίνουν στην Παιδεία σημειώνοντας για το Ψηφιακό Σχολείο ότι αναβαθμίζει τις υπηρεσίες του δημόσιου σχολείου, φέρνει την Ελλάδα πιο κοντά στην Ευρώπη και μειώνει την απόσταση που χωρίζει τα δημόσια από τα ιδιωτικά, όπως και το κέντρο από τις πιο απομακρυσμένες περιοχές.
Παράλληλα, ο κ. Μητσοτάκης αναφέρεται και στο JOBmatch, τη νέα δωρεάν εφαρμογή και πλατφόρμα της ΔΥΠΑ με στόχο την άμεση διασύνδεση των επιχειρήσεων τουρισμού και εστίασης με όσους ψάχνουν δουλειά σε αυτές τις ειδικότητες. Ακόμη, ο πρωθυπουργός δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη δημόσια Υγεία και στην εκκίνηση του Προγράμματος Πρόληψης για τον Καρκίνο του Τραχήλου της Μήτρας, που αφορά όλες τις γυναίκες 21-65 ετών. Ήδη εκδόθηκε το ηλεκτρονικό παραπεμπτικό για δωρεάν test Pap για όλες τις γυναίκες 21-29 ετών που διαμένουν στον Νομό Αττικής και έχουν αποσταλεί 120.000 SMS για τις δωρεάν προληπτικές εξετάσεις σε όσες έχουν άυλη συνταγογράφηση. Ο κ. Μητσοτάκης έκανε λόγο για «μια εμβληματική επένδυση στη δημόσια Υγεία που έχει σκοπό να σώσει ζωές» και ανακοίνωσε ότι τον Ιούνιο αναμένεται να αρχίσουν να αποστέλλονται και τα πρώτα SMS στο πλαίσιο του προγράμματος για την πρόληψη του καρκίνου παχέος εντέρου. Μέσα στο έτος θα ξεκινήσει και το πρόγραμμα πρόληψης καρδιαγγειακών νοσημάτων.