Πάνω από 3 δισ. ευρώ για τις πληγές της Θεσσαλίας

Ο πρωθυπουργός μίλησε για τη συμβολή του Ταμείου Ανάκαμψης και των εφοπλιστών
17:27 - 24 Απρίλιος 2024

Ως ένα συνολικό στοίχημα από το οποίο κανείς δεν μπορεί να λείπει χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης το δύσκολο εγχείρημα ανάταξης της Θεσσαλίας, από το Δημοτικό Κινηματοθέατρο Μουζακίου, όπου παρουσιάστηκαν χθες τα έργα αποκατάστασης των ζημιών από τις κακοκαιρίες «Daniel» και «Elias». Η συνολική αποκατάσταση των καταστροφικών συνεπειών των διαδοχικών κακοκαιριών που έπληξαν τη Θεσσαλία θα ξεπεράσει τα 3 δισ. ευρώ, όπως τόνισε ο πρωθυπουργός στη σχετική παρουσίαση του κοστολογημένου προγράμματος του υπουργείου Υποδομών, ενώ να σημειωθεί ότι τα 1,4 δισ. εξ αυτών αφορούν μόνο τις οδικές, τις σιδηροδρομικές υποδομές, καθώς και την αποκατάσταση των σχολικών μονάδων, εκφράζοντας παράλληλα τις ευχαριστίες του προς την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και την πρόεδρό της, Μελίνα Τραυλού, για την ταχύτητα με την οποία ανταποκρίθηκε στο αίτημα της κυβέρνησης να συνδράμει η εφοπλιστική κοινότητα στη μεγάλη εθνική προσπάθεια χρηματοδότησης της ανασυγκρότησης της Θεσσαλίας.

«Αυτή η προσπάθεια η οποία έγινε υπάκουσε σε έναν κεντρικό κανόνα: να μην αισθάνεται κανείς πολίτης της Θεσσαλίας, όσο γεωγραφικά απομονωμένος και αν είναι, ότι δεν έχει τη φροντίδα του κεντρικού κράτους. Γι’ αυτό και δεν λογαριάσαμε, σε καμία περίπτωση, τεχνοκρατικές προσεγγίσεις κόστους – ωφέλειας», ήταν το μήνυμα που έστειλε ο κ. Μητσοτάκης με αφορμή την παρουσίαση των πρωτοβουλιών αποκατάστασης, επισημαίνοντας παράλληλα την ευρωπαϊκή διάσταση των πόρων, και ειδικά των κονδυλίων από το Ταμείο Ανάκαμψης, που διαπραγματεύτηκε η κυβέρνηση, ορίζοντας το διακύβευμα των ευρωεκλογών σχετικά με τα επιτεύγματα της κυβέρνησης στο πεδίο της εισροής ευρωπαϊκών πόρων. Όπως επεσήμανε μεταξύ άλλων ο Κ. Μητσοτάκης, τα 600.000.000 ευρώ προέρχονται από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και τα υπόλοιπα από το ΕΣΠΑ και τον κρατικό προϋπολογισμό, σημειώνοντας ότι, αν η Οικονομία δεν αναπτυσσόταν, αν δεν είχε ανακτηθεί η επενδυτική βαθμίδα, θα ήταν αμφίβολο εάν η κυβέρνηση θα μπορούσε να εξασφαλίσει από τους εθνικούς πόρους το αναγκαίο ποσό για τη Θεσσαλία.

Ο πρωθυπουργός μίλησε συγκεκριμένα για τη σημασία του αποτυπώματος της Ευρώπης, όχι μόνο στην αντιμετώπιση τέτοιων φυσικών καταστροφών αλλά συνολικά στη χρηματοδότηση πολύ μεγάλων έργων υποδομής, τα οποία αλλάζουν την όψη της Ελλάδας, τονίζοντας ότι αποτελεί την «καλύτερη απάντηση σε όσους ισχυρίζονται ότι οι ευρωεκλογές είναι μια βαρετή διαδικασία η οποία δεν αφορά τους πολίτες. Αυτά τα οποία συμβαίνουν στην Ευρώπη μάς αφορούν, σας αφορούν όλους πάρα πολύ. Και νομίζω ότι η χρηματοδότηση αυτών των έργων είναι η καλύτερη απόδειξη των όσων λέω», σημείωσε ο Κ. Μητσοτάκης.

Selfie από τον Κυριάκο Μητσοτάκη μετά τις ανακοινώσεις για τη Θεσσαλία

Σε δυόμισι ώρες από την Αθήνα στην Καρδίτσα, σε τρεις στα Τρίκαλα

Σάρκα και οστά παίρνει ο αυτοκινητόδρομος Ε65, ένα έργο με έντονο αναπτυξιακό αποτύπωμα που αναμένεται να αναμορφώσει τις οδικές μεταφορές προς τη Δυτική Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία, καθώς χθες παραδόθηκαν στην κυκλοφορία τα νέα τμήματα του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας-Ε65, που κατασκευάζεται από την ΤΕΡΝΑ, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Ο πρωθυπουργός στα εγκαίνια έκανε λόγο για μία σπουδαία μέρα για τη Στερεά Ελλάδα, για τη Θεσσαλία, για τη Δυτική Μακεδονία και την Ήπειρο με αφορμή την παράδοση του μεγαλύτερου τμήματος ενός δρόμου τεράστιας αναπτυξιακής σημασίας, που -όπως τόνισε- κλείνει εκκρεμότητες με το παρελθόν και επιτρέπει να δούμε έργα του μέλλοντος.

Με την παράδοση των νέων τμημάτων του Ε65, σε κυκλοφορία βρίσκονται 136 χλμ. σύγχρονου κι ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου μέσω του οποίου το ταξίδι Αθήνα – Καρδίτσα διαρκεί πλέον 2 ώρες και 35 λεπτά, ενώ το Αθήνα – Τρίκαλα περίπου 3 ώρες. Επιπλέον, σημαντικοί τουριστικοί προορισμοί, όπως τα Μετέωρα και η Λίμνη Πλαστήρα, είναι πλέον προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια.

Πρόκειται για έναν αυτοκινητόδρομο 182,1 χλμ. και προϋπολογισμού 1,397 δισ. ευρώ, μεγάλης στρατηγικής σημασίας, καθώς θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας -που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη-, με το λιμάνι του Βόλου, ενώ παράλληλα θα διευκολυνθούν οι διεθνείς επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές από την Ελλάδα προς τη Δυτική και την Κεντρική Ευρώπη.

Ανατρέχοντας στις δυσκολίες που συνάντησε το έργο, ο πρωθυπουργός σημείωσε πως «πέρασε από 40 κύματα», καθώς δοκιμάστηκε και αυτό μέσα στην οικονομική κρίση, φτάνοντας κάποια στιγμή να είναι «κολοβό». «Αν δεν ήταν η επιμονή της κυβέρνησης και μία σκληρή διαπραγμάτευση που έγινε τότε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν θα μπορούσαμε να είχαμε εξασφαλίσει την ολοκλήρωση του βορείου τμήματος», σημείωσε ο πρωθυπουργός, εκτιμώντας πως εντός των επόμενων δύο ετών θα παραδοθεί το υπόλοιπο τμήμα του έργου.

Γ. Περιστέρης: Το 2025 στην Εγνατία

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Γιώργος Περιστέρης
Το νέο τμήμα της Ε65

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κ. Γιώργος Περιστέρης, σημείωσε από την πλευρά του: «Σήμερα παραδίδεται στην κυκλοφορία το νότιο τμήμα ολόκληρο και σημαντικό μέρος του βόρειου τμήματος. Εμείς θα κάνουμε ό,τι μπορούμε, όπως κάνουμε πάντα, για να επιταχύνουμε και την παράδοση του βόρειου τμήματος. Ελπίζουμε του χρόνου να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέρμα του, που είναι το σημείο που συναντάει το βορειοδυτικό κομμάτι της Εγνατίας».