Μικραίνει η λίστα της γραφειοκρατίας

Επιπλέον τέσσερα πιστοποιητικά θα αναζητούνται αυτεπαγγέλτως από τις υπηρεσίες του Δημοσίου
17:33 - 9 Απριλίου 2024

Λιγότερα πιστοποιητικά για τις συναλλαγές τους με το Δημόσιο θα χρειάζονται οι πολίτες με τις αλλαγές που επιφέρει ο πρόσφατα ψηφισμένος νόμος του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Ο γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων της Δημόσιας Διοίκησης, Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, μιλώντας στην ΕΡΤ, έθεσε ως μακροπρόθεσμο στόχο την κατάργηση όλων των πιστοποιητικών που σήμερα είναι υποχρεωμένοι οι πολίτες να προσκομίζουν στο Δημόσιο.

ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της ψηφιακής μεταρρύθμισης του Δημοσίου μετά το 2029 είναι ο όγκος των ηλεκτρονικών συναλλαγών, που το 2023 έφτασε το 1,450 δισ. διοικητικές πράξεις, δηλαδή 226.000.000 περισσότερες από το 2022, όταν το 2019 ξεκίνησε με μόλις 40.000.000 ηλεκτρονικές συναλλαγές. Οι περισσότερες από αυτές τις ηλεκτρονικές συναλλαγές είναι αναζητήσεις τις οποίες πραγματοποιεί το Δημόσιο εσωτερικά. Εφεξής θα εκδίδονται αυτόματα σε συνεργασία με την ΑΑΔΕ:

  1. Το πιστοποιητικό φορολογικής ενημερότητας, ενώ ήδη κάθε χρόνο πάνω από 1.000.000 ενημερότητες παρέχονται ηλεκτρονικά.
  2. Αυτόματα επίσης θα αναζητείται από την αρμόδια υπηρεσία του Δημοσίου που είναι υπόχρεη για την παροχή φοιτητικού επιδόματος το πιστοποιητικό που είναι απαραίτητο.
  3. Με τον ίδιο τρόπο, θα εκδίδεται το πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης από μια δημόσια υπηρεσία, ώστε να μη χρειάζεται ο πολίτης να το προσκομίζει ούτε ψηφιακά ούτε σε έντυπη μορφή.
  4. Ακόμα και το επικυρωμένο αντίγραφο ταυτότητας που ζητούσαν πολλές δημόσιες υπηρεσίες καταργείται, με τον νόμο που ψηφίστηκε πριν λίγες μέρες, και το Δημόσιο θα μπορεί να αντλεί ηλεκτρονικά τα στοιχεία του δελτίου ταυτότητας του κάθε πολίτη.

ΔΙΑΛΕΙΤΟΥΡΓΗΚΟΤΗΤΑ

Ο κ. Αναγνωστόπουλος δήλωσε, περιγράφοντας τον νέο τρόπο λειτουργίας του Δημοσίου, ότι «θα μπορέσουμε να καταργήσουμε πιστοποιητικά, με την απλή λογική ότι θεσμοθετούμε πως το Δημόσιο θα το δίνει από μια υπηρεσία του σε μια άλλη αυτόματα, μέσω της διαλειτουργικότητας, έτσι ώστε να μη χρειάζεται ο πολίτης να κάνει κάτι ο ίδιος». Οι υπηρεσίες του Δημοσίου δηλαδή θα αντλούν τα στοιχεία που χρειάζονται από μια υπηρεσία στην άλλη, χωρίς ο πολίτης να μπλέξει στον ιστό της γραφειοκρατίας.