Χωρίς προηγούμενο στα κοινοβουλευτικά χρονικά της Βουλής είναι όλα όσα διαδραματίστηκαν χθες κατά την τελευταία συνεδρίαση της Εξεταστικής Επιτροπής της Βουλής για την τραγωδία των Τεμπών, που παρ’ ολίγον να μη διεξαχθεί ποτέ μετά την παρακώλυση και την εμπόδιση των εργασιών από τη Ζωή Κωνσταντοπούλου. Όλα ξεκίνησαν όταν η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας έκανε κανονική έφοδο στην Επιτροπή με σκοπό να καταθέσει αίτημα για πρόταση μομφής στο πρόσωπο του προέδρου της, Δημήτρη Μαρκόπουλου.
Η κυρία Κωνσταντοπούλου, παρόλο που έχει εξαιρεθεί ήδη από τις πρώτες συνεδριάσεις λόγω ασυμβίβαστου καθότι είναι δικηγόρος οικογένειας θύματος, εισήλθε στην αίθουσα μαζί με τη βουλευτή της Πλεύσης, Έλενα Καραγεωργοπούλου, αρνούμενη να αποχωρήσει. Ο κ. Μαρκόπουλος προσπάθησε να εξηγήσει πως είχε εξαιρεθεί λόγω ασυμβίβαστου από την αρχή, με την ίδια να απαντά πως ο πρόεδρος της Εξεταστικής Επιτροπής διαπράττει αδίκημα που της ζητά να βγει από την αίθουσα. Εξαιτίας των αλλεπάλληλων διακοπών από τη Ζωή Κωνσταντοπούλου, ο Δημήτρης Μαρκόπουλος υποχρεώθηκε να κάνει διάλειμμα όσον αφορά τις εργασίες, αφού ήταν πρακτικά αδύνατον να μιλήσει ο εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας, Λάζαρος Τσαβδαρίδης, και κλήθηκε να αποφανθεί ο πρόεδρος της Βουλής Κωνσταντίνος Τασούλας. Τελικά, αποφασίστηκε η διακοπή της συνεδρίασης για μία ώρα προκειμένου αυτή να συνεχιστεί στην αίθουσα της Ολομέλειας της Βουλής.
Να σημειωθεί πως η κυρία Κωνσταντοπούλου είχε δικαίωμα να είναι στην αίθουσα ως βουλευτής, αλλά δεν δικαιούνταν να πάρει τον λόγο από τη στιγμή που δεν είναι μέλος της Εξεταστικής. Ωστόσο, έκανε πολλές προσπάθειες. Η συνεδρίαση τελικά ξεκίνησε με καθυστέρηση, αφού η πρώην πρόεδρος της Βουλής παρέμενε στην αίθουσα κάνοντας ουσιαστικά κατάληψη, ενώ διέκοπτε συνεχώς με παρεμβάσεις. «Υπάρχει συγκάλυψη υπαίτιων, ο κύριος Μαρκόπουλος πρέπει να εξαιρεθεί», φώναζε προειδοποιώντας μάλιστα τον πρόεδρο της Εξεταστικής ότι η ίδια δεν προτίθεται να αποχωρήσει από την αίθουσα. «Το “Θέατρο της Δευτέρας” παιζόταν τη δεκαετία του 1980», σχολίασε ο Δ. Μαρκόπουλος. Η Ζωή Κωνσταντοπούλου επαναλάμβανε συνεχώς ότι έχει κατατεθεί αίτηση εξαίρεσης του προεδρείου, με τον κ. Μαρκόπουλο να απαντά: «Για να ισχύει το αίτημα αυτό πρέπει να έχει τις υπογραφές 50 βουλευτών. Έχετε χάσει τη λογική και την ψυχραιμία σας, δεν θα το κάνουμε πεζοδρόμιο εδώ. Είστε εκτεθειμένη κι αντικοινοβουλευτική. Δεν απαντάμε στην κυρία Κωνσταντοπούλου, είναι σαν να μην υπάρχει». Η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας, ωστόσο, συνέχιζε να φωνάζει στην Ολομέλεια: «Το έγκλημα έγινε δυστύχημα. Τι ντροπή… Ποιανού ρουσφέτι είναι ο σταθμάρχης; Ποιον κοροϊδεύεις… Θα μας πείτε στο τέλος ότι θυσιάστηκαν για το καλό της πατρίδας… Τι ντροπή…».
«Υπήρξε ζήτημα τιμής όχι μόνο να διαλευκανθεί το σύνολο της υπόθεσης, αλλά γιατί έπρεπε να μην υπάρξει υπόνοια για συγκάλυψη», τόνισε μεταξύ άλλων στην τοποθέτησή του εκ μέρους της ΝΔ ο Λάζαρος Τσαβδαρίδης. Όπως είπε, «διαπιστώθηκε από την Επιτροπή ότι ο Γενικός Κανονισμός Κινήσεως του ΟΣΕ, που είναι δεσμευτικός, παραβιάστηκε κατά συρροή και διαδοχικά τόσο από τον σταθμάρχη Λάρισας όσο και από τους μηχανοδηγούς».
Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Βασίλης Κόκκαλης από την πλευρά του τόνισε πως «είναι λυπηρό οι εισηγητές της πλειοψηφίας να κλείνουν τα μάτια και να μην αρθρώνουν κουβέντα για το διπλό έγκλημα» και πρόσθεσε: «Αυτά που διαδραματίστηκαν στην Εξεταστική ήταν θλιβερά, γιατί πράγματι υπήρχε, και υπάρχει, ξεκάθαρα προσπάθεια συγκάλυψης της αλήθειας». Και συμπλήρωσε ότι υπήρχαν «σοβαρές ενδείξεις για τέλεση ανθρωποκτονίας κατά συρροή με ενδεχόμενο δόλο».
Η εισηγήτρια του ΠΑΣΟΚ Μιλένα Αποστολάκη στην ομιλία της είπε: «Η Εξεταστική Επιτροπή δεν συστήθηκε για να διερευνήσει πολιτικό ή οικονομικό σκάνδαλο αλλά από το βάρος συλλογικού εθνικού πένθους για τον άδικο χαμό 57 συνανθρώπων μας, υπό το βάρος της μεγαλύτερης σιδηροδρομικής τραγωδίας στη χώρα». Όπως σχολίασε, «η Εξεταστική θα καταγραφεί σαν μια μελανή σελίδα, ένα μαύρο στίγμα, καθώς είχε ένα και μοναδικό στόχο από την αρχή της σύστασής της, την οργανωμένη συγκάλυψη του εγκλήματος των Τεμπών».
Και άλλος μηχανοδηγός αμαξοστοιχίας παραβίασε το κόκκινο
Ένα νέο επικίνδυνο σιδηροδρομικό συμβάν έρχεται στο φως της δημοσιότητας: ο συρμός του προαστιακού 2235, που εκτελούσε το δρομολόγιο Αεροδρόμιο-Άνω Λιόσια, φτάνοντας στον σταθμό των Αγίων Αναργύρων, παραβίασε τον ερυθρό σηματοδότη. Ο μηχανοδηγός αγνόησε την κόκκινη σήμανση και συνέχισε την πορεία του αντικανονικά. Η παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη από την αμαξοστοιχία σήμανε συναγερμό σε υπουργείο Μεταφορών, ΟΣΕ και Hellenic Train.
Πρόσφατα αποκαλύφθηκε από την εφημερίδα «Τα Νέα» ότι ανάλογο επεισόδιο με αυτό στον σταθμό Αγίων Αναργύρων, δηλαδή και πάλι παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, έγινε από την αμαξοστοιχία 1313 στις 23 Δεκεμβρίου 2023 στον σταθμό Αχαρνών. Τότε, προπαραμονή Χριστουγέννων, δύο επιβατικές αμαξοστοιχίες γεμάτες κόσμο παραλίγο να βρεθούν στην ίδια γραμμή στις Αχαρνές.
Επρόκειτο για την αμαξοστοιχία 1313, που εκτελούσε το δρομολόγιο Κιάτο-Πειραιάς, και την αμαξοστοιχία 51, το «Ασημένιο Βέλος», η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αθήνα. Κάτω από συνθήκες που ακόμα εξετάζονται η πρώτη αμαξοστοιχία παραβίασε ερυθρό σηματοδότη, το φωτόσημο Ρ668 και κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή απετράπη η σύγκρουση.