Με έξι αιτήματα πήγε στο Μαξίμου η 15μελής επιτροπή των αγροτών (14 από την πλημμυροπαθή Θεσσαλία και ένας από τον πυρόπληκτο Έβρο). Τα τρία πρώτα, που αποτελούσαν τις κόκκινες γραμμές τους, ήταν:
–Αναπλήρωση χαμένου εισοδήματος από τις καταστροφές στο 100%.
–Αποστραγγιστικά έργα για όλη τη Θεσσαλία.
–Διάνοιξη σήραγγας εκροής υδάτων από τη λίμνη Κάρλα προς το Αιγαίο.
Σύμφωνα με το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, από τις 7 Μαρτίου άνοιξε η πλατφόρμα αιτήσεων για δωρεάν αντικατάσταση ζωικού κεφαλαίου και ανακατασκευή στάβλων σε όσους επλήγησαν από την κακοκαιρία «Daniel» (συνολικό κόστος 45.000.000 ευρώ), ενώ ήδη δρομολογείται η κάλυψη απολεσθέντος εισοδήματος στις παρακάρλιες περιοχές και για όσους οι εκμεταλλεύσεις τους είναι ακατάλληλες για καλλιέργεια (συνολικό κόστος 40.000.000 ευρώ).
Με βάση και τη μελέτη των Ολλανδών, στη λίμνη Κάρλα είναι εφικτή η άντληση των υδάτων, καθώς ούτως ή άλλως η περιοχή ήταν αποξηραμένη και υφίσταται σχετικό πλάνο το οποίο περιγράφει τη σταδιακή απομάκρυνση των νερών τόσο μέσω υφιστάμενης σήραγγας όσο και μέσω παρεμβάσεων ορεινής υδρονομίας.
Τέλος, οι εκτάσεις που τίθενται σε παύση καλλιέργειας και τελούν σε κατάκλυση είναι επιλέξιμες ανεξαρτήτως του γεγονότος που τις έθεσε στην κατάσταση αυτή, καθώς η λογική παρέμβασης του μέτρου εδράζει στην παροχή κινήτρου για τη διατήρησή τους σε καλλιεργητική παύση επί μία διετία, ώστε να ωφεληθεί το περιβάλλον, κάτι που αποδεδειγμένα επιτυγχάνεται.
Επιπλέον, οι αγρότες έθεσαν ξανά και τα αιτήματά τους για μείωση του κόστους παραγωγής. Απαίτησαν αφορολόγητο αγροτικό πετρέλαιο και αύξηση του ποσού της επιστροφής φόρου, ενώ για το ηλεκτρικό ρεύμα να είναι στα 7 λεπτά η κιλοβατώρα, καθώς ήδη έχει πέσει στα 8 λεπτά στην αγορά και είναι χαμηλότερη από τα 9,3 λεπτά που είχε ανακοινώσει ο πρωθυπουργός για τα επόμενα 2 χρόνια.
Το χρονοδιάγραμμα για την αποκατάσταση των ζημιών
Μέχρι το τέλος Μαρτίου αναμένεται να γίνει η προκήρυξη των διαγωνισμών για τα έργα αποκατάστασης από τις κακοκαιρίες «Daniel» και «Elias» στη Θεσσαλία, όπως δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, κατά τη διάρκεια της περιοδείας του σε Μαγνησία, Λάρισα και Τρίκαλα. Στόχος του υπουργείου είναι οι συγκεκριμένες συμβασιοποιήσεις να έχουν ολοκληρωθεί στα τέλη του ερχόμενου Ιουνίου και να στηθούν σύντομα τα πρώτα εργοτάξια που θα προχωρήσουν στις απαραίτητες παρεμβάσεις για να επανέλθει η κανονικότητα στις ζωές των κατοίκων.
«Έχουμε ένα πάρα πολύ σφιχτό χρονοδιάγραμμα. Πρέπει μέσα σε αυτόν τον μήνα να τελειώνουμε με τα τέλη δημοπράτησης για τους διαγωνισμούς των έργων που θα αφορούν την ανασυγκρότηση του οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου και φυσικά των σχολείων», τόνισε μεταξύ άλλων ο υφυπουργός στη συνάντηση που είχε με τον δήμαρχο Λάρισας, Θανάση Μαμάκο. Να σημειωθεί ότι ο κ. Ταχιάος, που κατά τη διάρκεια της περιοδείας του συνοδευόταν από κλιμάκιο συνεργατών μηχανικών, συμβούλων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, είχε συνάντηση εργασίας και με τον Δημήτριο Κουρέτα. Ο υφυπουργός ενημέρωσε τον περιφερειάρχη Θεσσαλίας για τον σχεδιασμό και σημείωσε ότι οι παρεμβάσεις που αναλαμβάνει να υλοποιήσει το υπουργείο είναι οριστικού χαρακτήρα και αφορούν αποκλειστικά τα έργα υποδομής που υπέστησαν ζημιές από τα δύο καιρικά φαινόμενα.