Το κήρυγμα στους ναούς για τους gay γάμους

Η εγκύκλιος που θα διαβαστεί την Κυριακή από άμβωνος στις εκκλησίες
13:26 - 31 Ιανουαρίου 2024

Τη ρητή και κατηγορηματική θέση της Εκκλησίας ότι δεν μπορεί να αποδεχθεί τον «ομοφυλοφιλικό γάμο» θα περιλαμβάνει η εγκύκλιος που θα διαβαστεί την Κυριακή στους ιερούς ναούς της χώρας, με βάση τις σχετικές αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου στον απόηχο του νομοσχεδίου για τα ομόφυλα ζευγάρια.

Στο κείμενο αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι «η Θεολογία της Εκκλησίας για τον Γάμο απορρέει από την Αγία Γραφή, τη διδασκαλία των Πατέρων της Εκκλησίας και τη διάταξη του Μυστηρίου του Γάμου», επισημαίνεται ότι «η δυαδικότητα των δύο φύσεων και η συμπληρωματικότητά τους δεν αποτελούν κοινωνικές επινοήσεις, αλλά παρέχονται από τον Θεό», ενώ τονίζεται ότι με το εν λόγω νομοσχέδιο προωθείται η κατάργηση της πατρότητας και της μητρότητας και η μετατροπή τους σε ουδέτερη γονεϊκότητα.

«Η χριστιανική παραδοσιακή οικογένεια αποτελείται από πατέρα, μητέρα και παιδιά και σε αυτή την οικογένεια τα παιδιά αναπτύσσονται, γνωρίζοντας τη μητρότητα και την πατρότητα, που θα είναι απαραίτητα στοιχεία στη μετέπειτα εξέλιξή τους», υπογραμμίζεται.

Σημειώνεται δε ότι η Εκκλησία είναι υπέρ των δικαιωμάτων των ανθρώπων αλλά όχι της θεοποίησής τους, αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Αποδεχόμαστε, βέβαια, τα δικαιώματα των ανθρώπων τα οποία κινούνται σε επιτρεπτά όρια, σε συνδυασμό με τις υποχρεώσεις τους, αλλά η νομιμοποίηση του απολύτου “δικαιωματισμού”, που είναι θεοποίηση των δικαιωμάτων, προκαλεί την ίδια την κοινωνία».

«Υιοθεσία παιδιών»

Ειδική αναφορά γίνεται και στην «υιοθεσία παιδιών», με τους ιεράρχες να επισημαίνουν στο κείμενό τους ότι η πρόβλεψη αυτή «καταδικάζει τα μελλοντικά παιδιά να μεγαλώνουν χωρίς πατέρα ή μητέρα σε ένα περιβάλλον σύγχυσης των γονεϊκών ρόλων, αφήνοντας δε ανοικτό παράθυρο για τη λεγόμενη “παρένθετη κύηση” που θα δώσει κίνητρα “για την εκμετάλλευση ευάλωτων γυναικών” και αλλοίωση του ιερού θεσμού της οικογενείας. Όλα αυτά η Εκκλησία, η οποία πρέπει να εκφράζει το θέλημα του Θεού και να καθοδηγεί ορθόδοξα τα μέλη της, δεν μπορεί να τα αποδεχθεί, διότι διαφορετικά θα προδώσει την αποστολή της. Και το κάνει αυτό όχι μόνο από αγάπη στα μέλη της, αλλά από αγάπη και στην ίδια την Πολιτεία και τους θεσμούς της, ώστε να προσφέρουν στην κοινωνία και να συντελούν στην ενότητά της».

Παράλληλα, αν και τα μέλη της Ιεράς Συνόδου ξεκαθαρίζουν στο κείμενο ότι «η Εκκλησία ούτε συμπολιτεύεται ούτε αντιπολιτεύεται», σημειώνουν ταυτόχρονα ότι «η Εκκλησία έχει ιδιαίτερο λόγο που πρέπει να γίνει σεβαστός». Η ανακοίνωση προσθέτει ότι «στο θέμα του λεγομένου “πολιτικού γάμου των ομοφυλοφίλων” η Ιερά Σύνοδος όχι μόνον δεν μπορεί να σιωπήσει, αλλά πρέπει να ομιλήσει, από αγάπη και φιλανθρωπία σε όλους» και καταλήγει:

«Όχι μόνο ο λεγόμενος “γάμος των ομοφυλοφίλων” είναι ανατροπή του Χριστιανικού Γάμου και του θεσμού της πατροπαράδοτης ελληνικής οικογένειας, αλλάζοντας το πρότυπό της, αλλά και διότι η ομοφυλοφιλία έχει καταδικαστεί από τη σύνολη εκκλησιαστική παράδοση, αρχής γενομένης από τον Απόστολο Παύλο (Ρωμ. α΄, 2432), και αντιμετωπίζεται με τη μετάνοια, η οποία είναι αλλαγή τρόπου ζωής».

Μανιφέστο από το ΚΚΕ κατά των «ηγητόρων» της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας

Μετωπική σύγκρουση επιλέγει το ΚΚΕ με όσους αυτοαποκαλούνται ως «ηγεσία της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας», αλλά και όσους στη δημόσια σφαίρα αρνούνται τη βιολογική διαφορά άνδρα – γυναίκας, χτίζοντας θεωρίες πολλαπλών φύλων.

Το Κομμουνιστικό Κόμμα στην πολυσέλιδη απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής δεν μασά τα λόγια του, εκτιμώντας ότι όλος ο θόρυβος που γίνεται σχετικά με τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών, σε συνδυασμό με ραγδαία ανάπτυξη της νέας τεχνολογίας και των εμφυτευμάτων, καλλιεργεί εντέλει την κοινωνική αποσύνθεση, προωθώντας εμμέσως έναν νέο τύπο ανθρώπου.

«Θεωρούμε προβληματική την κυρίαρχη γραμμή του συστήματος σύνδεσης της διεκδίκησης της διπλής ομόφυλης γονεϊκότητας με τη γενικευμένη προώθηση θεωριών -και μέσω του εκπαιδευτικού συστήματος- που υποβαθμίζουν ή φτάνουν να αρνούνται την αντικειμενική βιολογική διαφορά ανδρών και γυναικών, δηλαδή των θεωριών περί “κοινωνικής κατασκευής του φύλου”», αναφέρει το κείμενο της ΚΕ και σε άλλο σημείο επισημαίνεται ο κίνδυνος για τις ανθρώπινες κοινωνίες που μπορούν να οδηγήσουν ακόμη και στη «μεταμόρφωση του ανθρωπίνου σώματος» από την εμφύτευση και χρήση «έξυπνων» εφαρμογών.

«Τέτοιες απόψεις, που προωθεί η αυτοαποκαλούμενη ηγεσία των ΛΟΑΤΚΙ, επιχειρούν να τσουβαλιάσουν ανθρώπους με διαφορετικά ταξικά συμφέροντα και πολιτικές τοποθετήσεις, με διαφορετικές εκφράσεις της σεξουαλικότητας κ.λπ. Αυτές οι ανορθολογικές, αντιεπιστημονικές θεωρίες υπηρετούν πολλαπλά τους στόχους του κεφαλαίου. Καλλιεργούν την αποσύνδεση του ανθρώπου από κάθε αντικειμενικό προσδιορισμό (π.χ. φύλο, τάξη κ.λπ.) και διευκολύνουν τη χειραγώγησή του στο πλαίσιο του συστήματος», αναφέρει το ΚΚΕ και στη σχετική προβληματική που αναπτύσσει προσθέτει: «Εμφανίζουν ως ατομικό δικαίωμα ακόμα και την αποδοχή της μεταμόρφωσης του ανθρώπινου σώματος με την προσθήκη εμφυτευμάτων για τη διασύνδεσή του με άλλους εργαζόμενους, με το διαδίκτυο και άλλες “έξυπνες μηχανές” για την καπιταλιστική κερδοφορία. Δηλαδή στις σύγχρονες συνθήκες υπηρετούν τη διεύρυνση της εμπορευματοποίησης των αλλαγών στο ανθρώπινο σώμα, ενώ δεν υπάρχει ως ανάγκη για ιατρικούς λόγους».

Το ΚΚΕ διευκρινίζει ότι η θέση του κινείται μακριά από ομοφοβικές αντιλήψεις, τονίζοντας ότι άλλο είναι η ιδεαλιστική – μεταφυσική άποψη ότι το φύλο κατασκευάζεται κοινωνικά και άλλο η διαλεκτική – υλιστική εξήγηση της κοινωνικής θέσης και συμπεριφοράς άνδρα – γυναίκας και των αντιλήψεων για τον κοινωνικό ρόλο τους, που διαμορφώνονται στις εκάστοτε ιστορικά δοσμένες οικονομικές συνθήκες οργάνωσης της κοινωνίας. «Άλλο είναι η δυσφορία φύλου, τα intersex παιδιά, που σε αυτές τις περιπτώσεις υπάρχουν αντικειμενικά χαρακτηριστικά, κι άλλο οι θεωρίες περί “ευρέος φάσματος φύλου”», επισημαίνεται στο κείμενο της απόφασης αναφορικά με τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών.