Τα προβλήματα με τα τρένα και το άγχος Χρυσοχοΐδη μη γίνει ατύχημα

Κατάθεση του υπουργού στην Εξεταστική για τα Τέμπη
15:28 - 11 Ιανουάριος 2024

Προβλήματα υποχρηματοδότησης, μειωμένο προσωπικό, θέματα λειτουργικότητας και ασφάλειας που είχε ο ελληνικός σιδηρόδρομος κατά το χρονικό σημείο (Ιούνιος 2013 – Ιανουάριος 2015) πρόκρινε ο νυν υπουργός Προστασίας του Πολίτη, στο πλαίσιο εξέτασής του, ως μάρτυρα, από την Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για «τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών».

Απαντώντας για την περίοδο που ήταν υπουργός Μεταφορών και Δικτύων, ο κ. Χρυσοχοΐδης, σε ερώτηση του βουλευτή της πλειοψηφίας Λάζαρου Τσαβδαρίδη για τα προβλήματα του σιδηρόδρομου, όταν ανέλαβε το 2013, και ειδικότερα για τις επιπτώσεις από τη μείωση του προσωπικού του ΟΣΕ κατά περίπου 50%, επισήμανε ότι αντιμετώπισε -στην καρδιά των μνημονιακών χρόνων- αρκετά προβλήματα.

Όπως ανέφερε, είχαν προηγηθεί τεράστιες περικοπές (μετατάξεις) σε προσωπικό, κυρίως στον ΟΣΕ, υπήρχε σοβαρό θέμα χρηματοδότησης και ζητήματα λειτουργικότητας και το δίκτυο δεν ήταν ασφαλές. Αναφέρθηκε μάλιστα στην προσπάθεια, που ξεκίνησε το 2010, για τη συνολική ανάταξη (σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης) του κατεστραμμένου δικτύου και για την κατασκευή έργων που επί πολλά χρόνια εκκρεμούσαν και δεν κατασκευάζονταν, κάποιες φορές λόγω χρεοκοπίας κατασκευαστικών εταιρειών. Όπως είπε χαρακτηριστικά, η κατάσταση του δικτύου ήταν πολύ κακή, υπήρχαν σποραδικά κάποια μικροατυχήματα και γινόταν προσπάθεια αναζήτησης ενός τρόπου συντήρησης του δικτύου, καθώς ο ΟΣΕ δεν είχε το προσωπικό και τη χρηματοδότηση για να το πράξει.

Τόνισε ακόμη ότι ο ίδιος καλούσε κάθε 20-30 ημέρες τους επικεφαλής των σιδηροδρομικών οργανισμών, ώστε να τους κρατά σε επαγρύπνηση για τα ζητήματα ασφάλειας του δικτύου. Σε ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Ν. Καραθανασόπουλου για τους παράγοντες που οδήγησαν στο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, ο κ. Χρυσοχοΐδης είπε ότι δεν θέλει να τοποθετηθεί για ένα ζήτημα που ερευνάται από τη Δικαιοσύνη, τονίζοντας πως η έρευνα πρέπει να φθάσει σε βάθος.

Πρόσθεσε, δε, ότι ο σιδηρόδρομος πάντα είχε εγχειρίδια και κανόνες ασφαλείας, ακόμα και όταν δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση, και συμπλήρωσε ότι έχουν συμβεί ατυχήματα και με πλήρη συστήματα, λειτουργούντα, σε προηγμένες χώρες της Ευρώπης.