Λεπτομερή έρευνα στις άμορφες μάζες σιδερικών που παλιά ήταν τα βαγόνια των μοιραίων τρένων της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη ξεκίνησε χθες ο εμπειρογνώμων Ελευθέριος Νικολιδάκης με 11 ακόμη συνεργάτες του και τρεις ειδικά εκπαιδευμένους σκύλους.
Από τη διαδικασία που αναμένεται να διαρκέσει δύο με τρία εικοσιτετράωρα αναζητείται πιθανό ανθρώπινο βιολογικό υλικό που θα μπορούσε να ταυτοποιηθεί στην πορεία και έτσι να διακριβωθεί ο συνολικός αριθμός των θυμάτων στην τραγωδία.
Οι έρευνες αφορούν τόσο τον τόπο του δυστυχήματος όσο και τον χώρο στο Κουλούρι όπου συγκεντρώθηκαν τα συντρίμμια. Σημειώνεται ότι διατάχθηκε έπειτα από αίτημα του συλλόγου θυμάτων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος, με σκοπό να διενεργηθεί πραγματογνωμοσύνη στα μοιραία βαγόνια της αμαξοστοιχίας IC-62, οκτώμισι μήνες μετά την τραγωδία.
Τι ψάχνουν
Όπως είπε ο εκπρόσωπος του Συλλόγου Πληγέντων Δυστυχήματος Τεμπών, Χρήστος Κωνσταντινίδης, «η έρευνα γίνεται σε μια προσπάθεια να ταυτοποιηθεί το 57ο θύμα της τραγωδίας και με την πιθανότητα να υπάρχουν υπολείμματα ιστών συνανθρώπων μας. Ο εφέτης ανακριτής Σωτήρης Μπακαΐμης διέταξε να ολοκληρωθεί το επόμενο διήμερο πιθανόν και τριήμερο η ενέργεια αυτή».
Ο κ. Κωνσταντινίδης σημείωσε ότι τα αποτελέσματα «μπορεί να είναι μακάβρια για εμάς αλλά και πολύ σημαντικά για την οικογένεια του ανθρώπου που θεωρείται ακόμα αγνοούμενος και γενικά για να ξέρουμε ακριβώς τον ακριβή αριθμό των νεκρών. Αν υπάρχουν κάποια υπολείμματα των δικών μας ανθρώπων, πρέπει να ληφθούν και να ενταφιαστούν μαζί με τις υπόλοιπες σορούς». Τέλος, ο εκπρόσωπος των συγγενών είπε ότι «η μεταφορά και των βαγονιών και του μπαζώματος είναι πραξικοπηματική, γιατί καταργεί τον Κώδικα Δικονομίας. Έπρεπε να μείνει άθικτος ο χώρος του εγκλήματος μέχρι να τελειώσει η προανάκριση».
Την ίδια στιγμή, ο κ. Μπακαΐμης εξετάζει τις τυχόν ποινικές ευθύνες των αρμοδίων της ΕΡΓΟΣΕ για το θέμα της υλοποίησης της Σύμβασης 717, η οποία σχεδιάστηκε για να μεγιστοποιήσει την ασφάλεια και να συντελέσει στη μείωση του λειτουργικού κόστους μέσω της ηλεκτρικής σηματοδότησης σε τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου μήκους 600 χιλιομέτρων από τον σταθμό ΣΚΑ έως τη Θεσσαλονίκη.