O Απόστολος Τζιτζικώστας απο το Νταβός μίλησε για το μέλλον του τουρισμού και την ηλεκτροκίνηση

Αριθμός ρεκόρ τουριστών αναμένεται στην ΕΕ το 2025
21:06 - 24 Ιανουαρίου 2025

Στην ετήσια συνάντηση του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ του Νταβός συμμετείχε ο Ευρωπαίος Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού Απόστολος Τζιτζικώστας. Στο πλάισιο του Φόρουμ συμμετείχε σε τρεις σημαντικές εκδηλώσεις ως κεντρικός ομιλητής: για το Μέλλον του Τουρισμού, για το Μέλλον της Ηλεκτροκίνησης και για το Μέλλον των Αεροδρομίων και της Αεροπλοΐας

 

Τουρισμός

 

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Eurostat, η ΕΕ προβλέπει αριθμό ρεκόρ στις τουριστικές διανυκτερεύσεις το 2024. Ο αριθμός διανυκτερεύσεων σε τουριστικά καταλύματα της ΕΕ πέρσι ανήλθε σε 3 δισεκατομμύρια εκ των οποίων 48% διεθνείς και 52% εγχώριες διανυκτερεύσεις, οι οποίες συνολικά αυξήθηκαν κατά 53,4 εκατομμύρια σε σύγκριση με το 2023.Ο Επίτροπος σημείωσε επίσης ότι «ο τουρισμός μπορεί να επενδύσει στην αξιοποίηση νέων προορισμών, στη δωδεκάμηνη διάρκεια και σε εναλλακτικές μορφές, ώστε οι ροές να είναι πιο ισορροπημένες, τα οφέλη να φτάσουν σε περισσότερες περιοχές και να μειωθούν οι πιέσεις σε ορισμένες τοπικές κοινωνίες.

 

 

 

 

Αυτοκινητοβιομηχανία

 

Στη συζήτηση για την Ηλεκτροκίνηση, κατά τη δεύτερη μέρα του Φόρουμ, ο Επίτροπος υπογράμμισε την κρισιμότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας για την Ευρώπη, τόσο οικονομικά, αφού αντιπροσωπεύει πάνω από το 7% του ευρωπαϊκού ΑΕΠ, όσο και κοινωνικά, αφού στον κλάδο απασχολούνται πάνω από 13 εκατομμύρια εργαζόμενοι.

«Το ευρωπαϊκό συμφέρον είναι ξεκάθαρα να προστατεύσουμε την αυτοκινητοβιομηχανία. Θέλουμε να διασφαλίσουμε το μέλλον της. Ο κόσμος όμως αλλάζει και πρέπει να προσαρμοστούμε στις αλλαγές για να συνεχίσει η ΕΕ να κατέχει ηγετική θέση τόσο στην αυτοκινητοβιομηχανία όσο και στον παγκόσμιο αγώνα κατά της κλιματικής κρίσης. Δεν είμαστε οι μόνοι στον κόσμο που μεταβαίνουμε σε οχήματα μηδενικών εκπομπών. Υπάρχουν στόχοι για σταδιακά υψηλότερα μερίδια ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως. Η μετάβαση σε καθαρότερα οχήματα είναι αναπόφευκτη. Όσο πιο γρήγορα την πετύχουμε τόσο πιο ανταγωνιστικοί θα γίνουμε. Η πρόκληση είναι πολύ μεγάλη και τα εμπόδια επίσης πολλά. Έχουμε όμως συγκεκριμένους στόχους και ήδη κάνουμε πρόοδο. Κάνουμε βήματα όπως με τη νέα νομοθεσία για τους πράσινους εταιρικούς στόλους, τον νέο κανονισμό για τις μπαταρίες, τον νόμο για μηδενικές καθαρές εκπομπές για τη βιομηχανία, τον νόμο για τις πρώτες ύλες, το σχέδιο δράσης για τα δίκτυα και το σχέδιο βιομηχανικής δράσης της ΕΕ για τον κλάδο. Πιστεύω πραγματικά ότι οι κοινές αυτές πρωτοβουλίες είναι ικανές να δημιουργήσουν ευνοϊκές συνθήκες για τη μετάβαση της αυτοκινητοβιομηχανίας στη νέα εποχή, αλλά και να συμβάλλουν στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς της»
Αεροπλοΐα

Στη συζήτηση για το Μέλλον των Αεροδρομίων και της Αεροπλοΐας, ο κ. Τζιτζικώστας επισήμανε τα τεράστια οφέλη για την οικονομία της Ευρώπης από τον κλάδο των αερομεταφορών και την ανάγκη να αποκτήσει ο κλάδος προοπτική με τη μετάβασή του στα βιώσιμα καύσιμα

«Ενθαρρύνουμε την αεροπορική βιομηχανία να επενδύσει στα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα και να απαλλαγεί από τις εκπομπές άνθρακα. Η ευθύνη της μείωσης των εκπομπών είναι ευθύνη όλων μας. Με τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα μπορούμε να επιτύχουμε καθαρότερες, πιο πράσινες και ταυτόχρονα πιο ανταγωνιστικές αερομεταφορές κι αυτός είναι παγκόσμιος στόχος. Σε ό,τι μας αφορά έχουμε σαφές μακροπρόθεσμο όραμα για τις αερομεταφορές και σαφείς κανόνες από σήμερα έως το 2050. Οι στόχοι μας είναι εφικτοί, παρότι τολμηροί. Επίσης, υποστηρίζουμε τη βιομηχανία να επενδύσει σε πρωτοποριακές τεχνολογίες, που θα οδηγήσουν σε αεροσκάφη μηδενικών εκπομπών, συμπεριλαμβανομένων των μεγάλων επιβατικών αεροσκαφών. Βρισκόμαστε στην αρχή αυτής της ενεργειακής επανάστασης. Είμαστε σε καλό δρόμο, αλλά απαιτούνται περισσότερες επενδύσεις για να πετύχουμε τους στόχους για τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα μετά το 2035, αλλά και για να πετύχουμε την αύξηση της παραγωγής συνθετικών αεροπορικών καυσίμων. Ο τομέας έχει μπροστά του 25 χρόνια για να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και τώρα είναι ο καιρός για να κάνει την αρχή. Είναι ευκαιρία, διότι οι ενισχύσεις και τα οικονομικά κίνητρα που παρέχονται σε αυτή τη διαδικασία είναι εξαιρετικά δελεαστικά για όλους τους εμπλεκομένους. Στο επενδυτικό σχέδιο βιώσιμων μεταφορών που εκπονούμε τα βιώσιμα καύσιμα έχουν κομβικό ρόλο. Η συνέπεια στην πορεία αυτή που έχουμε χαράξει δίνει μέλλον στις αερομεταφορές και θα οδηγήσει σε σταθερές και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας σε όλη την Ευρώπη, ενώ ενισχύει συνολικά την ανάπτυξη και την ευημερία»