Με ανάπτυξη 3,6% και συνολικές πωλήσεις αξίας 14,8 δισεκατομμυρίων ευρώ έκλεισε για το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων το 2024. Σύμφωνα με στοιχεία της NielsenIQ, η αύξηση του τζίρου στα ποτά και τα τρόφιμα έφτασε το 4,7%, ο τζίρος για τα προϊόντα που αφορούν την προσωπική φροντίδα και υγιεινή αυξήθηκε συγκρατημένα κατά 1,4%, ενώ οι κατηγορίες προϊόντων φροντίδας νοικοκυριού παρουσίασαν μείωση τζίρου κατά 3,8%.
Οι πωλήσεις των σουπερμάρκετ το ενδεκάμηνο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου αυξήθηκαν 3,1%, ξεπερνώντας τα 10,876 δισ. ευρώ – δηλαδή 328 εκατ. ευρώ περισσότερα από το αντίστοιχο ενδεκάμηνο του 2023. Η κατανάλωση σημείωσε αύξηση 3,2%, ενώ οι τιμές ανά τεμάχιο υποχώρησαν οριακά κατά 0,1%. «Πρωταθλητές», με βάση τα στοιχεία της Circana, σε επίπεδο ενδεκάμηνου ήταν τα αλκοολούχα ποτά (+6,6%), τα αναψυκτικά (+5,4%), τα γαλακτοκομικά (+6,8%), τα κατεψυγμένα τρόφιμα (+5,4%) και τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας (+4,5%).
Στην περίπτωση των τροφίμων, η αξία των οποίων σημείωσε άνοδο 4,1% στα 8,9 δισ. ευρώ, ο όγκος ενισχύθηκε 3,3% και οι τιμές αυξήθηκαν 0,8%, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (Private Label) αυξήθηκε στο 27,4% από 26,7% το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν, με αποτέλεσμα το συνολικό μερίδιο των PL να διαμορφωθεί στο 26,7% από 26,3%. Στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας και στα καθαριστικά οι πωλήσεις σε αξία μειώθηκαν 0,5% και 0,4% λόγω των έντονων προωθητικών ενεργειών.
Σε ό,τι αφορά τα καταστήματα που προτιμούν οι καταναλωτές, οι πωλήσεις στα μικρά σημεία πώλησης με επιφάνεια έως 400 τετραγωνικά μέτρα αυξήθηκαν κατά 5,9%, στα σουπερμάρκετ ενισχύθηκαν κατά 4%, κατά 3% ο τζίρος των καταστημάτων από 1.000 έως 2.500 τ.μ. και μόλις 1,9% ήταν η ανάπτυξη των πωλήσεων στα καταστήματα από 400 έως 1.000 τ.μ.
Οι γεωγραφικές περιοχές όπου σημειώθηκε η μεγαλύτερη ανάπτυξη πωλήσεων ήταν η Κρήτη με αύξηση 5,8%, η Βόρεια Ελλάδα (+4,6%), η Πελοπόννησος (+3,7%), η Θεσσαλονίκη (+3%) και ακολουθούν η Κεντρική Ελλάδα και η Αττική με αύξηση πωλήσεων 2,4%.
Εφημερίδα Απογευματινή