Επιστροφή φόρου σε 30 μέρες

Τι περιλαμβάνει το νέο στρατηγικό σχέδιο της ΑΑΔΕ
08:33 - 4 Ιανουάριος 2025
Επιστροφή φόρου σε 30 μέρες

Με φιλόδοξους στόχους, που έχουν ορίζοντα υλοποίησης το 2029 και αποσκοπούν να επιταχύνουν τις επιστροφές χρημάτων στους πολίτες, να διευκολύνουν τις ψηφιακές συναλλαγές με την εφορία, αλλά παράλληλα να καταστήσουν αποδοτικότερες τις φορολογικές Αρχές ως προς τους ελέγχους, την είσπραξη οφειλών και το «χτύπημα» της φοροδιαφυγής, ξεκινά το 2025 για την ΑΑΔΕ.

Το νέο στρατηγικό σχέδιο για την περίοδο 2025-2029, που παρουσίασε χθες η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, προβλέπει μεταξύ άλλων αυτόματη επιστροφή φόρων εντός 30 ημερών σε ποσοστό που θα ξεπεράσει το 95%. Είναι ένας από τους σημαντικότερους στόχους που θέτει η σημερινή διοίκηση της ΑΑΔΕ υπό τον Γιώργο Πιτσιλή, αν σκεφτεί κανείς τον χρόνο που περιμένουν σήμερα οι πολίτες για να εισπράξουν χρήματα.

Αυτόματη Εκκαθάριση

Το σχέδιο προβλέπει ακόμη την ολοκλήρωση των αιτημάτων που υποβάλλουν ηλεκτρονικά οι συναλλασσόμενοι στην ΑΑΔΕ εντός 24 ωρών για το 95% των περιπτώσεων και το πολύ εντός τριών ημερών κατά μέσο όρο για τα υπόλοιπα πιο σύνθετα, αλλά και εκκαθάριση σε μία ώρα των διασαφήσεων σε ποσοστό άνω του 90% για τις εισαγωγές και άνω του 95% για τις εξαγωγές.

Στο μέτωπο των φορολογικών δηλώσεων, για τις οποίες ήδη το σύστημα αλλάζει από φέτος με μπόνους και σκοπό την ταχύτερη υποβολή και εκκαθάρισή τους, στόχος της ΑΑΔΕ είναι να αυξηθεί στο 96% το ποσοστό της εμπρόθεσμης υποβολής τους και για τις δηλώσεις ΦΠΑ να φτάσει στο 99%. Επίσης, ένας ακόμη σημαντικός στόχος είναι να αυξηθεί στο 90% το ποσοστό των πληρωμών που γίνονται εμπρόθεσμα ώστε να μη δημιουργούνται νέες οφειλές.

Επιπλέον, το σχέδιο θέτει ως στόχο να διπλασιαστούν οι εισπράξεις της εφορίας στα πραγματικά ληξιπρόθεσμα χρέη, να εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι με την αξιοποίηση τουλάχιστον του 30% του προσωπικού της αποκλειστικά για αυτούς, να μειωθεί κατά 40% το ποσοστιαίο κενό εισοδήματος για τα φυσικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα και να περιορίσει δραστικά, στα επίπεδα του ευρωπαϊκού μέσου όρου, το λεγόμενο «κενό ΦΠΑ» που έχει ήδη υποχωρήσει κάτω από το 13,7% για το έτος 2022 από 17% το 2021.

Συμμόρφωση

Όλα τα παραπάνω οδηγούν στο συμπέρασμα ότι την επόμενη πενταετία η ΑΑΔΕ θα δώσει ιδιαίτερο βάρος στη φορολογική συμμόρφωση των φυσικών και των νομικών προσώπων, για την έγκαιρη υποβολή των φορολογικών δηλώσεων, την πληρωμή των φόρων, την εξόφληση ληξιπρόθεσμων και την αποτροπή νέων οφειλών, καθώς και στην αντιμετώπιση μεγάλων υποθέσεων φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου ώστε να αυξηθούν τα δημόσια έσοδα.

Για να επιτύχει τους στόχους της, η ΑΑΔΕ προχωρά σε:

  • – Κεντρικό συντονισμό όλων των ελέγχων με τη λειτουργία κέντρου ειδικών δυνάμεων φορολογικών και τελωνειακών ελέγχων και ερευνών.
  • – Αξιοποίηση προηγμένων τεχνολογιών και τεχνικών ανάλυσης πληροφοριών για να εντοπίζονται εγκαίρως φαινόμενα φοροδιαφυγής, απάτης και λαθρεμπορίου, νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες.
  • – Κοινές δράσεις και επιχειρήσεις και διασυνοριακούς ελέγχους σε θαλάσσια και χερσαία σύνορα.
  • – Αναδιοργάνωση των διαδικασιών ελέγχου με σύγχρονες τεχνικές ανάλυσης δεδομένων, διαρκή παρακολούθηση όλων των σταδίων της ελεγκτικής διαδικασίας από την έναρξη, τη διενέργεια, τα αποτελέσματα κάθε ελέγχου έως και την είσπραξη του φόρου.

Πιτσιλής: Γινόμαστε σύμμαχος για πολίτες και επιχειρήσεις

Στο θέμα αναφέρθηκε και ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, ο οποίος σημείωσε:
«Στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων έχουμε επενδύσει στην ψηφιοποίηση των υπηρεσιών και των διαδικασιών μας, δημιουργώντας έναν σύγχρονο, φιλικό και αποτελεσματικό οργανισμό.

Με τη συμβολή του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, αντικαθιστούμε όλα τα βασικά πληροφοριακά μας συστήματα, αποκτούμε νέες εφαρμογές και εξοπλισμό, αξιοποιώντας σύγχρονες τεχνολογίες όπως η τεχνητή και επιχειρηματική νοημοσύνη.

Στοχεύουμε στη μετάβαση στη Φορολογική Διοίκηση 3.0, που στηρίζεται στα δεδομένα για λήψη αποφάσεων (datadriven), διαχειρίζεται τους κινδύνους σε όλα τα επίπεδα (risk-based), θέτει στο επίκεντρο την εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων (taxpayer focused) και το ευ ζην του προσωπικού της.

Μετασχηματίζουμε τις λειτουργίες μας:

– Δημιουργώντας προφίλ φορολογούμενου με όλες τις διαθέσιμες πληροφορίες συγκεντρωμένες στον ΑΦΜ.

– Καταργώντας τη χωρική αρμοδιότητα ώστε κάθε συναλλασσόμενος να εξυπηρετείται από οποιοδήποτε σημείο στην επικράτεια.

– Ενοποιώντας τις φορολογικές και τελωνειακές οφειλές με τη χρήση της κεντρικής λογιστικής.

Το νέο μας στρατηγικό σχέδιο (2025-2029) θέτει τις βάσεις για αυτή την εξέλιξη. Εστιάζουμε σε πέντε στρατηγικούς στόχους που αποσκοπούν στην:

– Εξατομικευμένη εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων, παρέχοντας άμεση υποστήριξη στις συναλλαγές τους.

– Καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου, διασφαλίζοντας τα δημόσια έσοδα.

– Επιδίωξη της αριστείας και υψηλών επιπέδων απόδοσης σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας μας, επενδύοντας στους ανθρώπους μας.

Γινόμαστε σύμμαχος για πολίτες και επιχειρήσεις, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της χώρας.

Παραμένοντας πιστοί στις αρχές και τις αξίες μας, καθιστούμε την ΑΑΔΕ έναν πρότυπο οργανισμό που υπηρετεί τον πολίτη, το δημόσιο συμφέρον και το κοινωνικό σύνολο».

Πηγή: Εφημερίδα Απογευματινή