Αξιοποιώντας σύγχρονες μεθόδους τεχνητής νοημοσύνης, η ειδική ομάδα της ΑΑΔΕ, ξεκινά σαρωτικούς ελέγχους σε influencers που παρουσιάζουν πολύ χαμηλά εισοδήματα αλλά δείχνουν στα social media ότι ζουν πολυτελώς.
Το σκανάρισμα από τους «ράμπο» της ΑΑΔΕ έχει ξεκινήσει για influencers που διαφημίζουν μαγαζιά και προϊόντα χωρίς να τα δηλώνουν στην εφορία. Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ, η έρευνα έχει κι αναδρομική ισχύ, δηλαδή μπορεί να πάει και σε αναρτήσεις που έχουν γίνει πριν από χρόνια στους λογαριασμούς τους στα social media.
Η έρευνα εντοπίζει αυτούς που εμφανίζονται φτωχοί στην εφορία, δηλαδή μη έχοντες και την ίδια στιγμή παρουσιάζονται να ζουν πολυτελώς. Eίτε με ακριβά αυτοκίνητα, είτε σε ακριβά ξενοδοχεία, είτε κάνουν ταξίδια σε εξωτικούς προορισμούς.
Βέβαια υπάρχουν και οι επαγγελματίες που λειτουργούν σωστά έχοντας ανοίξει βιβλία και βάζοντας τα τιμολόγια στο Mydata, ενώ άλλοι δεν έχουν καν βιβλία, δεν εκδίδουν τιμολόγια και κατ’ επέκταση δεν πληρώνουν φόρο.
Άνθρωποι της αγοράς, επαγγελματίες, οι οποίοι έχουν μια δραστηριότητα σε Ελλάδα και στο εξωτερικό, κατατάσσουν τους influencers ανάλογα με τα πιθανά κέρδη που λαμβάνουν.
Οι πέντε κατηγορίες των influencers:
1.Nano Influencers: Από 1.000 έως 10.000 ακόλουθους εκτιμάται ότι βγάζουν από 20 έως 100 ευρώ ανά ανάρτηση.
2.Micro Influencers: Από 10.000 έως 50.000 ακόλουθους, με κέρδος από 30 έως 200 ευρώ ανά ανάρτηση.
3.Mid–Tier Influensers: Από 50.000 έως 500.000 ακόλουθους, με κέρδος από 80 έως 650 ευρώ ανά ανάρτηση.
4.Macro Influencers: Από 500.000 έως ένα εκατ. ακόλουθοι, με κέρδος από 150 έως 1.500 ευρώ ανά ανάρτηση.
5.Mega Influencers: Πάνω από ένα εκατ. ακόλουθοι, με κέρδος πάνω από 1.500 ευρώ ανά ανάρτηση.