Black Friday: Αναζητούν προσφορές σχεδόν εννέα στους 10 καταναλωτές

Προϊόντα τεχνολογίας θα ψωνίσει το 38,2%
15:49 - 28 Νοέμβριος 2024

Χωρίς μεγάλο περίσσευμα χρημάτων στην τσέπη, αλλά με μεγάλες προσφορές στις βιτρίνες των καταστημάτων, η πλειονότητα των Ελλήνων καταναλωτών (86,7%) πιστεύει ότι κάτι θα καταφέρει να ψωνίσει κατά τη διάρκεια της Black Friday.

Σύμφωνα με έρευνα της υπηρεσίας πληρωμών και αγορών Klarna, τα τεχνολογικά προϊόντα παραμένουν η βασική προτεραιότητα για τους Έλληνες καταναλωτές, με το 38,2% να δηλώνει ότι θα επενδύσει στη συγκεκριμένη κατηγορία κατά τη φετινή Black Friday. Ακολουθούν τα ρούχα και τα παπούτσια (33,7%), τα χριστουγεννιάτικα δώρα (22,1%), τα είδη σπιτιού (19,1%) και τα προϊόντα ομορφιάς (15,8%). Μόνο το 22,5% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι έχει πρόθεση να κάνει αγορές κατά τη Black Friday αλλά δεν γνώριζε τι θα ήθελε να αγοράσει.

Οι περισσότεροι καταναλωτές (29,4%) σχεδιάζουν να δαπανήσουν 101-250 €, ενώ το 25,3% στοχεύει σε αγορές μεταξύ 51-100 €. Το 18,9% σκοπεύει να δαπανήσει 251-500 € και το 8,9% 501-1.000 €. Λιγότεροι καταναλωτές προγραμματίζουν δαπάνες 1.001-2.000 € (2%) ή ακόμα και πάνω από 2.000 € (1,2%). Τέλος, το 7,2% των ερωτηθέντων δηλώνει πως θα ξοδέψει λιγότερα από 50 €.

Πάντως, περισσότεροι από τους μισούς (58,7%) αγοράζουν προϊόντα online. Παράλληλα, το 25% αναζητά προσφορές online, αλλά ολοκληρώνει τις αγορές του σε φυσικά καταστήματα. Αντίθετα, μόλις το 12,7% παραμένει πιστό στις παραδοσιακές αγορές, αποκλειστικά σε φυσικά καταστήματα.

Οι Έλληνες καταναλωτές δηλώνουν ότι θα δείξουν αυτοσυγκράτηση. Το 42,3% σχεδιάζει να συγκρίνει τις τιμές για να εξασφαλίσει πραγματικές εκπτώσεις, το 34,5% θα αγοράσει μόνο ό,τι μπορεί να αντέξει οικονομικά, ενώ το 33,9% σκοπεύει να αγοράσει μόνο προϊόντα που θα αγόραζε ούτως ή άλλως, αλλά σε χαμηλότερες τιμές. Παράλληλα, το 20,5% θεωρεί την Black Friday εξαιρετική ευκαιρία για προσφορές, το 19,7% αναμένει μεγάλες εκπτώσεις, ενώ ένα αξιοσημείωτο 19,5% δηλώνει ότι απέφυγε πρόσφατα αγορές, περιμένοντας τις χαμηλότερες τιμές της Black Friday. Ωστόσο, ορισμένοι καταναλωτές εμφανίζονται και επιφυλακτικοί: το 32% αμφιβάλλει για τη γνησιότητα των εκπτώσεων.