Αυξημένος κατά 3% (ή κατά 261 εκατ. ευρώ) σε σχέση με το εννεάμηνο του 2023, ο τζίρος των σουπερμάρκετ από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Σεπτέμβριο άγγιξε τα 8,99 δισ. ευρώ (8,73 δισ. το αντίστοιχο διάστημα του 2023). Στα προϊόντα καθημερινής χρήσης οι πωλήσεις σε αξία αυξήθηκαν 3,1%, ο όγκος 3,2%, ενώ η τιμή ανά τεμάχιο υποχώρησε οριακά κατά 0,1%, γεγονός που δείχνει ότι οι καταναλωτές πλήρωσαν κάτι παραπάνω, για να αγοράσουν κάτι λιγότερο.
Με βάση τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Circana, τη μερίδα του λέοντος του τζίρου έχουν τα τυποποιημένα προϊόντα με πωλήσεις 7,02 δισ. ευρώ (6,81 δισ. ευρώ το 2023). Συνολικά, ο όγκος πωλήσεων κατέγραψε αύξηση 3,2% στα τρόφιμα, 3,4% στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας και 2,1% στα καθαριστικά.
Αύξηση της κατανάλωσης κατέγραψαν τα αλκοολούχα ποτά (+7,5%), τα αναψυκτικά (+5,7%), τα γαλακτοκομικά (+7,1%) και τα κατεψυγμένα (+4,8%). Θεωρείται ότι σε αυτή την ανοδική τάση «βοήθησαν» και οι τουρίστες, αφού περιλαμβάνεται στους μήνες της έρευνας η «καρδιά» της θερινής σεζόν. Συγκεκριμένα, την περίοδο Ιουνίου, Ιουλίου, Αυγούστου και Σεπτεμβρίου η κατανάλωση σε όγκο στα σουπερμάρκετ, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana, αυξήθηκε +4,7%, +3,2%, +6,1% και +2,5% και σε αξία 4,2%, 2,5%, 5,3% και 2,4%.
Οι Περιφέρειες με μεγάλη επισκεψιμότητα, όπως η Κρήτη, η Πελοπόννησος και η Βόρεια Ελλάδα, σημείωσαν τις υψηλότερες επιδόσεις με άνοδο 5,7%, 3,7% και 5,2% αντίστοιχα. Οι πωλήσεις στην Αττική αυξήθηκαν μόλις κατά 2,2%, στη Θεσσαλονίκη 2,9% και 2,4% στην Κεντρική Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένης της Ηπείρου.
Σε ό,τι αφορά τους τύπους καταστημάτων, προκύπτει ότι τα μικρά, δηλαδή μέχρι 400 τ.μ., αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 5,8% και το μερίδιό τους στο 11,9%. Στο 3,9% ήταν η αύξηση των πωλήσεων των υπερμάρκετ, που μέσω αυτών περνά το 11,5% του τζίρου των σουπερμάρκετ.