Το κόστος στην… πλάτη των πελατών

18:17 - 22 Σεπτεμβρίου 2023
Στιγμιότυπα από σούπερ μάρκετ, Πέμπτη 127 Μαρτίου 2022 (ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI)

Ταχύτερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο υποχωρεί ο πληθωρισμός στην Ελλάδα, όμως οι επιμέρους δείκτες σε είδη πρώτης ανάγκης και πρώτες ύλες επιμένουν πεισματικά να μας δείχνουν ότι η ακρίβεια είναι παρούσα και αδειάζει την τσέπη μας.

Αυτό οδηγεί τις επιχειρήσεις στην προσπάθεια να απορροφήσουν μεγάλο μέρους του κόστους, προκειμένου να μη χάσουν τους πελάτες τους, με αποτέλεσμα να περιορίζουν τις επενδύσεις τους στο άμεσο μέλλον.

Αυτά είναι τα αποτελέσματα μελέτης που εκπόνησε η Eurobank, σύμφωνα με την οποία το 47% των ερωτηθέντων επιχειρηματιών απάντησε ότι το συνολικό λειτουργικό κόστος αυξήθηκε κατά 10% το 2022, με μεγαλύτερη επίπτωση στους κλάδους κατασκευών, μεταποίησης και χονδρεμπορίου. Το 55% των επιχειρήσεων απάντησαν ότι η αύξηση του κόστους πρώτων υλών έχει επηρεάσει τις πωλήσεις τους. Ωστόσο, μόνο το 33% των ερωτηθέντων μετακύλησε το κόστος στον καταναλωτή, έτσι το 53% των επιχειρήσεων απάντησαν ότι δεν σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν καμία επένδυση, παρά το γεγονός ότι το 47% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι δεν έχουν προβεί σε κανενός είδους επένδυση την τελευταία διετία για τον εκσυγχρονισμό της επιχείρησής τους και παρά τις θετικές προοπτικές της ελληνικής οικονομίας για τα επόμενα έτη.