Έναν ισχυρό επενδυτή και σύμμαχο για την Αττική Οδό στο πρόσωπο της Μαριάννας Λάτση βρήκε ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ του Γιώργου Περιστέρη. Το Latsco Family Office, που διαχειρίζεται τα περιουσιακά στοιχεία της Μαριάννας Λάτση, συμφώνησε να εξαγοράσει ποσοστό 10% στη νέα εταιρεία διαχείρισης της Αττικής Οδού, την 25ετή παραχώρηση της οποίας απέκτησε έναντι τιμήματος-ρεκόρ 3,27 δισεκατομμυρίων ευρώ η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Η απόκτηση του ποσοστού ανακοινώθηκε ότι θα πραγματοποιηθεί, εφόσον εγκριθεί το σχετικό αίτημα, με τίμημα 15% υψηλότερο έναντι της αρχικής δεσμευτικής επένδυσης που έχει ήδη καταβληθεί από την εταιρεία του Γ. Περιστέρη. Στην πράξη η επένδυση της εταιρείας Latscο υπολογίζεται σε πάνω από 77.100.000 ευρώ, καθώς η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εισέφερε περί τα 671.000.000 ευρώ μέσω ιδίων κεφαλαίων, με το υπόλοιπο του τιμήματος να προέρχεται από τραπεζική χρηματοδότηση.
ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ
Η είσοδος της Μ. Λάτση στο μετοχικό σχήμα της Αττικής Οδού θα πραγματοποιηθεί μέσω της θυγατρικής εταιρείας Latsco Direct Investments Cyprus Limited και ερμηνεύεται ως έμπρακτη ένδειξη εμπιστοσύνης τόσο προς τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ όσο και στις προοπτικές της τεράστιας επένδυσης που πραγματοποίησε ο όμιλος, καθώς ο επενδυτικός βραχίονας της κυρίας Λάτση προσδοκά σημαντικές αποδόσεις και σταθερά μακροπρόθεσμά έσοδα από τη λειτουργία και τα έσοδα της Αττικής Οδού.
Όπως αναλυτικά ανέφερε σε ανακοίνωσή της η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ «ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε συνέχεια των υποχρεώσεων που απορρέουν από τη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού ανακοινώνει ότι κατόπιν συμφωνίας με την εταιρεία Latsco Direct Investments Cyprus Limited προτίθεται να υποβάλει στο ΤΑΙΠΕΔ αίτημα για την απόκτηση από την τελευταία του 10% του μετοχικού κεφαλαίου της “Νέα Αττική Οδός Παραχώρηση ΜΑΕ”. Η Latsco Direct Investments Cyprus Limited αποτελεί επενδυτικό σχήμα του Latsco Family Office, συμφερόντων κ. Μαριάννας Λάτση. Η συναλλαγή θα πραγματοποιηθεί σε premium 15% έναντι της αρχικής δεσμευτικής επένδυσης που έχει ήδη καταβληθεί από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΑΕ. Η ολοκλήρωση της συναλλαγής υπόκειται στη λήψη των απαραίτητων εγκρίσεων και στην ολοκλήρωση σχετικών διαδικασιών, όπως προβλέπονται μεταξύ άλλων και από τη σύμβαση παραχώρησης».
Αξίζει να σημειωθεί ότι στον νόμο που ψηφίστηκε και κύρωσε την παραχώρηση της Αττικής Οδού στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και τη Νέα Αττική Οδό προβλέπεται τόσο η δυνατότητα διάθεσης ποσοστού της εταιρείας όσο και η είσοδος στο Χρηματιστήριο Αθηνών, υπό τον όρο η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να διατηρήσει σε κάθε περίπτωση ποσοστό 51%.
ΑΛΛΑΓΗ ΣΚΥΤΑΛΗΣ
Η Νέα Αττική Οδός ανέλαβε τον αυτοκινητόδρομο των 70 χιλιομέτρων τα ξημερώματα της 6ης Οκτωβρίου μέσα από μία πρωτόγνωρη για τα ελληνικά δεδομένα διαδικασία αλλαγής παραχωρησιούχου, που διασφάλισε τα συμφέροντα του Δημοσίου αλλά και την ομαλή αλλαγή σκυτάλης από το προηγούμενο σχήμα εκμετάλλευσης της παραχώρησης στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Η καταβολή του τιμήματος πραγματοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης, η οποία υπερψηφίστηκε από τη Βουλή την Πέμπτη 3 Οκτωβρίου. Τα 3,27 δισ. ευρώ που κατέβαλε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την Αττική Οδό αποτελούν το μεγαλύτερο ποσό που έχει εισπράξει ποτέ το ελληνικό Δημόσιο από την αξιοποίηση περιουσιακών στοιχείων του ΤΑΙΠΕΔ.