Οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες που διαθέτει πλέον ο e-ΕΦΚΑ προς όφελος εργαζομένων και συνταξιούχων προστατεύουν τους ασφαλισμένους από ένα σωρό γραφειοκρατικούς σκοπέλους, δίνοντας λύσεις με ένα κλικ! Μπορείτε λοιπόν με ψηφιακά μέσα να αποφύγετε πολλές ώρες αναμονής και ταλαιπωρίας! Να τονιστεί ότι τα άλματα στη διεκπεραίωση εργασιών έχουν πραγματοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό επί διοικήσεως Αλέξανδρου Βαρβέρη, ο οποίος έχει μεριμνήσει για την άμεση εξυπηρέτηση των πολιτών! Αναλυτικά, έχουν ως εξής:
1.ΡΑΝΤΕΒΟΥ
Μέσω ειδικής ψηφιακής πλατφόρμας προγραμματίζεται πλέον η επίσκεψη στην υπηρεσία. Με τον τρόπο αυτόν επιτυγχάνεται η καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση, καθώς μειώνονται οι πολύωρες αναμονές στις μονάδες του e-ΕΦΚΑ.
- ΕΠΙΔΟΜΑ ΜΗΤΡΟΤΗΤΑΣ
Με την ηλεκτρονική αίτηση χορήγησης επιδόματος μητρότητας καταργείται η υποχρέωση επίσκεψης στις Τοπικές Διευθύνσεις, ενώ οι πληρωμές των επιδομάτων πραγματοποιούνται με απευθείας πίστωση στους τραπεζικούς λογαριασμούς των δικαιούχων.
- ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑΣ
Αφορά εργαζόμενους οι οποίοι δεν έχουν ασφαλιστεί ορθά ή και καθόλου από τον εργοδότη τους και επιθυμούν να διεκδικήσουν την ασφαλιστική τακτοποίησή τους.
- ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ
Ο e-ΕΦΚΑ προσφέρει τη δυνατότητα διαδικτυακής απογραφής έμμεσου μέλους, σύνδεσής του με τον άμεσα ασφαλισμένο και αυτόματης ενημέρωσης του μητρώου. Ως άμεσο αποτέλεσμα, η χορηγηθείσα στο άμεσο μέλος ασφαλιστική ικανότητα χορηγείται και στο έμμεσο. Η πληροφορία της ασφαλιστικής ικανότητας είναι πλέον διαθέσιμη και στο Gov.gr Wallet, όπου οι ασφαλισμένοι έχουν πλήρη πρόσβαση στα στοιχεία της ασφαλιστικής κάλυψης τόσο των ιδίων όσο και των έμμεσων μελών τους!
5.ΕΠΙΔΟΜΑ ΑΣΘΕΝΕΙΑΣ
Με την ηλεκτρονική αίτηση για τη χορήγηση επιδόματος ασθενείας μέσω του συστήματος ηλεκτρονικής συνταγογράφησης της ΗΔΙΚΑ, ο θεράπων ιατρός βεβαιώνει την ανικανότητα, λόγω ασθένειας, του ασφαλισμένου προς εργασία. Ο ασφαλισμένος, χωρίς καμία ταλαιπωρία ή αναμονή, με χρήση των προσωπικών του κωδικών TAXISnet και εντός προθεσμίας οκτώ μηνών από την ημερομηνία αναγγελίας της ασθένειας, υποβάλλει τη σχετική αίτησή του ηλεκτρονικά χωρίς ταλαιπωρία και άσκοπες μετακινήσεις.
- ΕΞΟΔΑ ΚΗΔΕΙΑΣ
Σε περίπτωση θανάτου μισθωτού ασφαλισμένου ή συνταξιούχου του φορέα, ο επιμεληθείς για την τελετή (κηδείας-ταφής ή αποτέφρωσης) υποβάλλει ηλεκτρονικά την αίτηση αποζημίωσης για έξοδα κηδείας. Η ψηφιοποίηση της διαδικασίας επιτρέπει την πληρωμή εντός 15 ημερών των εξόδων κηδείας, διαδικασία που μέχρι πρότινος απαιτούσε μήνες ή και χρόνια για να ολοκληρωθεί.
- ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑΣ
Όλοι οι εργαζόμενοι μπορούν άμεσα να λάβουν ηλεκτρονική βεβαίωση προϋπηρεσίας προκειμένου να τη χρησιμοποιήσουν σε υπηρεσίες του Δημοσίου, χωρίς να χρειαστεί να μεταβούν σε κάποια από τις οργανικές μονάδες του φορέα. Ειδικότερα, με την «Ηλεκτρονική Βεβαίωση Προϋπηρεσίας για χρήση στο ΑΣΕΠ», δίνεται για πρώτη φορά η δυνατότητα σε μη μισθωτούς ασφαλισμένους να λάβουν ηλεκτρονικά βεβαίωση προϋπηρεσίας για χρήση αποκλειστικά στις υπηρεσίες του ΑΣΕΠ.
- ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΚΑΡΤΑ
Η κάρτα ασφάλειας-ασθένειας προσφέρει πρόσβαση σε ιατρικά αναγκαία και επείγοντα περιστατικά κατά την προσωρινή διαμονή του ασφαλισμένου σε μία από τις 28 χώρες της ΕΕ, την Ισλανδία, το Λιχτενστάιν, τη Νορβηγία και την Ελβετία, με τους ίδιους όρους και το ίδιο κόστος (σε ορισμένες χώρες δωρεάν) με τους ασφαλισμένους της εν λόγω χώρας.
- ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΑ
Το αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας προσφέρει τη δυνατότητα σε φυσικά και νομικά πρόσωπα, σε μισθωτούς ασφαλισμένους, για την αυτόματη λήψη αποδεικτικού ασφαλιστικής ενημερότητας χωρίς άλλες γραφειοκρατικές διαδικασίες και αναμονή.
- ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΑΠΟΓΡΑΦΗΣ
Ψηφιακά πλέον όλες οι διαδικασίες απογραφής, μεταβολής και λήξης ασφάλισης των φυσικών προσώπων.
- ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗΣ
Αφορά έμμεσα μέλη, ηλικίας 6 έως 16 ετών, συγκεκριμένων κατηγοριών ασφαλισμένων και συνταξιούχων του e-ΕΦΚΑ, καθώς και των παιδιών των εργαζομένων στον φορέα.
- ΜΑΘΕ ΠΟΥ ΑΝΗΚΕΙΣ
Ο ασφαλισμένος μπορεί να αναζητήσει ηλεκτρονικά την αρμόδια Τοπική Διεύθυνση στην οποία ανήκει και όπου πρέπει να απευθυνθεί βάσει Ταχυδρομικού Κώδικα ή διεύθυνσης κατοικίας.
- ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
Μπορείτε να ενημερωθείτε είτε συνοπτικά για όλα τα διαστήματα ασφάλισής σας είτε αναλυτικά για την ασφαλιστική σας ιστορία ανά τέως φορέα μισθωτών και μη μισθωτών, για όλα τα χρονικά διαστήματα ασφάλισής σας ανά μήνα, τους κλάδους ασφάλισης και τις συνολικές εισφορές.
- ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗΣ
Δεν απαιτείται πλέον η φυσική παρουσία σας στις Τοπικές Διευθύνσεις για την υποβολή αιτήματος συνταξιοδότησης, καθώς η υποβολή γίνεται και ηλεκτρονικά!
- ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΕΣ ΟΦΕΙΛΕΣ
Κάθε οφειλέτης μπορεί πλέον να παρακολουθεί και να διαχειρίζεται τις ληξιπρόθεσμες οφειλές του με τους προσωπικούς κωδικούς TAXISnet, σε ενοποιημένη εικόνα του συνόλου των μητρώων του, ανεξαρτήτως φορέα προέλευσης της οφειλής.
- ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ
Οι συνταξιούχοι που ήδη απασχολούνται ή έχουν αναλάβει για πρώτη φορά εργασία μετά την 1/1/2024 μπορούν να υποβάλουν ηλεκτρονικά δήλωση για την απασχόλησή τους, δίχως πλέον να ταλαιπωρούνται σε ατέρμονες επισκέψεις στις Τοπικές Διευθύνσεις του φορέα.
- ΠΡΟΣΩΠΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ
Οι συνταξιούχοι του Δημοσίου μπορούν πλέον να παρακολουθούν την πορεία της αίτησης συνταξιοδότησής τους σε κύριο φορέα του δημόσιου τομέα άμεσα και αποτελεσματικά.
- ΕΠΕΚΤΑΣΗ myEFKAlive
Όλο και περισσότεροι πολίτες, ιδιαίτερα κάτοικοι ορεινών, νησιωτικών ή απομακρυσμένων περιοχών, καθώς και άτομα με αναπηρία μπορούν να εξυπηρετούνται με βιντεοκλήση από το σπίτι ή το γραφείο τους!
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΔΩΜΑΤΙΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Πρόκειται για ένα καινοτόμο εργαλείο ηλεκτρονικής αλληλογραφίας (Virtual Room), με το οποίο μπορείτε να ανταλλάξετε πληροφορίες και να υποβάλετε εύκολα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για τη διεκπεραίωση αιτημάτων συνταξιοδοτικής παροχής.
- ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ 1555
Είτε μέσω τηλεφώνου είτε διαδικτυακά (1555.gov.gr) μπορείτε να εξυπηρετείστε μέσω ενός μηχανισμού προσωποποιημένης πληροφόρησης που βασίζεται στο λεγόμενο ticketing.
- ΨΗΦΙΑΚΑ ΚΕΠΑ
Με την απλούστευση των διαδικασιών μπορείτε να λαμβάνετε ταχύτερα τις αποφάσεις που αφορούν ζητήματα αναπηρίας, συνταξιοδοτικών παροχών και λοιπών επιδομάτων.
- ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
Μερικές από τις επόμενες δράσεις του φορέα περιλαμβάνουν τη δημιουργία εικονικών καταστημάτων και ηλεκτρονικής υπηρεσίας παροχής διευκρινίσεων σε συνήθη ερωτήματα πολιτών μέσω προγράμματος τεχνητής νοημοσύνης.