Επιβράδυνση του «πληθωρισμού των σουπερμάρκετ» κατέγραψε στα ράφια η εταιρεία ερευνών αγοράς Circana για το επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2024. Τα τρόφιμα εξακολουθούν να παρουσιάζουν αυξημένες τιμές σε σύγκριση με το 2023 κατά 0,8%, τα προϊόντα ατομικής υγιεινής και περιποίησης εμφάνισαν μείωση τιμών κατά 3,3% και τα προϊόντα φροντίδας σπιτιού κατά 1,9%.
Τα συσκευασμένα τρόφιμα στο επτάμηνο εμφάνισαν μείωση τιμής κατά 0,3%, τα σνακ αύξηση κατά 3,4%, τα μη αλκοολούχα ποτά αύξηση 1,6%, τα γαλακτοκομικά μείωση κατά 3,4%, τα κατεψυγμένα τρόφιμα αύξηση κατά 1%. Πτωτική πορεία τιμών είχαν τα αλκοολούχα με -1,2%, τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης και υγιεινής με -0,4%, τα προϊόντα ατομικής υγιεινής με -6,2%, τα καθαριστικά σπιτιού με -2,2% και τα λοιπά προϊόντα φροντίδας σπιτιού με -2,5%.
Στον επιμέρους τζίρο ανά κατηγορία προϊόντων, φαίνεται πως τα τρόφιμα, ουσιαστικά, είναι η κατηγορία που διατηρεί σε ανοδική τροχιά το σύνολο των πωλήσεων ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών στα σουπερμάρκετ, αφού είναι η μοναδική κατηγορία με συνεχιζόμενη άνοδο του τζίρου της σε όλη τη διάρκεια του επταμήνου. Οι πωλήσεις σε αξία για τις τρεις βασικές κατηγορίες ταχυκίνητων προϊόντων που διαθέτουν στα ράφια τους τα σουπερμάρκετ (τρόφιμα, προϊόντα ατομικής υγιεινής και περιποίησης, προϊόντα φροντίδας σπιτιού) αυξήθηκαν κατά 2,8% (6,64 δισ. ευρώ), ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2023 η αύξηση πωλήσεων σε αξία ήταν 10,6% (6,8 δισ. ευρώ).
Το μερίδιο των αγαθών ιδιωτικής ετικέτας στο επτάμηνο του 2024 συνέχισε να αυξάνεται με ποσοστό 5,2%, όπως συνέβη και το προηγούμενο διάστημα, φτάνοντας σε ποσοστό 26,8% επί του συνολικού τζίρου έναντι 26,3% το 2023 και 25,8% το 2022. Και σε αυτή την περίπτωση τα τρόφιμα παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη άνοδο στα μερίδια πωλήσεων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, σε ποσοστό που ανέρχεται στο 27,4% σε σχέση με τα επώνυμα.