Μια αποκαλυπτική ανάλυση με τα κόλπα που εφευρίσκουν οι πολυεθνικές επιχειρήσεις και προχωρούν σε καταχρηστικές αυξήσεις τιμών στην Ελλάδα για τα ίδια προϊόντα που πωλούν σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές, έκανε με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο επικεφαλής του οικονομικού επιτελείου του πρωθυπουργού, Αλέξης Πατέλης.
Η χρονική συγκυρία της ανάρτησης του κ. Πατέλη έρχεται λίγες ημέρες μετά την επιστολή του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη προς την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, στην οποία κάνει ιδιαίτερη μνεία στους εδαφικούς περιορισμούς που επιβάλλουν κάποιες πολυεθνικές σε προμηθευτές τους. Εξηγώντας κάποια από τα κόλπα που σκαρφίζονται, αναφέρει -μεταξύ άλλων- ότι «η Ελλάδα ανήκει στην ενιαία αγορά της ΕΕ, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι, εάν ένα προϊόν πωλείται φθηνά σε μία χώρα και ακριβά σε μία άλλη, ο προμηθευτής έχει τη δυνατότητα να το αγοράσει από τη φθηνή χώρα, για να το μεταπωλήσει σε κάποια άλλη. Μια τεχνική που λέγεται arbitrage. Ωστόσο, οι πολυεθνικές εμποδίζουν αυτή τη διαδικασία».
Ως παράδειγμα, παραθέτει ένα σαμπουάν, εξηγώντας πως μια πολυεθνική μπορεί να αλλάξει τη συσκευασία, το όνομα ή ορισμένα συστατικά του, ώστε να δυσκολέψει τη μεταπώληση του προϊόντος σε άλλες χώρες. Επίσης, μπορεί ακόμα και να απαγορεύσει στον προμηθευτή να αγοράσει μεγαλύτερη ποσότητα από αυτήν που του αναλογεί. Τα μέτρα αυτά είναι οι «εδαφικοί περιορισμοί προσφοράς», οι οποίοι αναφέρονται στην επιστολή προς την πρόεδρο της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν. Σύμφωνα με τον κ. Πατέλη, στην επιστολή αυτή προτείνεται -μεταξύ άλλων- ότι προτεραιότητα της νέας Κομισιόν πρέπει να είναι η απαγόρευση τέτοιων πρακτικών. Προς το τέλος της ανάρτησής του, μάλιστα, ο κ. Πατέλης αναφέρει: «Με το χέρι στην καρδιά, μπορείτε να φανταστείτε μια τέτοια επιστολή με την υπογραφή του Αλέξη Τσίπρα ή του Στέφανου Κασσελάκη να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη στις Βρυξέλλες;».