Το e-katanalotis βρίσκει τις τρελές διαφορές τιμών

19:06 - 10 Μαΐου 2024

Το σύγχρονο εργαλείο του Έλληνα καταναλωτή φιλοδοξεί να γίνει η νέα πλατφόρμα του υπουργείου Ανάπτυξης, το e-katanalotis, που αναβαθμίστηκε και πλέον, πέρα από τα προϊόντα που εντάσσονται στο «Καλάθι του νοικοκυριού» και την απλή αναζήτηση τιμών των προϊόντων, δίνει τη δυνατότητα εύρεσης της φθηνότερης τιμής ανά προϊόν συγκριτικά με τις αλυσίδες σουπερμάρκετ. Στο νέο ψηφιακό περιβάλλον, ο καταναλωτής μπορεί να αναζητήσει από κατάστημα σε κατάστημα το φθηνότερο προϊόν χωρίς να αναγκαστεί να μετακινηθεί.

Η πρώτη σελίδα της πλατφόρμας εισάγει τον χρήστη στις κατηγορίες προϊόντων και του δίνει τη δυνατότητα να φτιάξει το δικό του καλάθι αγορών. Αρκεί να επιλέξει από τις κατηγορίες (αλλαντικά – αναψυκτικά, νερά και χυμοί – βρεφικές τροφές – απορρυπαντικά κ.λπ.) τις υποκατηγορίες των προϊόντων που περιλαμβάνονται σε κάθε μια από αυτές, να δει το φθηνότερο προϊόν και με ένα «κλικ» να το επιλέξει για να το εντάξει στο προσωπικό του καλάθι. Κατά τη διάρκεια της αναζήτησής του, μπορεί να απο-επιλέγει ή να αντικαθιστά τα προϊόντα, συνυπολογίζοντας -εκτός της τιμής τους- την προσβασιμότητα και την απόσταση από το σπίτι του. Το πεδίο «καλάθι προϊόντων» συνυπολογίζει το κόστος όλων των τεμαχίων που έχουν προστεθεί σε αυτό, ώστε ο χρήστης να μπορεί να γνωρίζει πριν επισκεφτεί το σουπερμάρκετ πόσα χρήματα θα κληθεί να πληρώσει για τα προϊόντα που θα επιλέξει.

ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟ ΔΕΙΓΜΑ

Στην «Α» δημιουργήσαμε ένα αντιπροσωπευτικό καλάθι των εβδομαδιαίων αγορών για μια τετραμελή οικογένεια:

– Αρχικώς, χρειαστήκαμε δύο εξάδες αυγά: Η πλατφόρμα μάς ενημέρωσε ότι η επωνυμία της επιλογής μας πωλείται σε δύο αλυσίδες. Επιλέξαμε το κατάστημα με τη φθηνότερη τιμή: 1,07 € x 2 συσκευασίες = 2,14 € (στο καλάθι παρέμεινε η επιλογή του σουπερμάρκετ που τα πουλά προς 1,95 € ανά συσκευασία).

– Θα χρειαστούμε και δύο λίτρα φρέσκο γάλα: Το προϊόν της επιλογής μας πωλείται σε 8 αλυσίδες. Στο σουπερμάρκετ όπου τα αυγά ήταν φθηνότερα κοστίζει 1,14 € η συσκευασία που επιλέγουμε, στο κατάστημα με τα ακριβότερα αυγά μόλις 1,07 €. Επιλέγουμε «προσθήκη στο καλάθι». Ανατρέχουμε στο καλάθι που δημιουργήσαμε. Το συνολικό κόστος των προϊόντων που έχουμε επιλέξει αναγράφεται στο συγκεκριμένο περιβάλλον ανά αλυσίδα σουπερμάρκετ.

– Με τον ίδιο τρόπο συνεχίζουμε τη λίστα των αγορών: δυο πακέτα μακαρόνια, ένα πακέτο φακές, 2 συσκευασίες σάλτσα ντομάτας, ένα κιλό κρεμμύδια, 1 κιλό πατάτες, 1 κιλό μήλα, 1 τσαμπί μπανάνες, 1 μπουκάλι λάδι, 1 μπουκάλι ξίδι, χαρτί υγείας 16 τεμαχίων, μια χλωρίνη, 1 απορρυπαντικό πιάτων. Σύνολο, 17 προϊόντα με τις φθηνότερες επιλογές μας, ανάλογα και με το brand που προτιμάμε.

– Ανατρέχουμε στο «καλάθι» μας: Η μία από τις αλυσίδες σουπερμάρκετ διαθέτει 12 από τις 17 επιλογές μας με κόστος 45,72 €. Τρεις αλυσίδες έχουν 11 από τα προϊόντα που επιλέξαμε, με κόστος 27,58 €, 30,76 € και 34,52 €. Οι υπόλοιπες αλυσίδες έχουν στα ράφια τους 9 ή και λιγότερες από τις επιλογές μας και μας δίνουν τη δυνατότητα να επιλέξουμε διαφορετικές «πηγές» των αγορών μας.

ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ

«Είναι ένα σημαντικό εργαλείο προς τη διαφάνεια και την ενημέρωση του καταναλωτή, με σκοπό την ενίσχυση του ανταγωνισμού. Πέρα από τον υπουργό Κώστα Σκρέκα, που το συνέλαβε ως ιδέα, το αγκάλιασε και η αγορά με την έμπρακτη αρωγή των αλυσίδων», δήλωσε στην «Α» ο ιδρυτής και CEO της Warply, Γιάννης Δοξαράς, που έχει δημιουργήσει και «τρέχει» τη συγκεκριμένη πλατφόρμα, η οποία δίνει, επίσης, τη δυνατότητα στους καταναλωτές να προβούν σε καταγγελίες