Ανώτατο όριο προμήθειας 0,5% για συναλλαγές έως 10 ευρώ με κάρτες και «πράσινο φως» σε 4.000 επιχειρήσεις που βρίσκονται στη «μαύρη λίστα» του Τειρεσία για την προμήθεια τερματικών μηχανημάτων πληρωμής POS προβλέπουν τροπολογίες του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας, οι οποίες κατατίθενται στη Βουλή. Με άλλη διάταξη ενεργοποιείται το μέτρο των τελών κυκλοφορίας με τον μήνα για τους ιδιοκτήτες οχημάτων που είχαν τραβήξει χειρόφρενο και θέλουν να πάρουν πίσω τις πινακίδες για να κάνουν Πάσχα στο χωριό και να ψηφίσουν στις ευρωεκλογές. Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τις τροπολογίες:
- Χρεώσεις με κάρτες: Επιβάλλονται χαμηλότερες προμήθειες στις συναλλαγές έως 10 ευρώ με κάρτες, με το κόστος της επιβάρυνσης για τις επιχειρήσεις να μειώνεται στο μισό, καθώς η μέση προμήθεια του 1% ψαλιδίζεται στο 0,5%. Το μέτρο δεν θα πιάνει τις μεγάλες εμπορικές αλυσίδες, δηλαδή πολυκαταστήματα και σουπερμάρκετ παρά μόνο περίπτερα, βενζινάδικα, ταξί, λαϊκές αγορές, μικρά μαγαζιά εστίασης και εμπορίου, τα οποία σήμερα δεν έχουν κανένα κέρδος από τις πληρωμές με POS με αποτέλεσμα να μπαίνουν και μέσα. Το πλαφόν στο ποσοστό της προμήθειας θα είναι οριζόντιο και για όλους τους εμπλεκόμενους στην αλυσίδα των συναλλαγών με πλαστικό χρήμα, που σημαίνει ότι θα υπάρχει απαγορευτικό στις επιμέρους χρεώσεις των παρόχων POS και των εταιρειών (Mastercard, Visa). Πρακτικά με τη νέα διάταξη, που θα αφορά συγκεκριμένους Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας, αυτοί που θα ωφεληθούν θα είναι τα μαγαζάκια της γειτονιάς. Για παράδειγμα θα ψαλιδίζεται η προμήθεια στον φούρνο της γειτονιάς, αλλά δεν θα ισχύει το ίδιο για τη μεγάλη αντίστοιχη αλυσίδα.
- «Κόκκινες» επιχειρήσεις: Δίνεται λύση στο πρόβλημα για τις περίπου 4.000 επιχειρήσεις που δεν μπορούν να προμηθευτούν POS, καθώς βρίσκονται στη λίστα του Τειρεσία.
- Τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα: Παρέχεται η δυνατότητα στους ιδιοκτήτες οχημάτων να κάνουν άρση ακινησίας και να πάρουν πίσω τις πινακίδες, αφού προηγουμένως καταβάλουν το ποσό των τελών που αναλογεί στο χρονικό διάστημα επανεκκίνησης, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι λιγότερο από έναν μήνα. Έτσι, αν κάποιος ξαναβγάλει στους δρόμους το αυτοκίνητό του για έναν μήνα, θα πληρώσει το 1/12 των τελών κυκλοφορίας, για δύο μήνες τα 2/12, για τρεις μήνες τα 3/12 και ούτω καθεξής. Για παράδειγμα εάν ιδιοκτήτης αυτοκινήτου με ετήσια τέλη κυκλοφορίας ύψους 300 ευρώ άρει την ακινησία του οχήματός του για διάστημα τεσσάρων μηνών, θα πληρώσει 100 ευρώ (4/12).
- Την ίδια στιγμή, εκπνέει σήμερα η προθεσμία για τη διασύνδεση των POS με τις κλασικές ταμειακές μηχανές, καθώς αν κάποια επιχείρηση έχει τον πιο εξελιγμένο τύπο (με το λογισμικό ERP), θα έχει δυνατότητα μέχρι τις 30 Ιουνίου. Εκτιμάται ότι 9 στις 10 επιχειρήσεις έχουν τηρήσει το χρονοδιάγραμμα της διασύνδεσης και μένει μία «ουρά» 30.000 εποχικών, οι οποίες -όταν ανοίξουν- είναι υποχρεωμένες να λειτουργούν στο νέο περιβάλλον. Από το υπουργείο Οικονομικών διαμηνύουν ότι δεν πρόκειται να υπάρξει νέα παράταση και ήδη η ΑΑΔΕ έχει εντείνει τους ελέγχους σε επιχειρήσεις και επαγγελματίες που είχαν αυτή την υποχρέωση, κόβοντας μέχρι στιγμής πάνω από 30 πρόστιμα σε εταιρείες με τζίρο άνω του 1.000.000 ευρώ, τα οποία φτάνουν έως 20.000 ευρώ. Παράλληλα, στο ραντάρ των ελεγκτών βρίσκονται και οι επαγγελματίες (ταξί, λαϊκές αγορές, περίπτερα, ψιλικατζίδικα κ.ά.) από τους 35 κλάδους, οι οποίοι από την 1η Απριλίου 2024 θα πρέπει να διαθέτουν POS.