Φρένο στις αυξήσεις της εισοδηματικής πολιτικής για το τ. ΕΤΑΤ (επικουρικό ταμείο των Τραπεζών) βάζει το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, που θεωρεί ότι ο νόμος Κατρούγκαλου (4387/16) δεν περιλαμβάνει νομοθετική πρόβλεψη «που να επιτρέπει την αύξηση των παροχών αυτών». Στο ΝΣΚ προσέφυγε ο ΕΦΚΑ αναφορικά με το αν θα έπρεπε να χορηγήσει την αύξηση κατά 7,75% από 1/1/2023, που δόθηκε στις άλλες συντάξεις.
Το ΝΣΚ θεωρεί ότι το συγκεκριμένο ταμείο χορηγεί παροχές που προκύπτουν από καταστατικές διατάξεις δευτερεύοντος επικουρικού ταμείου ή κλάδου, σωματειακής μορφής ή ειδικού λογαριασμού ή ένωσης προσώπων. Στην περίπτωση αυτή, το προσωπικό του πιστωτικού ιδρύματος υπάγεται στο ΕΤΑΤ για την ανωτέρω δευτερεύουσα επικουρική ασφάλισή του και εξαιρείται από την ασφάλιση του ΕΤΕΑΜ.
Ήδη ο e-ΕΦΚΑ αλλά και το υπουργείο Εργασίας με το ερώτημα που απηύθηναν προς το ΝΣΚ διατηρούσαν επιφυλάξεις ως προς τη νομιμότητα εφαρμογής και υλοποίησης της αύξησης του 7,75%, ενώ εντείνονται οι διαμαρτυρίες των δικαιούχων προσυνταξιοδοτικών παροχών, καθώς και των συλλόγων τους, οι οποίοι έχουν ήδη αποστείλει εξώδικες διαμαρτυρίες. Το ΝΣΚ θεωρεί ότι όπου ο ίδιος νομοθέτης θέλησε να κάνει λόγο για αύξηση των συντάξεων (ή -αντίθετα- για μη χορήγηση αύξησης) χρησιμοποίησε ρητά τη λέξη «σύνταξη» και όχι τις λέξεις «προσυνταξιοδοτική παροχή». Ως εκ τούτου, θεωρεί ότι οι προσυνταξιοδοτικές παροχές που χορηγούνται από το τ. ΕΤΑΤ και ήδη από τον e-ΕΦΚΑ, ως διακριτές και αυτοτελείς σε σχέση με τη συνταξιοδοτική παροχή (κύρια και επικουρική, η οποία καταβάλλεται σε χρόνο μεταγενέστερο από αυτόν που καταβάλλονται οι πρώτες), δεν αυξάνονται από 1/1/2023, όπως αυξάνονται οι συντάξεις, καθώς δεν υφίσταται νομοθετική πρόβλεψη στο ν. 4387/16 που να επιτρέπει και την αύξηση των παροχών αυτών, οι οποίες δεν ταυτίζονται εννοιολογικά με τις συντάξεις.